جمعه 14 ارديبهشت 1403 | Friday 3 May 2024

تمامی اخبار

فرماندار ساوه گفت: جهش و رشد تولید مستلزم حمایت واقعی از صاحبان صنایع و کارآفرینان است و در شهرستان ساوه هماهنگی و تعامل موثری میان بخش های خصوصی و دولتی برای دستیابی به اهداف موردنظر رهبر معظم انقلاب وجود دارد.

«علی میرزایی» روز چهارشنبه در پایان نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی که در دفتر اتاق بازرگانی ساوه واقع در شهر صنعتی کاوه برگزار شد به ایرنا، گفت: این نشست با هدف حمایت از تولیدکنندگان و رفع مشکلات آنها برگزار شد و واحدهای صنعتی مشکلات خود را در زمینه تامین برق و سوخت جایگزین، تامین اجتماعی و مواردی که به منطقه ویژه اقتصادی کاوه مرتبط بود،  مطرح کردند که این مشکلات با نظر مساعد مدیران دستگاههای دولتی مرتبط حاضر در جلسه برطرف شد.

وی گفت: رئیس اتاق بازرگانی اراک تلاش های موثری برای احداث ساختمان اداری اتاق بازرگانی ساوه را در دستور کار دارند که با تکمیل و تجهیز این مرکز تجاری، این امکان میسر می شود که کارت بازرگانی برای همه واحدهای صنعتی مستقر در شهرستان ساوه از این طریق صادر شود و حساب های بانکی آنها نیز در ساوه متمرکز می شود و عوارض ناشی از آن نیز به استان برگردد و گردش مالی بالایی را در منطقه شاهد باشیم که مجموع این موارد برای استان مرکزی یک ارزش افزوده موثر و کمک حال تولید و اشتغال به شمار می آید.

  میرزایی همچنین حل مشکل تعطیلی شرکت سیانا که به دلیل برخی عوارض از تولید خارج شده بود را از دیگر دستاوردهای نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خواند و افزود: در این زمینه دادگستری شهرستان و دادستان کمک شایانی کردند و مشکلات بیمه ای این واحد نیز با مساعدت مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی برطرف شد.

وی اظهار داشت: برخی از شرکت های مستقر در شهر صنعتی کاوه نیز در زمینه تامین سوخت گازوئیل با مشکلاتی مواجه هستند که بر اساس تصمیماتی که در این جلسه اتخاذ شد، برطرف می شود.

فرماندار ساوه به گلایه صنعتگران مستقر در منطقه ویژه اقتصادی کاوه نسبت به دستورالعمل دریافت ۲ درصد تعرفه خدمات اشاره کرد و گفت: قرار شد پیگیری های لازم از طرق مراجع ذیربط برای رفع این مشکل انجام شود.

وی ادامه داد: منطقه ویژه اقتصادی دارای ضوابط و قوانین خاص خود است و به عنوان یک زون بین المللی شناخته می شود و صنایع مستقر باید با این مقررات آشنا باشند،  از طرفی منطقه ویژه اقتصادی کاوه خودگران است و باید هزینه - درآمد داشته باشد از این رو برخی قوانین به دلیل نوپا بودن دارای ابهاماتی در شیوه اجرا است به همین دلیل قرار شد عارضه های موجود در این منطقه را احصا کنیم.

میرزایی تاکید کرد: اگر واقعا در پی دستیابی به جهش تولید هستیم باید ابتدا دنبال رشد آن باشیم و تحقق این مساله مستلزم آن است که از کارآفرینان حمایت شود و همه عوامل هم دست به دست هم دهند تا واحدهای صنعتی و تولیدی در زمینه زیرساخت ها دغدغه ای نداشته باشند.

به گفته او قرار است مسائل و مشکلات صنعتگران در پیوند با منطقه ویژه اقتصادی کاوه در جلسه ای تخصصی بررسی و رفع و رجوع شود.   

وی افزود: برخی از واحدهای تولیدی ساوه نیز درخواست استمهال بدهی و بخشودگگی جرائم را داشتند که با نظر مساعد مدیران دستگاههای مرتبط قرار شد در این زمینه مساعدت شود.

میرزایی همچنین مساله کمبود برق در شهر صنعتی کاوه را یادآور شد و گفت: تا حدی این مشکل برطرف شده است و جدول خاموشی ها نیز به واحدهای صنعتی اعلام شده تا شاهد نوسان برقی نباشیم و تولید همچنان روند مداوم داشته باشد.

وی تاکید کرد: کمتر شهرستانی مانند ساوه هم شورای حل اختلاف و اتاق بازرگانی را دایر کرده است و هم انجمن مدیران فعالی دارد و رشد این نهادهای مدنی و صنفی دستاورد بزرگی محسوب می شود.
فرماندار ساوه اظهار داشت: استقرار دفتر اتاق بازرگانی منشأ خدمات ارزنده و تحول در حوزه صنعت شهرستان ساوه است و نخستین بازخورد آن صدور کارت بازرگانی بدون نیاز به مراجعه به مرکز استان است.

فرماندار: همدلی میان بخش خصوصی و دولت در ساوه راهگشای جهش تولید است
میرزایی گفت: با وجود برخی مشکلات مانند نوسانات برقی که در اغلب کشورهای دنیا هم وجود دارد اما نباید از ظرفیت های علمی و توانمندی جوانان کشور که نمونه بارز آن تولید داروی رمدسیویر برای مبتلایان به کرونا در یکی از داروسازی های ساوه است را فراموش کنیم و نمونه دیگر آن هم آغاز به کار یک واحد خودروسازی در شهر صنعتی کاوه است که بزودی محقق می شود و با اتکا به توان داخلی این کارخانه فعالیت خود را شروع خواهد کرد.

وی همچنین تلاش برای تولید لوازم خانگی در صنایع ساوه به خصوص در زمینه تولید یخچال که توان رقابت با برندهای خارجی را دارد از دیگر توانمندی های صنعت این شهرستان برشمرد و گفت: در این تولیدات از مونتاژ کاری خبری نیست و باید همه ما به عنوان شهروندان ایرانی،  تولیداتی که با دستان جوانان این مرز و بوم انجام می شود را تکریم و از پاشیدن بذر یاس و ناامیدی پرهیز کنیم.
به گفته او، مشکلات و کاستی ها را باید با همدلی و تفاهم برطرف کرد و در ساوه نیز تعامل میان بخش خصوصی با دولتی بسیار سازنده است و در اغلب موارد مشکلات صنایع با گفت و گو و تفاهم برطرف می شود.
رئیس انجمن مدیران صنایع ساوه نیز در این نشست برخی از مشکلات و خواسته های تولیدکنندگان شهر صنعتی کاوه و منطقه ویژه اقتصادی را برشمرد و خواستار رسیدگی مسئولان و کمک مدیران دولتی برای حل و فصل آنها شد.

«سعید رضوانی» اظهار داشت: یکی از مهمترین مشکلات در شرایط کنونی، قطعی برق است که سختی هایی را برای صنعتگران رقم ایجاد می کند.  
وی افزود: منطقه ویژه اقتصادی کاوه مدتیست با ابلاغ دستورالعملی خواستار دریافت ۲ درصد کمیسیون خدمات بابت هرگونه قرارداد از سوی صنایع مستقر شده است و تولیدکنندگان نسبت به این مساله گلایه دارند.

وی ادامه داد: در این زمینه باید تسهیلگری شود زیرا اکنون قراردادهای ما را در سامانه جامع تجارت به رسمیت نمی شناسند و همین مسأله سبب شده صنعتگران در بنگاهها اقدام به بستن قراردادهای صوری کنند.
رئیس انجمن مدیران صنایع ساوه گفت: برخی از دستورالعمل ها از جمله پرداخت کمیسیون ۲ درصدی به منطقه ویژه برای پیمانکاران بازدارنده است و انتظار داریم با درایت مسئولان و همفکری در راستای تقویت تولید این موضوع حل و فصل شود.
رضوانی افزود: معافیت تعرفه ای برای ماشین آلات به یکباره از سامانه حذف شد و ماهها طول کشید که دوباره این شرایط را برقرار کنیم بنابراین انتظار داریم در نحوه اجرای مقررات و قوانین به گونه ای عمل شود که آسیبی به صنایع وارد نشود و انتظار داریم که برگزاری جلسات با تصمیمات موثر و راهبردی همراه باشد.

۶۰۰ کارخانه با اشتغال حدود ۴۵ هزار کارگر در شهرستان ساوه مشغول فعالیت و تولید هستند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group