سه شنبه 28 فروردين 1403 | Tuesday 16 April 2024

تمامی اخبار

فرماندار ساوه گفت: با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور کنارگذر شهر ساوه به بهره‌برداری می‌رسد.

علی میرزایی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: عملیات چهار خطه کردن کنارگذر ساوه به اتمام رسیده است و با نصب علائم ایمنی، این طرح ملی روز پنجشنبه ۲۴ تیرماه با حضور استاندار مرکزی و جمعی از مقامات استانی و در ارتباط ویدئو کنفرانسی با رئیس جمهور به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به بازدیدی که با حضور مدیر کل راه های غرب کشور از این پروژه صورت گرفت، اظهار کرد: در جریان این بازدید مشخص شد با اتمام عملیات ایمن سازی و نصب علائم، اجرای خط کشی و نصب گارد ریل ‌های مورد نیاز می‌توان محور را زیر بار ترافیک برد که نتیجه آن کاهش بار ترافیک درون شهری ساوه است.

فرماندار ساوه با اشاره به اینکه عملیات اجرایی این پروژه از حدود ۱۳ سال پیش آغاز شده است، افزود: یکی از رویکردهای دولت تلاش برای تکمیل طرح های نیمه تمام بود که خوشبختانه با تخصیص اعتبارات ملی وقفه‌های صورت گرفته در عملیات اجرایی تکمیل کنارگذر ساوه جبران و با بهره‌برداری از آن عملا ورود کامیون و وسایط نقلیه سنگین به داخل شهر ممنوع خواهد شد.

وی سلب آسایش و آرامش شهروندان، کاهش ضریب ایمنی، آلودگی هوا و بروز حوادث ناگوار را از نتایج تردد وسایط نقلیه سنگین در داخل شهر ساوه دانست و افزود: با بهره‌برداری از این طرح تحول بزرگی در حوزه حمل و نقل و کاهش بار ترافیکی شهر صورت خواهد گرفت و کامیون های عبوری از جاده قدیم ساوه به تهران به طرف همدان باید از ورودی این کنارگذر واقع روبروی شهر صنعتی کاوه ادامه تردد داده و بعد از پلیس راه ساوه به همدان وارد جاده قدیم ساوه به همدان شوند.

میرزایی با اشاره به اینکه استفاده از کنارگذر از اصلی‌ترین نیازهای شهری برای تسهیل در تردد وسایط نقلیه و جلوگیری از ورود کامیون و تریلی به داخل شهر است، تصریح کرد: کاهش ترافیک درون شهری و آلودگی هوای شهر، جلوگیری از بروز سوانح رانندگی متاثر از تردد کامیون و وسایط نقلیه سنگین در میادین و مبادی ورودی و رفع گره‌های ترافیکی و مراقبت از زیرساخت های شهری از دیگر مزیت های برخورداری ساوه از کنار گذر است.

وی همچنین گفت: عملیات اجرایی دو بانده شدن ۱۰ کیلومتر محور قدیم حدفاصل شهرهای غرق آباد تا نوبران نیز هفته آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group