جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

تمامی اخبار

 سخنگوی دانشکده علوم پزشکی هشدار داد: شهرستان ساوه با توجه به میزان رعایت ۴۰ درصدی پروتکل های بهداشتی در معرض خطر موج دیگری از شیوع ویروس کرونا قرار دارد.

دکتر «محمود کریمی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: روند شیوع بیماری کرونا در ساوه صعودی و نگران‌کننده است و شرایط ایجاب می کند که همه شهروندان با رعایت موازین بهداشتی نسبت به سلامت خود و همنوعان مسئولانه رفتار کنند.

وی بیان کرد: وضعیت تالارها و رستوران‌ها خوب نیست و برخلاف دستورالعمل و تعهدات، متاسفانه از ظرفیت ۵۰ نفر برای سالن بانوان و ۵۰ نفر برای آقایان عدول می‌کنند و  در مجموع رعایت پروتکل‌ها و همکاری در سطح شهرستان مطلوب نیست.

سخنگوی دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه با بیان اینکه اگر میزان رعایت پروتکل‌ها به همین شکل باشد بزودی وضعیت کرونایی شهرستان تغییر رنگ خواهد داد، گفت: از امروز بازرسان بهداشتی حتی در حین برگزاری مراسم در صورت مشاهده ظرفیت بیش از حد تعهد به کمک نیروی انتظامی، برنامه های در حال برگزاری را تعطیل می‌کنند.

کریمی افزود: در فست‌فودها، رستوران‌های داخل شهر و باشگاه‌های ورزشی هم شرایط به همین گونه است و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی قابل قبول نیست.

وی عنوان کرد: در حال حاضر سوش غالب در مناطق قرمز کشور دلتا با قدرت سرایت ۱۲ برابر بیشتر از سوش‌های قبلی و همچنین درگیری و بیماری بیشتر در کودکان است.

سخنگوی دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه گفت: هر پیک نسبت به پیک پیش آسیب‌زایی بیشتری دارد، اتوبوس‌های درون شهر، فضای اطراف دریاچه ساوه و پاساژهای اصلی شهر از جمله پاساژ رضا از نقاط پرخطر به شمار می‌روند.

کریمی گفت: امکانات رفاهی دریاچه تفریحی باید بسته شود و از دسترس مردم خارج شود؛ از کسبه درخواست می‌شود ضمن اینکه نسبت به رعایت پروتکل‌ها اهتمام داشته باشند، باید از ورود افراد بدون ماسک به داخل پاساژ ممانعت کنند.

وی تصریح کرد: افراد بالای ۷۰ سال و مبتلایان به بیماری‌های خاص که نوبت اول واکسن خود را تزریق کرده‌اند باید هر چه سریعتر جهت تزریق دُز دوم به مرکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

سخنگوی دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه گفت: میزان رعایت پروتکل‌ها در شهرستان به حدود ۴۰ درصد رسیده است اما اگر گروه‌های مدنظر واکسن بزنند میزان آسیب‌پذیری ویروس یعنی مرگ و میر و بستری کاهش خواهد یافت.

از آغاز شیوع کرونا در اسفند ۹۸ تاکنون افزون بر ۲۰ هزار نفر در شهرستان های ساوه و زرندیه به این ویروس مبتلا شده اند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group