جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

تمامی اخبار

مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی گفت: ویروس قلب و مغز حوزه سلامت با شیوع کرونا آسیب دید.

دکتر روح اله سهرابی دوشنبه هفتم تیرماه در همایش تجلیل از خیرین سلامت بیمارستان تامین اجتماعی شهید چمران ساوه که در سالن سلمان ساوجی برگزار شد، اظهار کرد: حوزه سلامت از دو منبع انسانی و مالی تغذیه می‌کرد اما با شیوع بیماری کرونا این دو رکن تغذیه حوزه سلامت که در واقع قلب و مغز حوزه سلامت و درمان محسوب می‌شوند آسیب دیدند.

وی با اشاره به اینکه کرونا صدمات زیادی را به بخش منابع انسانی حوزه سلامت وارد کرد و افزود: در شرایط دشوار کرونایی و جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ناچار مجبور به کاهش نیروی انسانی شدیم تا شدت درگیری فروکش کند و از طرفی عده‌ای نیز به دلیل درگیری با کرونا بستری یا قرنطینه شدند که از این حیث آسیب جدی متوجه منابع انسانی شد.

سهرابی افزود: با آسیب دیدن منابع انسانی طبعیتا باید شدت آسیب پذیری کادر درمان نیز افزایش می یافت اما برخی مواقع قواعد تغییر پیدا می‌کند و فداکاری و رشادت خارج از قاعده کادر درمان و منابع انسانی این بار سنگین را بر دوش گرفت و با تن رنجور و خسته حداکثر خدمات ارائه شد.

وی با اشاره به اینکه منابع مالی نیز تحت تأثیر شیوع کرونا قرار گرفت، گفت: در شرایط کرونایی وصولی‌های سازمان تامین اجتماعی دچار مشکل شد و لطمات زیادی در حوزه مالی وارد آمد و از طرفی بدلیل خرید ماسک، مصرف اکسیژن و تجهیزات مصرفی هزینه ها چند برابر شده و  یک اتفاق غیرمنتظره متاثر از شوک مالی افزایش هزینه‌ها بوقوع پیوست.

او گفت: سازمان تامین اجتماعی با همه مشکلات در شرایط کرونایی توانست هزینه های مالی را تامین کند و اگر خیرین در تامین نیازهای حوزه سلامت مشارکت نداشتند قطعا ادامه کار دشوار می‌شد. هزینه‌های سرباری به شدت افزایش یافته اما تاکنون یک دقیقه از فعالیت‌های ملکی سازمان تامین اجتماعی به تاخیر یا تعویق نیفتاده است.

سهرابی با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی دومین تولید کننده درمان کشور است، افزود: این سازمان بزرگترین خریدار خدمات درمانی در کشور است و بر این اساس برنامه‌ریزی‌های خاصی در حوزه درمان دارد و در استان مرکزی در شرایط کرونایی هیچ تاخیری در ارائه خدمات صورت نگرفت.

وی تصریح کرد: رشادت‌هایی که در طول هشت سال دفاع مقدس توسط رزمندگان اسلام صورت گرفت در شرایط کرونایی نیز در کشور انجام شد و مدافعان سلامت نشان دادند که قواعد را در شرایط بحران با ایثار و فداکاری تغییر می دهند.

به گزارش ایسنا، رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه نیز گفت: سازمان تأمین اجتماعی از بازوان کمکی علوم پزشکی در کنترل کرونا بوده و سهم عمده‌ای در پیشگیری و درمان این بیماری داشته و دارد.

دکتر مهدی مصری افزود: در پیک اول کرونا شرایط سخت و اجرای پروتکل‌ها زمان‌بر بود و در پیک های بعدی با وجود جهش ویروس اما با آمادگی بیشتر، مرگ و میرهای این بیماری کاهش یافت و در ساوه قریب به ۵۰ درصد آمار فوتی‌ها کاهش یافت.

وی در ادامه با تجلیل از خیرین سلامت گفت: خیرین یکی از پایه‌های نظام سلامت هستند و مجمع خیرین سلامت در وزارت‌خانه تشکیل شده و خدمات شایانی را ارائه می‌دهد.

مصری افزود: خسارت‌های زیادی در شرایط کرونا به کشور وارد شد اما شرکت‌های تولیدی دارو و تجهیزات، تولید را متوقف نکردند و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به مسئولیت اساسی و اجتماعی خود عمل کردند.

وی توسعه هتلینگ درمانی برای پاسخگویی به نیازهای شهر را مورد تاکید قرار دارد و افزود: در تلاش هستیم تا با استفاده از ظرفیت خیرین، مرکز قلب و بیماران خاص و نیز رادیوتراپی را در این شهرستان راه‌اندازی کنیم.

در این آئین از خیرین سلامت، پزشکان و پرستاران بیمارستان تامین اجتماعی شهید چمران ساوه با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل بعمل آمد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group