جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

تمامی اخبار

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان ساوه گفت: زمینه آزادی ۸ محکوم غیر عمد در اسفندماه سال گذشته با پرداخت ۸۰۰ میلیون ریال بدهی فراهم شد.

سید نصرت‌الله موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ساوه، با اشاره به اینکه فعالیت این انجمن گستره محکومان شهرستان‌های ساوه و زرندیه را در بر می‌گیرد، اظهار کرد: نظر به این گستردگی به دنبال ایجاد درآمد پایدار برای این مجموعه هستیم تا مشکلی در تأمین منابع مالی خانواده‌های زندانیان به وجود نیاید.

وی ادامه داد: در این راستا، طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، یک کارگاه اشتغال دائمی خانواده زندانیان در این شهرستان، در آینده نزدیک راه‌اندازی خواهد شد.

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان ساوه با اشاره به این‌که ظرفیت این کارگاه برای اشتغال ۲۵ نفر در نظر گرفته شده است، بیان کرد: می‌توان در فازهای بعدی میزان اشتغال را نیز افزایش و شاهد توسعه آن بود.

موسوی بیان کرد: اشتغال‌زایی برای زندانیان و محکومان، زمینه‌ساز رفع بخش مهمی از مشکلات اقتصادی و معیشتی آنان خواهد بود.

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان ساوه با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی زیادی متوجه خانواده‌های زندانیان است، تصریح کرد: حمایت از آنان، نیازمند همراهی مشارکت‌های مردمی و خیران است زیرا اعتبار دولتی به این انجمن تعلق نمی‌گیرد.

موسوی گفت: در حال حاضر ۱۹۰ خانوار زندانی از خدمات این انجمن از جمله مستمری ماهانه، سبد کالای غذایی، هزینه تحصیل، خدمات بهداشتی و درمانی و... بهره‌مند هستند.

وی اضافه کرد: این انجمن با توجه به عملکرد خود در سال‌های اخیر توانسته از بین ۲۵۰ انجمن حمایت از زندانیان، جزو برترین‌های کشور قرار گیرد که این مهم نشان از دغدغه مردم ساوه در برطرف کردن مشکلات خانواده زندانیان پس از زندانی شدن سرپرست خانوار دارد.

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان ساوه خاطرنشان ساخت: زمینه آزادی ۸ محکوم غیر عمد در اسفندماه با پرداخت ۸۰۰ میلیون ریال بدهی فراهم شد.

موسوی افزود: زندانیانی که به دلیل جرائم غیر عمد و عمدتاً مالی باید برای مدتی دور از خانواده متحمل دوره محکومیت خود می‌شوند، قادر به تأمین نیازهای معیشتی خانواده نیستند و خانواده این زندانیان به مجموعه اقشار آسیب‌پذیر جامعه افزوده می‌شوند لذا نیازمند حمایت هستند.

وی، کمک به حرفه‌آموزی و تلاش برای ایجاد اشتغال زندانیان پس از آزادی را از دیگر اهداف انجمن دانست و گفت: اعتقاد انجمن حمایت از زندانیان این است که اگر فردی مرتکب جرمی شد نباید از توجه به خانواده‌های زندانی غفلت کرد.

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان ساوه در ادامه شناسایی دقیق خانواده‌های زندانیان نیازمند، برنامه‌ریزی دقیق برای کمک به خانواده‌های جامعه هدف، توزیع عادلانه کمک‌ها با توجه به جمعیت خانوار و وضعیت معیشتی آنها، تلاش برای حرفه‌آموزی زندانیان در محیط زندان و ایجاد اشتغال پس از آزادی را از دیگر وظایف این انجمن برشمرد.

موسوی ادامه داد: با پیگیری‌های صورت گرفته، قطعه زمینی در شهرک فجر ساوه به این انجمن واگذار شده و هم‌اکنون در مرحله ساخت و ساز قرار دارد.

وی با بیان اینکه تاکنون موردی از ابتلای اعضای تحت پوشش این انجمن به کرونا گزارش نشده است، اظهار کرد: با شیوع کرونا تاکنون، در ۶ مرحله و هر مرحله ۱۶۰ تا ۱۷۰ بسته معیشتی شامل (برنج، روغن، سویا، ماکارونی، رب گوجه‌فرنگی، قند، شکلات، مواد شوینده و مرغ) ارزش هر سبد به طور میانگین ۴ میلیون ریال به همراه پک بهداشتی (مواد ضدعفونی‌کننده، ماسک و دستکش) میان خانواده‌های زندانیان تحت پوشش توزیع شده است.

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان ساوه با اشاره به این‌که ساوه، شهری صنعتی است، گفت: از سال گذشته تاکنون ده‌ها نفر از زندانیان و خانواده‌های تحت پوشش با ایجاد فرصت شغلی در قالب معرفی به واحدهای تولیدی و صنعتی یا اشتغال خانگی و صنایع دستی خودکفا و از چرخه حمایتی این انجمن خارج شده‌اند.

موسوی با بیان این‌که خانواده‌های زندانیان را بعد از آزادی فرد زندانی رها نمی‌کنیم، گفت: خانواده‌های زندانیان حتی بعد از آزادی فرد زندانی، حداقل سه ماه مورد حمایت هستند تا وضعیت اشتغال فرد آزاد شده ساماندهی شود.

وی، ضمن قدردانی از تعدادی صاحبان صنایع در مساعدت به این انجمن و رفع برخی مشکلات اقتصادی خانواده‌ها افزود: کوچک‌ترین کم‌توجهی به خانواده‌های زندانیان می‌تواند آسیب زیانباری بر جامعه تحمیل کند از این‌رو حمایت‌های جدی مسئولان و خیرین ضروری است.

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان ساوه با بیان اینکه خانواده‌ها نقشی در ارتکاب جرم ندارند و بنابراین باید حمایت‌های لازم از آنها انجام شود، اظهار داشت: خانواده‌های تحت پوشش این انجمن به دلیل نبود سرپرست با مشکلات مادی و معنوی زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند و حمایت مردم و مسؤولان از آنها برای کاهش آسیب‌های اجتماعی ضروری است.

موسوی به خدماتی که در حوزه مشاوره به خانواده‌های زندانیان نیز ارائه می‌شود، اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات مهمی که بیش از مجازات حبس، دامن‌گیر خانواده‌های زندانیان می‌شود، آسیب‌های روحی و روانی است که سعی شده با استفاده از ظرفیت مددکاران، مشاوران و روانشناسان، با برگزاری دوره‌های آموزشی در سال گذشته در قالب کلاس‌های مستمر در رشته‌های ارتقای مهارت زندگی، اخلاقی و آموزشی خانواده، فرزند پروری، پیشگیری از اعتیاد، پیشگیری از طلاق، این آسیب‌ها را به حداقل ممکن برساند.

وی یادآور شد: هم‌اکنون دو کارگاه خیاطی و یک کارگاه صنعتی وابسته به این انجمن در این شهرستان فعال است که برای تعدادی از افراد تحت پوشش اشتغال ایجاد کرده است.

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان ساوه با تأکید بر حمایت مردم از این انجمن در راستای حمایت از زندانیان و خانواده ایشان و با توجه به شرایط نامناسب اقتصادی حاکم بر جامعه و فشار مضاعف بر افراد تحت پوشش، اظهار کرد: چنانچه مشکلات خانواده‌های زندانیان حل نشود، آسیب‌های ناشی از آن گریبان‌گیر جامعه خواهد شد، از این‌رو مردم از وجوهات شرعی گرفته تا اجاره منازل خالی، کمک به اشتغال، درمان رایگان و... می‌توانند به این خانواده‌ها کمک کنند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group