جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

تمامی اخبار

سخنگوی دانشکده علوم پزشکی ساوه از آغاز اعمال محدودیت های کرونایی از فردا یکشنبه ۱۵ فروردین ماه در ساوه و زرندیه خبر داد.

دکتر محمود کریمی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به تغییر رنگ کرونایی ساوه و زرندیه و شیب تند مبتلایان در این دو شهرستان اظهار کرد: موارد مثبت ابتلا به کرونا در هفته دوم فروردین نسبت به هفته اول ۴۳ درصد افزایش داشته است و در آمار بستری شوندگان نیز ۳۷ درصد رشد صورت گرفته است.

وی به تصمیماتی که در قرارگاه پدافند زیستی شهرستان ساوه اخذ شد اشاره کرد و افزود: متاسفانه تعداد افراد مبتلا و موارد بستری با شیب بسیار تندی در حال افزایش است و به همین سبب طبق مصوبه شورای پدافند زیستی و دستور استاندار مرکزی از روز یکشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ تمامی گروه‌های شغلی ۲، ۳، ۴  و بازارها و پاساژهای مسقف تا اطلاع ثانوی در تمامی شهرهای تابعه شهرستان های ساوه و زرندیه تعطیل خواهند بود.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ساوه به لیست گروه‌های شغلی چهارگانه و نحوه فعالیت آنها اشاره کرد و گفت: در گروه مشاغل دوم مانند پاساژهای سرباز و سربسته، بازارهای سرپوشیده، مراکز خرید و فروش بزرگ، غیر از مراکز فروش مواد غذایی و بازار های موقت و بازار روز، آتلیه‌های عکاسی، مشاوران املاک، کافی‌شاپ‌ها، مراکز طبخ و توزیع غذا، رستوران‌ها، ظروف یک بار مصرف، لوازم ورزشی، طلافروشی‌ها، مصالح ساختمانی و ابزار و یراق، مبل و صندلی، آموزشگاه‌های رانندگی، سمساری و  آرایشگاه های مردانه… در شرایط قرمز امکان فعالیت نداشته و در بخش مواد غذایی صرفاً می‌توانند به عرضه بیرون‌بر اقدام کنند.

وی بیان کرد: گروه‌های شغلی سوم مانند تالارهای پذیرایی، استخرهای سرپوشیده، باشگاه‌های ورزشی، قهوه‌خانه‌ها، آموزشگاه‌های موسیقی و زبان، موزه، سینما، تئاتر و مهدکودک‌ها نیز در شرایط نارنجی باید تعطیل بوده و از فعالیت دست بکشند و چنانچه اقدام به فعالیت کنند برخورد قانونی خواهد شد. گروه چهارم شغلی نیز شامل گیم‌نت، مراکز تفریحی آبی، باغ‌وحش و شهربازی در شرایط قرمز و نارنجی باید تعطیل باشند.

دکتر کریمی به فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی بویژه اتوبوس ها با ظرفیت ۵۰ درصدی اشاره کرد و افزود: کلیه آرامستان ها و بقاع متبرکه تعطیل بوده و صرفا کارکنان آرامستان مجاز به حضور در محل کار خود هستند.

وی تصریح کرد: تمامی جلسات اداری با ظرفیت افزون بر ۱۵ نفر تعطیل بوده و از تشکیل جلسات غیرضروری اجتناب شود. همچنین برپایی نماز جمعه در تمامی شهرهای تابعه شهرستان های ساوه و زرندیه و همچنین مراسم مذهبی تا اطلاع ثانوی تعطیل است. برگزاری تمامی مراسم عزا و شادی چه در منازل و چه رستوران ها نیز ممنوع است.

سخنگوی علوم پزشکی ساوه به تشکیل تیم های مشترک برای نظارت بر نحوه فعالیت گروه های ۲،۳،۴ اشاره کرد و افزود: هرگونه تخلف منجر به انجام اقدامات قانونی خواهد شد. همچنین با افرادی که بدون استفاده از ماسک در اماکن عمومی حضور داشته باشند یا بیمارانی که اقدام به شکستن قرنطینه کنند برخورد خواهد شد.

وی از مردم خواست برای حفظ سلامت خود و دیگران، از دورهمی‌های خانوادگی و حضور در تجمعات جدا خودداری کنند و افزود: مراقبین سلامت مراکز و پایگاه های سلامت شهری و به‌ورزان خانه های بهداشت بطور مستمر و روزانه در قالب تیم های رهگیری و مراقبت طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با مراجعه به درب منازل بیماران، ضمن بررسی وضعیت آنها و  پیگیری های لازم جهت انجام تست سریع سایر اعضای خانواده و افراد در معرض تماس با فرد بیمار، بسته های آموزشی و مواد ضدعفونی کننده جهت استفاده به خانوارهای بیمار می دهند.

دکتر کریمی همچنین از شناسایی ۸۵ نفر از طریق تست PCR و ۳۸ نفر با تست سریع و بستری شدن ۱۷ نفر در ساوه و زرندیه در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و افزود: به طور کلی از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا به حال ۱۴۴۱۹ نفر در دو شهرستان ساوه و زرندیه به این بیماری مبتلا شده و متاسفانه ۳۳۸ نفر جان باخته اند. در حال حاضر ۶۱ نفر در بیمارستان بستری هستند که از این تعداد ۱۷ نفر در شبانه روز گذشته بستری شده اند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group