جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

تمامی اخبار

سخنگوی دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه از سوار شدن بیش از حد ظرفیت مسافر در اتوبوس های درون شهری که به گفته او کانون جدی شیوع و هدیه ویروس کرونا هستند و نیز نصب نشدن نرم افزار ماسک در این شهر انتقاد کرد و گفت: طوفان شیوع ویروس در این زمان ممکن است سهمگین باشد.

دکتر «محمود کریمی» روز سه‌شنبه در گفت ‌و گو با ایرنا، اظهار داشت: پیک چهارم بیماری کووید ۱۹ در شهرستان ساوه از هفته چهارم بهمن آغاز شد و اکنون پس از یک ماه که هیچگونه فوتی نداشتیم اما وضعیت به سمت نگران کننده ای پیش می رود به گونه ای که در سه روز اخیر شاهد جان باختن شهروندان بودیم که می تواند از پیامدهای شیوع ویروس جهش یافته باشد.
وی بیان کرد: این بار طوفان شیوع ویروس بسیار سهمگین است و شهروندان باید با دقت و وسواس بیشتری نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اقدام کنند.
معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ساوه ادامه داد: براساس بررسی‌های میدانی کارشناسان و بازرسان، اتوبوس‌های ‌درون‌شهری یکی از عوامل جدی شیوع ویروس کرونا هستند زیرا به جای ظرفیت ۵۰ درصدی حتی از ظرفیت راهرو این وسایل نقلیه عمومی هم استفاده می شود؛ بنابراین از مردم و رانندگان درخواست می‌کنیم که برای حفظ سلامت جامعه، ظرفیت تعیین شده مسافرگیری و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.
به گفته دکتر کریمی، مسئولان و کارمندان دستگاههای اداری نیز باید از ارائه خدمات به شهروندان بدون ماسک خودداری کنند زیرا با اینکه راههای انتقال و پیشگیری این ویروس تغییر نکرده اما قدرت سرایت و مرگ و میر آن به خصوص با ورود نوع جهش یافته کرونا، افزایش یافته است.
وی تصریح کرد: با وجود تاکید فراوان و آموزش‌های دانشکده علوم پزشکی، هنور نرم افزار ماسک در این شهر نصب نشده است و افراد بیمار به راحتی در سطح شهر تردد می‌کنند در حالی که باید در بانک‌ها و ادارات کارت ملی افراد با این نرم افزار کنترل شود و در صورت احراز ابتلای آنها به کرونا، اجازه ورود داده نشود.
سخنگوی دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه عنوان کرد: به دلیل هزینه بالای انجام تست کرونای انگلیسی که حدود ۱۰ میلیون تومان است، آزمایش  برای بررسی نوع انگلیسی به صورت تصادفی انجام می‌شود اما با مشاهده حتی یک مورد باید همه مبتلایان را از این نوع در نظر بگیریم.
دکتر کریمی گفت: این ویروس سرعت انتقال، بستری و مرگ و میر بالایی دارد و تنها راه پیشگیری از آن نیز افزایش خود مراقبتی و ماندن در خانه است.

طبق اعلام مسئولان ذیربط تاکنون پنج نفر در ساوه به ویروس کرونای جهش یافته یا انگلیسی مبتلا شده اند.

از اوایل اسفند پارسال تاکنون ۱۳ هزار و ۶۶۰ نفر در شهرستان های ساوه و زرندیه به ویروس کرونا مبتلا شدند و در همین مدت ۳۲۷ تن جان خود را از دست دادند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group