شنبه 8 ارديبهشت 1403 | Saturday 27 April 2024

تمامی اخبار

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: دشمنان نظام معادل بودجه سه کشور علیه تشیع و اسلام هزینه می‌کنند تا آنرا به انزوا بکشانند و ما باید هوشیار باشیم و با تقویت روابط اجتماعی و همدلی توطئه ها را نقش بر آب کنیم.

آیت الله دری نجف آبادی سه شنبه پنجم اسفندماه در جلسه شورای اداری شهرستان ساوه که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: همه بندگان تحت امر الهی هستند و کمبودها با عنایت خدا و اهل بیت علیه السلام برطرف می شود.

وی با بیان اینکه روحیه تفاهم و همدلی باید در جامعه تقویت شود تا استکبار و دشمن نتواند توطئه‌آفرینی کنند، افزود: روحیه ما باید استکبارستیزانه باشد و با دشمنان اسلام و دین اشداءعلی الکفار و رحماء بینهم باشیم.

دری نجف آبادی گفت: انقلاب هدیه بزرگ الهی برای ملت ایران است و شهدای عزیزی برای اقتدار این کشور تقدیم نظام شده و مجاهدت های فراوانی صورت گرفته است. ملت ایران در طول ۲۰۰ سال اخیر فداکاری بسیاری از خود نشان داد. متاسفانه کشوری که یک امپراطوری بزرگ بود در طول دو قرن اخیر به دلیل بی عرضگی و جاه طلبی سردمدارانش، به یغما رفت و در قالب عهدنامه های گوناگون به قطعات کوچکتری تبدیل شد.

وی اظهار کرد: انقلابی که امام راحل بنیان نهاد مسیر جدیدی پیش روی ملت ایران گذاشت و اسلام به عنوان دین رحمانیت در این کشور احیا شد. اسلام دین محبت و رحمت است چراکه باید بستر نزدیکی انسان به خدا را با محبت و رحمت فراهم کرد.

دری نجف آبادی با بیان اینکه ساوه شهرستانی با ظرفیت است که باید از این ظرفیت ها به خوبی بهره برداری شود، افزود: باید ظرفیت های ساوه و زرندیه را بالفعل کرد. تولیدات کشاورزی، دامداری و صنعت ساوه و زرندیه سهم بسزایی در تامین نیاز کشور و جهان دارد.

وی افزود: انار، طالبی، پسته و زیتون و زعفران در ساوه و زرندیه سرمایه های این منطقه هستند نباید اجازه داد که این سرمایه ها هدر برود. فعال کردن صنایع تبدیلی در این منطقه موجب بهره گیری حداکثری از تولیدات خواهد شد.

دری نجف آبادی گفت: مدیریت منابع آبی در ساوه و انتقال سهم آب ساوه از سد کوچری و جلوگیری از ضعف های حوزه آبیاری موجب استفاده بهینه از منابع آبی خواهد شد. باید کمرها را محکم بست و از حداقل ظرفیت حداکثر استفاده را برد. باید از پیشگامان نهضت و شهدا برای کار انقلابی الگو و درس گرفت و عدالت اسلامی را محقق کرد، همچنین باید معنویت و اخلاق در اوج باشد و در عرصه روابط اجتماعی تقویت شود.

وی در ادامه با بیان اینکه تحریم ها به تولیدکنندگان فشار می آورد اما از سویی سازنده هستند و به ما توان ایستادن و استقلال همه جانبه می بخشند، دانش ملی ایرانی را پیشرفته ترین و بومی ترین دانش دنیا دانست و گفت: پیشرفت علم و فناوری و ساخت سانتریفیوژ و اورانیوم، تکنولوژی است که ایران از نظر راهبردی به آن دست پیدا کرده و از ظرفیت علوم هسته ای در هرجای متناسب با آن بویژه در حوزه درمان بهره‌برداری می کند.

دری نجف آبادی اظهار کرد: هنوز در اول راه قرار داریم، هرچند با وجود تحریم ها پیشرفت های زیادی داشتیم و در  گام دوم انقلاب نیز با عزم و اراده ملی و غیرت ایرانی و روحیه جهادی اهداف انقلاب را محقق خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه دشمنان نظام معادل بودجه سه کشور علیه تشیع و اسلام هزینه می‌کنند تا آن را به انزوا بکشانند و ما باید هوشیار باشیم و با تقویت روابط اجتماعی و همدلی توطئه ها را نقش بر آب کنیم، افزود: امیدواریم ساوه چراغ راه کشور باشد و با تاسی از راه اهل بیت علیه السلام همچنان در همه عرصه ها بدرخشد.

علی میرزایی فرماندار ساوه نیز در این جلسه اظهار کرد: استحکام عناصر هویتی و افزایش قدرت درونی دو عنصر مهم برای مقابله با ترفندهای دشمن و جلوگیری از عملیات روانی معاندان نظام هستند.

وی با بیان اینکه وظیفه ما برطرف کردن ناکامی های انقلاب با انقلابی عمل کردن برای جلوگیری از توطئه چینی دشمن است، افزود: ساوه با ظرفیت های فراوان و برخورداری از بزرگترین شهر صنعتی در اقتصاد ملی نقش بسزایی دارد و قطب بزرگ صنعت بین المللی کشور بشمار می‌رود.

میرزایی گفت: ساوه با برخورداری از ۱۱ انبار در گمرک منطقه ویژه اقتصادی طی دو سال اخیر با مبادله کالا به ارزش بیش از دو میلیارد و ۲۲۸ میلیون دلار و درآمدزایی ۵۵۹ میلیون دلار در شرایط جنگ اقتصادی برای کشور نقش آفرینی کرده است.

وی با بیان اینکه ۱۳۰ فعال اقتصادی در شهر صنعتی کاوه و منطقه ویژه اقتصادی به ۵۴ کشور جهان انواع کالا را صادر می‌کنند، اظهار کرد: تعداد شرکت های دارای حقوق معوقه در این شهرستان به سه شرکت کاهش یافته و تجمعات و اعتراضات کارگری در شرایط تحریم به حداقل رسیده است تا جایی که امروز با کمبود نیروی انسانی در حوزه کارگری مواجه هستیم.

میرزایی با بیان اینکه امسال ۱۴۰ هزار تن گندم در ساوه تولید شده است که از ظرفیت های بالای این شهرستان است، افزود: پیگیری برای انتقال سهم آب ساوه از سدکوچری مهمترین پروژه در کنار سایر پروژه های شهرستان است.

وی اظهار کرد: در اجرای طرح اقدام ملی مسکن با ۱۸۴۸ واحد در استان پیشتاز هستیم.

میرزایی گفت: در حوزه کرونا با توجه به وجود مرز مشترک این شهرستان با پنج استان، اقدامات خوبی برای مدیریت این بیماری صورت گرفته است و با وجود نزدیکی با کانون قم به خوبی در حوزه پیشگیری و درمان اقدامات لازم صورت گرفته است.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام محمد سبزی نماینده مردم ساوه و زرندیه نیز گفت: اعتقاد ما باید کار و تلاش برای رضای خدا به دور از حب و بغض شخصی باشد تا خدا به ما کمک کند.

وی با بیان اینکه حوزه های علمیه در ساوه نیازمند حمایت هستند، اظهار کرد: انتقال سهم آب ساوه از سد کوچری با لوله گذاری ۲۰ کیلومتر در فاز دوم نیازمند حمایت مسئولان است.

سبزی گفت: برخی اماکن دولتی و غیر دولتی در سال های گذشته تکمیل شده اند که می توان به دلیل محدودیت در منابع مالی و عدم امکان ساخت مکان جدید برای بخش درمان، از ظرفیت این فضاهای فیزیکی برای تامین نیازهای موجود درمانی استفاده کرد. بر این اساس، استفاده از ساختمان قدیمی دانشگاه آزاد برای تامین فضاهای فیزیکی حوزه درمان و علوم پزشکی ساوه ضرورت دارد.

وی تکمیل بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی در دست ساخت ساوه را از دیگر نیازهای شهرستان عنوان کرد.

امام جمعه ساوه نیز گفت: باید در همه ابعاد زندگی نگاه به مردم نگاهی براساس آموزه های دینی و براساس حکومت امیرالمومنین باشد.

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی افزود: مردم پایه دین هستند و نقش مردم در حکومت بسیار مهم است. صرفا دم از مردم زدن کافی نیست و باید خدمت صادقانه و خالصانه انجام داد. بهترین عبادت خدمت به مردم است.

به گزارش ایسنا، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در بدو ورود به ساوه با حضور در گلزار شهدای این شهرستان با قرائت فاتحه و اهدای شاخه گل به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد.

بازدید از شرکت بن رو و شرکت نورد و لوله صفا، دیدار با انجمن مدیران صنایع در اتاق بازرگانی شهر صنعتی کاوه و بازدید از حوزه علمیه امام صادق علیه السلام و درمانگاه کریم اهل بیت(ع) از دیگر برنامه های سفر آیت الله دری نجف آبادی به شهرستان ساوه است.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group