جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

تمامی اخبار

یک تولیدکننده فراورده های پروتئینی از کمیسیون کشاورزی مجلس خواست که موضوع واردات نهاده‌ها در اولویت برنامه ریزی این کمیسیون قرار گیرد تا دامداران کمتر با مشکلات تولید دست و پنجه نرم کنند.

امیر اله‌وردی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، درخصوص مشکلات و موانع پیش روی توسعه صنایع تولیدی در حوزه فراورده های پروتئینی گفت: تحریم‌های ظالمانه سد راه تولید هستند. این تحریم‌ها اثرات منفی بر حوزه نهاده‌های دامی، خوراک و جیره دام و طیور گذاشته است، برای مثال چون ذرت مورد نیاز، وارداتی است، تحت تاثیر تحریم‌ها قرار گرفته و عدم تامین نهاده‌های دامی در جریان نوسانات ارزی تولید را با مشکل مواجه می کند، به عنوان مثال رکورد تولید شیر به دلیل کمبود سویا تقلیل یافته است.

وی که روزانه در مجتمع تولیدی اش ۱۰ تن گوشت قرمز تولید و ۲۰ تن گوشت مرغ بسته بندی می کند، تصریح کرد: مجموعه های عظیمی همچون این مجموعه که در حوزه تولید گوشت و شیر فعال هستند در شرایط موجود در واقع کار جهادی انجام می‌دهند و منافع اقتصادی برای آنها در درجه دوم اهمیت قرار دارد، لذا انتظار می‌رود سیاست‌های حمایتی از سوی دولت و مجلس در خصوص تامین نهاده‌های کشاورزی اعمال شود.

اله‌وردی با اشاره به تعطیلی رستوران‌ها و مراکزی که اقدام به مصرف گوشت می‌کردند، افزود: شرایط کرونایی میزان مصرف گوشت را کمتر کرده و قطعا از این حیث آسیب اقتصادی زیادی متوجه تولیدکنندگان شده است.

وی با بیان اینکه به دنبال افزایش فرصت های شغلی در این مجموعه هستیم، به انعقاد تفاهم نامه از طرف این مجتمع و شرکت افرا صنوبر سبز ایرانیان با سازمان نظام مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی به منظور ایجاد یک مرکز تحقیقات و تربیت نیروی کارآزموده اشاره کرد و افزود: براساس این تفاهم‌نامه فارغ التحصیلان دانشگاهی با گذراندن دوره‌های آموزشی در این مجتمع به یک نیروی توانمند مهارت محور تبدیل شده و از ظرفیت آنان بهره‌برداری می‌شود.

مدیر مجتمع شیر و گوشت دامدشت ساوه اظهار کرد: رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی و نظارت دقیق بر تولید موجب شده است که نیروی انسانی شاغل در این مجتمع درگیر این بیماری نشود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group