پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

تمامی اخبار

مسئول نمایندگی اتاق بازرگانی استان مرکزی در ساوه گفت: براساس آمارها ۶۵ درصد از پرونده‌های مرتبط با حوزه صنایع در شعبه قضائی ویژه حل اختلاف که به اهتمام دادگستری استان و شهرستان در شهر صنعتی کاوه تاسیس شده است، به مصالحه ختم شد.

«سعید رضوانی» روز یکشنبه در گفت ‌و گو با ایرنا، ضمن اشاره به راه‌اندازی نخستین شعبه شورای حل اختلاف ویژه صنایع در شهر صنعتی کاوه افزود: بر اساس ارزیابی‌ها ۶۵ درصد پرونده‌های شعبه حل اختلاف ویژه صنایع منجر به مصالحه شده و عملکرد شعبه در این مدت مورد رضایت و استقبال قوه قضاییه و صاحبان صنایع قرار گرفته است.

وی گفت: در پی انعقاد تفاهمنامه‌ای میان مرکز امور شوراهای حل اختلاف قوه قضاییه و وزارت صمت، تشکیل شورای حل اختلاف ویژه صنایع به منظور رسیدگی به اختلافات حقوقی و مالی واحدهای تولیدی در راستای رونق تولید و رفع دغدغه واحدهای صنعتی در شرایط سخت اقتصادی کنونی در دستور کار قرار گرفت.

رضوانی بیان کرد: پیرو تاکید رئیس قوه قضاییه در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید،  با همکاری مجموعه دادگستری ساوه و اتاق بازرگانی نخستین شعبه حل اختلاف ویژه صنایع استان مرکزی در محل شهر صنعتی کاوه راه‌اندازی شد.
 مسئول نمایندگی اتاق بازرگانی استان مرکزی در ساوه گفت: شعبه قضایی ویژه صنایع با هدف رسیدگی قانونی به اختلافات، جلوگیری از احضار مدیران واحدهای تولیدی و تکریم صاحبان صنایع و همچنین جلوگیری از توقیف اموال و ماشین‌آلات فعالیت می‌کند.
رضوانی ادامه داد: این شعبه تحت عنوان شعبه ۱۶ شورای حل اختلاف ساوه و شعبه ویژه صنایع نامگذاری شده و از مهرماه امسال فعالیت خود را آغاز کرده است.
وی رویکرد تشکیل این شعبه قضایی را حمایت از تولید، کاهش مراجعات مدیران و کارگران بخش صنعت به دستگاه قضائی و انجام دادرسی در کمترین زمان عنوان کرد.
مسئول نمایندگی اتاق بازرگانی استان مرکزی در ساوه بیان کرد: تمام دعاوی حقوقی و کیفری صنایع به این شعبه ارجاع شده است و علاوه بر این بخشی از مشکلات اصناف نیز در این شعبه رسیدگی می‌شود.
رضوانی تصریح کرد: اعضای این شعبه قضایی از صنعتگران مورد اعتماد شهر صنعتی کاوه و اعضای خانه کارگر متشکل از افراد با تجربه و مورد اعتماد جامعه صنعتی شهرستان ساوه هستند.
وی با اشاره به اقدامات شاخص شعبه قضایی ویژه صنایع شهرستان ساوه، گفت: در شکایت‌های حوادث ناشی از کار چنانچه شرکت دارای بیمه نامه مسئولیت مدنی با شرایط پرداخت بدون رای دادگاه باشد، شعبه حل اختلاف شهر صنعتی کارگر حادثه دیده را به پزشکی قانونی و بازرس اداره کار معرفی می کند وپس از صدور نظر این مرجع، مبلغ دیه از طریق بیمه شرکت پرداخت و پرونده مصالحه و در کوتاهترین زمان ممکن مختومه می شود و بدین ترتیب زمان رسیدگی قضائیبه پرونده کاهش می یابد.

شهرستان ساوه با بهره مندی از حدود ۶۰۰ شرکت و کارخانه صنعتی و تولیدی در قالب سه شهرک صنعتی، شهر صنعتی کاوه و منطققه ویژه اقتصادی محلی برای اشتغال افزون بر ۴۵ هزار کارگر است و از قطب های صنعت کشور محسوب می شود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group