جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

تمامی اخبار

بخشدار مرکزی ساوه گفت: بر اساس مصوبه ای که امروز در نشست بررسی مسائل و مشکلات روستاهای این بخش در فرمانداری برگزار شد، فروش ۴۸ واحد مسکونی شهرک یولاق از طریق مزایده عمومی با نرخ کارشناسی و اختصاص درآمدهای حاصل از آن برای ساخت ۱۰۰ خانه اقشار محروم در مناطق روستایی مصوب شد.

«کیوان گودرزی راد» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: موضوع بازنگری طرح های هادی روستاهای شهرستان ساوه نیز قرار است در جلسه ای مشترک با حضور بخشداران مرکزی و نوبران و رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بررسی شود تا اقدامات مربوط به الحاق یا تغییر کاربری ها به سرعت انجام شود.

وی افزود: در خصوص واگذاری اراضی روستایی نیز قرار بر این شد که با احراز شرایط روستائیان نسبت به اختصاص زمین برای واجدین شرایط اقدام شود و در حالت دوم نیز بنیاد مسکن نسبت به ساخت مسکن برای افراد نیازمند اقدام خواهد کرد.

وی همچنین در مورد مشکلاتی که اهالی روستای «اندیس» در مورد زمین های این منطقه دارند، گفت: قرار است از طریق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای ساخت خانه در این اراضی اقدام شود تا واحدها به افراد نیازمند و واجد شرایط واگذار شود.

گودرزی راد همچنین درخواست برای تشکیل کمیسیون فنی روستایی شهرستان ساوه در هر ۱۵ روز یکبار را از دیگر الزاماتی برشمرد که با توجه به حجم زیاد پرونده ها می تواند گره گشای بسیاری از مشکلات باشد.

وی گفت: قرار است مراجع استانی در مورد تشکیل جلسات به صورت هر ۲ هفته یکبار تصمیم گیری کنند که در صورت موافقت می توان امیدوار بود که بسیاری از مشکلات حوزه روستایی شهرستان ساوه در زمانی کوتاه برطرف شود.

بخشدار مرکزی ساوه با اشاره به جلسه ای که امروز با کارشناس امور واگذاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان برگزار شد، افزود: با توافقی که در این نشست حاصل شد قرار است در روند واگذاری زمین مورد نیاز برای احداث فضاهای فرهنگی، ورزشی، بهداشتی و آموزشی روستاهای این بخش تسهیل ایجاد شود.

وی در مورد قیمت گذاری زمین های روستایی نیز، ‌گفت: در این فرایند قرار است اراضی طبق نظر کارشناسی و استعلام از بخشداری مرکزی تعیین نرخ شوند تا بدین ترتیب بتوانیم برای برخی اقشار ساکن روستاها که توان مالی پایینی دارند با قیمتی متعادل نسبت به واگذاری زمین اقدام کنیم.

بخش مرکزی ساوه دارای ۱۰۱ روستا با جمعیت ۳۶ هزار نفر است که ۵۶ مورد از این روستاها دارای دهیاری هستند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group