پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

تمامی اخبار

شهردار ساوه گفت: درآمد ثابت و افزایش زیاد هزینه ها به دلیل تورم، شهرداری را به سمت بحران مالی پیش می برد و تصمیمات درست و اثربخش شورای اسلامی شهر و مدیران شهری در این شرایط می تواند، راهگشا باشد.

🔺به گزارش نارستان، مهندس سید مهدی حسینی شهردار ساوه در جلسه کمیته درآمدی شهرداری ضمن تقدیر از زحمات تمامی کارگران و کارکنان سازمان ها و مناطق شهرداری و حمایت شورای اسلامی شهر ساوه، بیان داشت: در دوره پنجم اتفاقات نادری در مدیریت شهری ساوه رخ داد که اگر حمایت شورا در این شرایط نبود قطعا وضعیت اداره شهر در این وضعیت بسیار سخت تر می شد.

🔺وی ادامه داد: هم اینک بسیاری از شهرداری های کشور با مشکلات زیاد مالی از جمله معوقه چندین ماهه حقوق کارگران و نیروها مواجه شدند اما این در حالی است که ساوه بیشترین آسیب را به دلیل کاهش ۶۰ درصدی و اجرای یکباره قانون برنامه ششم توسعه به دلیل تجمیع ارزش افزوده متحمل شد.

🔺وی تصریح کرد: اجرای قانون تجمیع مالیات بر ارزش افزوده در سال 96 تمامی معادلات مدیریتی را در آن مقطع زمانی به هم ریخت و لازم بود که در آن مقطع تصمیمات خاص و ویژه ای جهت مدیریت بحران گرفته شود.
مهندس حسینی اظهار داشت: در آن شرایط بحرانی با تلاش هم فکری توانستیم ضمن مدیریت بحران و ترمیم مدیریت شهری به لطف خداوند بهترین و بی سابقه ترین پروژه‌هایی مانند احداث کمربندی، ساماندهی سکونت گاههای غیررسمی و زیباسازی مبلمان شهری را شروع کنیم که مردم در شهر تاکنون آنها تجربه نکرده بودند.

🔺وی یادآور شد: امسال علی رغم اینکه کشور ایران اسلامی با مشکلات زیاد اقتصادی به دلیل تحریم های ظالمانه مواجه است اما با هوش و عزم ایرانی کشور عزیزمان تاکنون در مقابل این فشارها دوام آورده است اما واقعا شرایط سختی است و باید در تدوین برنامه ها، چشم انداز به آینده باشیم تا گرفتار مشکلات نشویم.
وی اظهار کرد: سال گذشته به تشخیص شورای اسلامی شهر، تعرفه‌های عوارض ساخت و ساز در ساوه افزایش نیافت و این در حالی اتفاق افتاد که بیشترین حجم افزایش قیمت مسکن طی امسال (سال 99) رخ داد و علیرغم این افزایش قیمت مسکن تعرفه عوارض ساختمانی آن رقم بسیار ناچیزی بود.

🔺مهندس حسینی در ادامه بیان داشت: واقعیت این است که هم اینک 10 تا 15 درصد شهروندان با پرداخت عوارض ساختمانی با شهرداری در ارتباط هستند و میزان پرداختی آنها صرف امور کل شهر می‌شود لذا لازم است که در این زمینه چاره اندیشی شود تا همه شهروندان بتوانند در اداره امور شهر خود سهیم باشند.

🔺وی با بیان اینکه امروز در بحرانی‌ترین وضعیت مالی هستیم، گفت: نیمه اول سال در شرایط سخت اقتصادی گذشت بطوری که در شش ماهه نخست امسال از بودجه 248 میلیاردی فقط حدود 70 میلیارد آن محقق شده است.

🔺وی ابراز داشت: باید بتواینم در سال پایانی فعالیت شورای پنجم با وجود این شرایط، پروژه‌های در حال انجام مانند احداث کمربندی به عنوان برند شهر را به نتیجه برسانیم تا بتوانیم شهرداری را با شرایط ایده آل تحویل دوره بعد بدهیم.

🔺مهندس حسینی با بیان اینکه هم اینک روند افزایش تورم و درآمد ثابت شهرداری نفس شهرداری را گرفته است، تصریح کرد: بر اساس ماده ۶۸ قانون شهرداری اجرای پروژه های عمرانی در هر شرایطی ضروری است و بر اساس این قانون میزان اعتبارات عمرانی نباید از چهل درصد بودجه سالانه کمتر باشد.

🔺احمد حاج امینی رییس کمیسیون امور مالی شورای اسلامی شهر نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت ایجاد درآمد در شهرداری گفت: ایجاد خدمات مورد نیاز شهروندان و ایجاد زیرساخت های شهری، نیازمند کسب درآمد پایدار است.
وی با بیان این که شهرداری ساوه در فرآیند توسعه شهری، ایجاد خدمات مورد نیاز شهروندان و ایجاد زیرساخت های شهری نیازمند کسب درآمد پایدار است، افزود: با برنامه ریزی لازم برای ایجاد درآمد پایدار باید در تحقق این امر تلاش کنیم و قطع یقین همراهی شهروندان و پرداخت به موقع عوارض می تواند مجموعه مدیریت شهری را در این مسیر دشوار کمک کند.

🔺وی افزود: با توجه به مشکلات اقتصادی موجود نیازمند تقویت کمیته درآمدی شهرداری هستیم و باید علاوه بر استفاده از ابزارهای قانونی جهت ایجاد درآمد و اخذ مطالبات شهرداری در جهت ارائه راهکارهای جدید جهت کسب درآمدهای پایدار تلاش کنیم.

🔺حاج امینی افزود: اخذ مطالبات شهرداری حق مردم است و شورای اسلامی شهر آماده همه گونه همکاری جهت افزایش درآمد پایدار شهرداری می باشد و ما به عنوان نمایندگان مردم، علاوه بر توجه به حقوق شهروندان باید به وضعیت شهرداری جهت اداره شهر نیز توجه داشته باشیم.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group