پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403 | Thursday 2 May 2024

تمامی اخبار

شهردار ساوه گفت: دسترسی به خدمات با کیفیت آتش نشانی در ساوه محقق شده است.

سیدمهدی حسینی امروز دوشنبه هفتم مهرماه در آئین گرامیداشت روز آتش نشانی و ایمنی در ایستگاه مرکزی سازمان آتش نشانی ساوه اظهار کرد: طبق استانداردهای جهانی فرصت طلایی حضور آتش نشانان در محل وقوع حادثه و حریق بین سه الی پنج دقیقه است که خوشبختانه این فرصت طلایی با تلاش آتش نشانان در شهر ساوه رعایت می‌شود و این عدد نسبت به استانداردهای جهانی مطلوب است و تلاش خواهیم کرد تا کاهش پیدا کند.

وی افزود: با راه‌اندازی ایستگاه شماره چهار آتش نشانی در ساوه و تقویت ناوگان و تجهیزات آتش‌نشانی در سایه مدیریت سازمان آتش نشانی و معاونت خدمات شهری شهرداری ساوه، یکی از مهمترین شاخص‌های سازمان آتش‌نشانی که دسترسی به خدمات با کیفیت به شهروندان است محقق شده، چرا که مدیریت حوادث و آتش‌سوزی به ثانیه مرتبط است و باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن خدمات لازم ارائه شود.

شهردار ساوه با تقدیر از حماسه آفرینی‌ها و از خودگذشتگی های آتش نشانان اظهار کرد: تلاش شبانه‌روزی آتش‌نشانان و ترویج‌گران فرهنگ ایمنی و پیشگیری از حوادث و سوانح در راه نجات جان انسان‌ها ستودنی است و در نزد خدای تعالی عبادت محسوب می شود.

وی بیان کرد: آتش‌نشانان چه در میان شعله‌های آتش و چه در میان سایر رویدادها از جمله نجات غریق، تصادفات و حوادث خانگی با سرعت عمل و دقت اقدام کرده و با قبول صدمات جانی متعدد برای انجام وظیفه تلاش می کنند و در مواقع بحران بدون هیچ ملاحظه شخصی به دل بحران می‌زنند تا جان همنوعان خود را از خطر نجات دهند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساوه نیز گفت: در حال حاضر چهارایستگاه آتش نشانی در ساوه با ۱۳ خودروی امداد، نجات و اطفای حریق با بکارگیری حدود ۹۰ نیروی عملیاتی و اداری به شهروندان خدمت‌رسانی می‌کنند.

محمدرضا برزگر مجموع عملیات‌های انجام شده در نیمه نخست سال جاری را هزار و ۱۵۶ مورد اعلام کرد و گفت: از این میزان ماموریت ۷۴۰ مورد حریق، ۲۴۸ مورد امداد و نجات و ۱۶۸ مورد خدماتی بوده و جمعا ۵۴۲ ساعت نیروهای آتش نشانی در ماموریت بوده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به تقویت امکانات و تجهیزات آتش نشانی ساوه اظهار کرد: با این وجود تجهیزات آتش نشانی جوابگوی نیاز جمعیت این شهرستان نیست. طبق استانداردهای بین المللی برای هر ۵۰ هزار نفر جمعیت باید یک ایستگاه آتش نشانی دایر شود، در حالی که ساوه با جمعیت ۳۰۰ هزار نفری چهار ایستگاه آتش نشانی دارد و طبق استانداردها نیازمند استقرار دو ایستگاه دیگر متناسب با جمعیت شهرستان است.

به گفته برزگر متاسفانه آتش نشانی ساوه نردبان بلند برای امداد و نجات در ساختمان های مرتفع ندارد، از این رو تجهیز این شهرستان به نردبان بلند برای امدادرسانی در آپارتمان های مرتفع نظیر پروژه‌های مسکن مهر شهرک علوی ضروری است.

بر اساس این گزارش، به مناسبت فرا رسیدن هفتم مهرماه روز آتش نشانی و ایمنی آتش نشانان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساوه به همراه فرماندار، فرمانده سپاه، شهردار، اعضای شورای شهر و جمعی از مدیران شهری با حضور  بر مزار مطهر شهدای این شهرستان در امامزاده سید علی اصغر(ع)  ضمن غبارروبی و عطرافشانی قبور شهدا با آرمان های آنان تجدید میثاق و  قبور مطهر شهدا را گلباران کردند.

همچنین در این آئین احکام و نشان آتش نشانان جدیدالورود به آنان اهدا و با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از آتش نشانان ساوجی قدردانی شد. اجرای مانور نمایشی توانمندی کارکنان سازمان آتش نشانی ساوه از دیگر برنامه های گرامیداشت هفتم مهر در ساوه بود.

آتش نشانی از شغل‌های پرمخاطره، اما حیاتی است و هفتم مهرماه سالروز شهادت تعدادی از آتش نشانان در جریان بمباران پالایشگاه آبادان توسط هواپیماهای بعثی به نام روز ملی آتش نشانی و ایمنی نامگذاری شده است.

 

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساوه از ابتلای چهار آتش نشان این شهر به بیماری کووید ۱۹ خبر داد.

محمدرضا برزگر در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: چهار نفر از آتش نشانان ایستگاه طالقانی ساوه به دلیل بروز علائم کروناویروس با تشخیص پزشک در منزل خود قرنطینه هستند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه آتش نشانان مبتلا به کرونا وضعیت حادی ندارند، اظهار کرد: با انجام آزمایش و تست از سایر نیروهای اداری و آتش نشان شهرداری ساوه خوشبختانه تاکنون مورد جدیدی از ابتلا به کروناویروس مشاهده نشده است.

به گفته برزگر، سازمان ایمنی آتش‌نشانی جزو سازمان‌های خدماتی شبهه نظامی است و احتمال درگیری با این بیماری در آسایشگاه و دریافت خدمات در محل اسکان این افراد در طول شبانه روز یا در زمان انجام عملیات اطفای حریق یا امدادرسانی در هنگام وقوع حادثه وجود دارد.

وی بیان کرد: در حال حاضر چهار ایستگاه آتش نشانی در ساوه با ۱۳ خودروی امداد، نجات و اطفای حریق با بکارگیری حدود ۹۰ نیروی عملیاتی و اداری به شهروندان خدمت‌رسانی می‌کنند.

روز ۷ مهرماه در تقویم کشور برای تقدیر از رشادت‌های آتش نشانان به عنوان روز ملی آتش نشانی و ایمنی نامگذاری شده است.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group