شنبه 29 ارديبهشت 1403 | Saturday 18 May 2024

تمامی اخبار

امام جمعه ساوه با تاکید بر ضرورت مبارزه با مفاسد اخلاقی، مالی و متعرضین به بیت المال خواستار ایجاد سامانه سوت زنی برای شناسایی و برخورد با متخلفان در این شهرستان شد و گفت: افشاکنندگان هرگونه فساد اگر با سند و مدرک این اقدام را انجام دهند باید مورد تشویق قرار گیرند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام «سید ابراهیم حسینی» در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر ساوه که در مصلی مام علی (ع) برگزار شد، افزود: مردم نسبت به فساد اخلاقی، مالی و حیف و میل کردن بیت المال به ویژه زمین خواری، تصرف اراضی ملی و استفاده شخصی از وسائل نقلیه و منازل دولتی بدون مجوز حساس باشند و مراتب را به صورت مستند و با مدرک قابل قبول گزارش دهند.

وی تاکید کرد: حرف بی سند و بی مدرک فقط شایعه پراکنی است و باید موراد فساد با مستندات کافی ارائه شود ضمن اینکه لازم است  مسئولان هم حمایت کنند با همکاری دستگاه قضائی سامانه سوت زنی را در شهرستان راه بیندازند تا کسانی که فسادی از مسئول، کارمند یا هر کس دیگر را با مدرک گزارش دادند نه تنها بایکوت نشوند بلکه مورد تشویق واقع شوند.

وی اظهار داشت: مرجع گزارش و بررسی چنین مواردی دستگاه قضایی است و دفتر امام جمعه نیز به عنوان ریاست ستاد امر به معروف و نهی از منکر آمادگی هرگونه همکاری را دارد. 

امام جمعه ساوه در ادامه با اشاره به فرارسیدن ماه محرم، گفت: بزرگداشت مراسم امام حسین (ع) و برگزاری باشکوه عزاداری سیدالشهدا امری شایسته است و هیچ عاملی نمی تواند این مراسم معنوی را تعطیل کند چون آتش عشق به سالار شهیدان خاموش شدنی نیست.

وی اظهار داشت: البته حفظ جان خود و دیگران هم مطابق حکم عقل و شرع و فتاوای امام، رهبر و همه مارجع تقلید است از این رو  با پیروی از این دستورات و توجه به توصیه های رهبر معظم انقلاب و احترام به تصمیم ستاد ملی کرونا باید در این مناسبت رفتار کنیم. 
حجت الاسلام حسینی گفت: لازم است همه هیات ها شیوه نامه های بهداشتی را در عزاداری به طور کامل مراعات کنند و بهانه به دست بدخواهان نظام و اسلام ندهند و عزاداری امام حسین (ع) را با محدودیت ها و شیوه های متفاوت برگزار نمایند.

وی تاکید کرد: مرجع تشخیص در برگزاری چگونگی عزاداری ماه محرم نیز وزارت بهداشت و درمان است و نظر آنها برای همه ما مورد احترام است و مسئولان دست اندرکار هم نباید افراط و تفریط کنند زیرا نه عزاداری حرام و نه خودکشی و تن دادن به بیماری جایز است. 

امام جمعه ساوه در مورد روز مباهله نیز گفت: طبق روایات دینی روز 24 ذی الحجه کمتر از غدیر نیست و ریشه تاریخی و ایجاد آن نیز بدین صورت است که پس از گسترش اسلام هیاتی از مسیحیان نجران برای تحقیق درباره دین اسلام به مدینه آمدند و چون مباحث علمی مطرح شد، درمانده شده و پاسخی نداشتند اما از سر لجبازی ایمان نیاوردند، در همین زمان بود که آیه 61 سوره آل عمران «اگر بعد از این می خواهند با تو بحث کنند چون بحث علمی روشن شد یک اقدام عملی کن و آن مباهله است» نازل شد.
وی افزود: جریان مباهله سند حقانیت اسلام در برابر مسیحیت و دلیل بر اینکه پنج تن آل عبا معجزه پیامبر هستند، بود.

وی خواستار تداوم حمایت از اقشار کم درآمد جامعه و نیازمندان با اهدای نذورات و همچنین کمک های مومنانه به خصوص در ماه محرم شد.

 

برگزاری آیین های محرم با شیوه ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا

امام جمعه خمین نیز گفت: آیین‌های ماه محرم و صفر در سال جاری به دلیل شیوع ویروس کرونا با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار شود.

حجت الاسلام سید " علی حسینی پور " در خطبه های نماز عبادی و سیاسی جمعه خمین افزود: قیام امام حسین (ع) باید با شیوه‌های مختلف برای نسل جوان تشریح شود.

وی با اشاره به انفجار بندر بیروت بیان کرد: برخی دشمنان اسلام تصور می‌کنند با هیاهو در این موضوع، قدرت مقاومت تضعیف می‌شود در حالی‌ که قدرت جبهه مقاومت هر روز در حال افزایش است.

حجت الاسلام حسینی پور گفت: اعتماد و تکیه بر توان متخصصان داخلی و حمایت از تولیدات داخل کشور می تواند معضلات اقتصادی و معیشتی جامعه را رفع کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روز مباهله و خانواده افزود: خانواده حضرت فاطمه (س) و حضرت علی (ع) مهمترین و بزرگترین خانواده در طول تاریخ است و فرزندان این خانواده سبب برکات بسیاری در عالم شده‌اند.

امام جمعه خمین با انتقاد از ازدواج دیرهنگام جوانان و افزایش سن ازدواج ادامه داد: این ازدواج‌های دیرهنگام آسیب‌های جبران ناپذیری را برای جامعه اسلامی به دنبال دارد.

حجت الاسلام حسینی پور بیان کرد: فرهنگ خانواده با فرزند کم، مورد پسند نیست و باید فرزندآوری توسط زوج‌های جوان در جامعه ترویج شود.

وی با اشاره به کودتای ۲۸ مرداد گفت: استقلال ایران در آن دوران با تلاش افرادی نظیر آیت الله کاشانی به دست آمده بود اما اعتماد به آمریکا سبب ایجاد کودتا و شکست تمام آن تلاش‌ها شد.

خطیب جمعه خمین با اشاره به سالروز بازگشت آزادگان دوران دفاع مقدس به کشور اضافه کرد: برخی از این آزادگان پس از سال‌ها به میهن بازگشتند و باید ایثار و مشقت‌هایی که در دوران اسارت برای حفظ انقلاب اسلامی تحمل کردند بری نسل جوان بیان شود. 

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group