جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

تمامی اخبار

معاون اقتصادی استاندار مرکزی گفت: افزایش قیمت نان در استان مصوب و از روز شنبه قابل اجرا است و اصناف باید با هرگونه تخلف خبازان برخورد جدی داشته باشد

سعید فرخی روز سه‌شنبه در ستاد تنظیم بازار استان مرکزی اظهار کرد: آخرین تغییر قیمت نان در استان مرکزی در آبان ماه سال 97 رخ داده بود که در شرایط آن زمان شاید تنها استانی بودیم که این افزایش قیمت را داشت، باقی استان‌ها در سال 98 افزایش قیمت را اعمال کردند و با توجه به اینکه استان در افزایش قیمت از باقی استان‌ها پیشگام‌تر بود، افزایش قیمت مجدد به سال 99 موکول شد.

وی افزود: در شرایط فعلی قیمت نان به صرفه خبازان نیست و ممکن بود برخی به سمت تخلف بروند که به منظور کاهش تخلفات و به حداقل رسیدن آن، تصمیم بر این شد قیمت نان به یک سطح نسبتا واقعی برسد.

معاون اقتصادی استاندار مرکزی تصریح کرد: از اتحادیه و اتاق اصناف انتظار می‌رود هیچگونه تخلفی را اغماض نکنند و نظارت ها را با شدت بیشتری ادامه دهند.

فرخی بیان کرد: قیمت نهایی شده نان از روز شنبه در استان قابل اجرا است و این افزایش قیمت تنها به دلیل توانایی ادامه فعالیت برای خبازان انجام شده است.

وی در خصوص قیمت مسکن در اراک نیز گفت: تاکنون ستاد تنظیم بازار ورودی در بحث مسکن نداشته اما در حال حاضر اهمیت مسکن از لیموترش در زندگی مردم بیشتر بوده و تهیه مسکن برای مردم سخت شده است.
معاون اقتصادی استاندار مرکزی اضافه کرد: قرارگرفتن شهر اراک در زمره یکی شهرهای گران کشور زیبنده نیست و این افزایش قیمت باید متناسب با کشور و با آهنگ کندتری باشد.

فرخی خاطرنشان کرد: بهتر است در کنار حذف قیمت ها از سایت ها، صلاحیت افرادی که به حوزه مسکن ورود می‌کنند چراکه ممکن است نتیجه بهتری نسبت به حذف قیمت داشته باشد، همچنین نظام مهندسی باید بحث نمای ساختمان را ساماندهی کند.

جمشید زند رئیس اتاق اصناف اراک  نیز در این نشست گفت: عدم رعایت ساعت کاریو عدم رعایت فعالیت در روزهای تعطیلی از مشکلات خبازی ها است، متاسفانه برخی نانوایی ها از چهارچوب اصلی خارج شده و به دلخواه روز های تعطیل را فعالیت نمی کنند این در حالی است که هر نانوایی یک روز تعطیل در ماه دارد.

وی ادامه داد: قیمت مصوب و شرایط و روز و ساعت کاری از امروز به تمام نانوایی ها ابلاغ خواهد شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group