پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

تمامی اخبار

 شهردار ساوه گفت: با مصوبه شورای تامین شهرستان و با هدف صیانت از شهروندان در برابر ابتلا به ویروس کرونا از صبح امروز دریاچه و بوستان بام ساوه با نصب نیروجرسی های بتنی در ورودی ها، مسدود شد.

«سید مهدی حسینی» روز یکشنبه به ایرنا، گفت: با توجه به اوج گیری مجدد کرونا و افزایش شمار مبتلایان در شهر ساوه و همچنین حضور انبوه شهروندان در کنار دریاچه تفریحی و همچنین پارک بام ساوه مقرر شد تا زمانی که وضعیت شهرستان از حیث شیوع کرونا از شرایط پیک به وضعیت عادی بازنگردد، این مراکز همچنان مسدود باقی بماند.

وی افزود: از شهروندان درخواست می کنیم با رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و مواد بهداشتی و همچنین ماندن در منازل خود به تصمیم اخیر شورای تامین و برنامه های شهرداری و مراجع علوم پزشکی کمک کنند و از حضور در بوستان ها و مراکز پرتردد اجتناب کنند تا بتوانیم از وضعیت فعلی برای حفظ سلامت همگانی عبور کنیم.

شهردار ساوه همچنین از اجرای برنامه ضدعفونی معبر شهر در بازه زمانی هر ۲ روز یکبار خبر داد و گفت: این اقدام نیز تا رفع خطر اوج شیوع کرونا همچنان تداوم خواهد یافت.

وی در مورد وانت بارهای میوه فروش که در خیابان ها و میادین اصلی و فرعی شهر اتراق می کنند نیز گفت: شهرداری کار ساماندهی و جمع آوری فروشندگان سیار و خرده فروشان را آغاز کرده است و این اقدام نیز در راستای تصمیم های اتخاذ شده مسئولان شهرستان و پاسداشت سلامت شهروندان انجام می شود.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ساوه نیز مسدودسازی تفرجگاه های شهر را اقدامی هرچند دیر اما موثر در راستای کاهش شمار مبتلایان به ویروس کرونا و دور کردن خطر از شهروندان ساوجی عنوان کرد.

دکتر «نعمت الله عزیزی» به ایرنا، گفت: امیدواریم سایر مصوبات قرارگاه پدافند زیستی و پیشنهادات دانشکده علوم پزشکی نیز در راستای مقابله با بیماری کرونا اجرا شود.

وی گفت: این دانشکده هر روز آمار مبتلایان و بستری شدگان به کرونا را اعلام و نظارت های روزانه و سخت گیرانه ای در حوزه بهداشت اعمال می کند.

وی تاکید کرد: در جاهایی که با وجود  تذکر و و اخطار، پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند برخورد قانونی صورت می گیرد.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: هنوز نیاز و اضطرار در ساوه به گونه ای نیست که ورودی های شهر را مسدود کنند اما رعایت نکاتی چون فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و پرهیز از حضور در آیین های عزا و عروسی و همچنین مهمانی های خانوادگی ضروری است.

وی همچنین بر ضرورت کنترل تردد بر آرامستان های شهر به خصوص بهشت رضوان و غسالخانه ها در هنگام کفن و دفت اموات تاکید کرد و این اقدام را گامی بازدارنده در برابر شیوع کرونا عنوان کرد.

بر اساس آمار دانشکده علوم پزشکی ساوه، در ۲۴ ساعت منتهی به پایان روز گذشته (شنبه ۱۱ مرداد) چهار فرد مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان های این شهر و زرندیه بستری شدند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group