دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 | Monday 29 April 2024

تمامی اخبار

نماینده آژانس های مسافرتی و گردشگری ساوه گفت: شیوع ویروس کرونا باعث شد دفاتر فعال در این عرصه ۲ مقطع کاری مهم و سالانه یعنی ایام نوروز و سفرهای تابستانی را از دست بدهند و از ۶۷ دفتر فعال در استان مرکزی که ۱۰ مورد از آنها در ساوه قرار دارد، برخی خودخواسته و از سر ناچاری دفاتر را تعلیق و تعطیل کردند.

«محمد اقبال» روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: برآورد میزان دقیق خسارت کرونا بر حوزه کاری آژانس های مسافرتی و گردشگری انجام نشده و انجام این کار بستگی به این دارد که مشخص شود دفاتر خدماتی در ایام شیوع کرونا چه میزان می توانستند فعالیت داشته باشند.
وی افزود: از اسفند پارسال تاکنون که ویروس کرونا در کشور و شهرستان ساوه شیوع یافت اوج کار دفاتر و آژانس های مسافرتی و گردشگری بود و فرصت هایی چون ایام نوروز، مسافرت های تابستانی و همچنین تورهای زیارتی به مقصد عتبات عالیات و حج را از دست دادیم که باعث وارد شدن زیان هنگفت و کلی به دفاتر وارد شد.
وی در خصوص اعطای تسهیلات کرونا به دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، گفت: تا آنجا که اطلاع دارم هیچ یک از هم صنفی های ما موفق به دریافت این تسهیلات نشدند.
اقبال ادامه داد: در آغاز نام نویسی برای دریافت این تسهیلات شرایط سختی را اعلام کردند و اعلام شد که باید لیست بیمه فروردین در سامانه تامین اجتماعی ثبت شود و مدتی بعد تاکد بر این مساله بود که باید لیست بیمه اسفند ۹۸ هم ثبت شده باشد و جالب آنکه پس از انجام این درخواست ها، سیستم فقط ۶۰ میلیون ریال به اندازه وام مشاغل خانگی در نظرگرفته و دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری را در این قالب دیده اند.
وی افزود: جالب اینجاست که حتی آن ۶ میلیون تومان هم تایید نهایی نشد و هرچه پیگیری کردیم که بدانیم اشکال کار کجاست به نتیجه نرسیدیم.
نماینده انجمن آژانس های مسافرتی و گردشگری شهرستان ساوه گفت: یکی از شرایط بهره مندی از تسهیلات ۶۰ میلیون ریالی این بود که دفاتر نباید تعدیل نیرو و یا معرفی برای دریافت بیمه بیکاری داشته باشند تا مشمول طرح شوند و با شرایط سختی که پیش روی ما گذاشته بودند، هیچ یک از همکاران ما موفق به دریافت تسهیلات کرونا نشدند.
اقبال گفت: در سایت نام نویسی هیچ مرجع مشخصی برای پیگیری امور در سطح استان مرکزی تعیین نشده بود و فقط یک شماره تلفن پشتیبانی اعلام شد که آن هم معلوم نبود چه مرجعی است و تنها نکته ای که برایمان محرز شد این بود که ما را همطراز مشاغل خانگی با تسهیلات ۶ میلیون تومانی قرار داده اند؛  مبلغی که هرگز جبران زیان های دفاتر را نخواهد کرد.
به گفته او، شرایط شیوع کرونا و تعطیلی تورهای زیارتی و گردشگری سبب شد که در سطح استان مرکزی تاکنون چند دفتر خودخواسته اعلام تعطیلی کنند و مراتب تعلیق موقت فعالیت های خود را به سازمان های حج و زیارت و گردشگری اطلاع دهند و سایر دفاتر هم با اینکه دایر هستند اما فعالیتی ندارند.
وی گفت: در سطح استان مرکزی ۶۷ دفتر خدمات مسافرتی، زیارتی و گردشگری فعالیت می کنند که در شهرستان ساوه نیز چهار دفتر زیارتی و ۶ دفتر گردشگری فعالیت دارند.
اقبال با بیان اینکه همه مسئولان استان در جریان مشکلات دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری قرار دارند، اظهار داشت: انتظار این است که خارج از ضوابط سختی که برای اعطای تسهیلات کرونا تعیین شده نسبت به جبران خسارت های این صنف اقدام شود یا اینکه در زمینه امور مالیاتی یا عوارض شهرداری با توجه به شیوع کرونا مساعدت شود زیرا با فرض اتمام کرونا، دفاتر مسافرتی و گردشگری شاید پس از ۲ سال بتوانند دوباره روی پای خود بایستند و در ابن مدت نیاز به مساعدت و کمک مسئولان داریم.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group