يكشنبه 9 ارديبهشت 1403 | Sunday 28 April 2024

تمامی اخبار

مدیر امور منابع آب ساوه گفت: هرگونه اضافه برداشت از چاههای کشاورزی این شهرستان مشمول جریمه خواهد شد.

مجید امیرحسینی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه نباید با تکیه بر بارش های خوب دو سال آبی اخیر نسبت به مساعد شدن منابع آبی این شهرستان خوش‌بین بود، اظهار کرد: از مالکان چاه های آب مجاز بابت هر نوع اضافه برداشت خارج از پروانه بهره‌برداری، هزینه جبران خسارت به سفره‌های آب زیرزمینی دریافت خواهد شد.

وی بیان کرد: براساس قوانین و ضوابط موجود میزان آب تخصیص داده شده به هر یک از چاه های مجاز جهت مصارف کشاورزی در پروانه‌های مورد بهره برداری منظور شده است و مصرف خارج از مجوز و انتقال آب به مناطق خارج از اراضی مورد نظر غیرقانونی بوده و در صورت مشاهده برابر ضوابط در مرحله اول اخطار صادر شده و قدرت منصوبات و پمپ چاه کاهش خواهد یافت و در صورت تکرار، علاوه بر جبران خسارت وارده به منابع آب های زیرزمینی طبق نظر کارشناس، متخلفان ضمن اعاده به وضع سابق، جریمه خواهند شد.

مدیر امور منابع آب ساوه در ادامه به فعالیت‌های نظارتی و بازرسی گروه‌های گشت و بازرسی منابع آب برای حفظ و حراست هر چه بیشتر از منابع آب زیر زمینی اشاره کرد و افزود: حضور فیزیکی مستمر در حوزه وظایف ذاتی و ماموریت‌های امور آب و بازرسی مداوم، کنترل و بهره‌برداری از چاههای موجود، جلوگیری از حفر چاه های غیر مجاز جدید، تصرفات بستر رودخانه و  اعلام گزارش موارد تخلف از مقررات قانون توزیع عادلانه آب و آیین‌نامه اجرایی با تشکیل پرونده قضائی از وظایف گروه‌های گشت و بازرسی منابع آب است.

وی با تاکید بر اینکه منابع آب یک سرمایه ملی و محدود است که به همه نسل‌ها تعلق دارد و باید در حفظ و نگهداری از آن اهتمام جدی داشت، اظهار کرد: گشت و بازرسی، از محورهای مهم طرح تعادل بخشی است تا صیانت از منابع آب با دقت بیشتری صورت گیرد.

امیرحسینی به تقلیل منصوبات چاه های آب به عنوان یکی دیگر از وظایف امور آب اشاره کرد و افزود: در راستای حفاظت و صیانت از منابع آب زیرزمینی، همکاران امور آب و گشت و بازرسی با همکاری نهادهای قضایی و انتظامی، در سال جاری برای ۲۰ حلقه از چاه های کشاورزی دارای اضافه برداشت تقلیل منصوبات با نصب کنتور هوشمند و تقلیل از شش اینچ به دو اینج انجام شد.

وی بیان کرد: امسال در راستای اقدامات صورت گرفته با نصب کنتور و تقلیل منصوبات از اضافه برداشت بالغ بر ۳۰ هزار متر مکعب جلوگیری بعمل آمده است.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group