جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

تمامی اخبار

امام جمعه ساوه بر اعتمادسازی بین مردم و شفافیت در پرداخت زکات تاکید کرد و گفت: با پرداخت زکات اموال خود را بیمه کرده و محافظ آن در برابر بلایای طبیعی باشید.

حجت الاسلام سیدابراهیم حسینی امروز یکشنبه ۲۲ تیرماه در جلسه شورای زکات شهرستان ساوه که در یکی از باغات روستای یل آباد تشکیل شد، اظهار کرد: جایگاه زکات در کشور ما به خوبی تبیین نشده است در حالیکه بسیاری از کشورهای مسلمان منطقه اهتمام جدی به امر زکات دارند.

وی با تاکید بر اینکه زکات یک واجب حکومتی است، اظهار کرد: پرداخت زکات خیرات و برکات دنیوی و اخروی را برای انسان به ارمغان می آورد که از خیرات دنیوی برکت در مال و تربیت نسل صالح و متقی است.

امام جمعه ساوه با تاکید بر اینکه پرداخت نکردن زکات برکت را از زندگی دور می‌کند، افزود: وقتی انسان اقدام به پرداخت زکات می کند در واقع دل از مال خویش می کند که در زکات مستحبی این مسئله نمود بیشتری دارد از این رو انجام این عمل خداپسندانه موجب ازدیاد روزی و مال می‌شود.

وی تصریح کرد: چه خوب است زکات جمع آوری شده در یک روستا در همان روستا هزینه شده و به مصرف برسد تا اعتماد مردم تقویت شود و نیازمندان از آن بهره ببرند. بخشی از درآمد زکات به فقرای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و نهادهای حمایتی تخصیص می یابد.

حجت الاسلام حسینی بر شفافیت در دریافت و هزینه کرد زکات تاکید کرد و افزود: اعتمادسازی و شفافیت موجب گسترش فرهنگ زکات در بین آحاد مختلف جامعه خواهد شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) ساوه نیز به درآمد افزون بر ۲۷ میلیارد ریایل زکات واجب و مستحبی در سه ماهه نخست سال جاری اشاره کرد و افزود: میزان درآمد زکات مستحبی و واجب در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۱۰۰ درصد رشد داشته است.

عباس محمدی هزاوه، مجموع زکات جمع آوری شده در سه ماهه نخست سال گذشته را بیش از ۱۱ میلیارد ریال و در مجموع سال ۱۳۹۸ را ۲۱ میلیارد ریال اعلام کرد.

وی با تقدیر از نقش رسانه ها و روحانیان در فرهنگ سازی زکات اظهار کرد: اولویت مصرف زکات در همان نقاطی است که زکات در آن نقاط پرداخت شده است و باید در این خصوص اطلاع رسانی لازم صورت گیرد و مردم بدانند که زکات پرداختی صرف محرومیت زدایی و فقرزدایی در همان منطقه ای می‌شود که زکات جمع آوری شده است.

 در این جلسه با اهدای لوح تقدیر از تنی چند از پرداخت کنندگان و مروجین زکات قدردانی شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group