شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

تمامی اخبار

مدیرعامل شهر صنعتی و منطقۀ ویژه اقتصادی کاوه گفت: جهش تولید در گرو کاهش شکاف میان بخش صنعت و دانشگاه است.

فرهاد هاشمی به مناسبت فرا رسیدن دهم تیرماه روز ملی صنعت و معدن، در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: جایگاه ارزشمند و یگانه بخش صنعت و معدن در چرخه تولید و اشتغال کشور باعث شده است که دهم تیرماه را در تقویم رسمی کشور، روز صنعت و معدن نام دهند.

وی افزود: گرچه روز ملی صنعت و معدن در واقع، بهانه ای برای ارج نهادن به کنش‌گران این عرصه و گرامی‌داشت کوشش‌های شبانه‌روزی آنهاست، با این همه می‌بایست یادآوری کرد که هر روز، روز صنعت و تولید است و در شرایط دشوار کنونی و در ازدحام مشکلات اقتصادی، نقش صنعت و تولید داخلی را نمی‌توان و نباید نادیده گرفت و می‌بایست برای از میان برداشتن دست‌اندازها و موانع موجود، عزمی استوار داشت.

هاشمی افزود: امروزه بسیاری از صنایع کشور با مشکلاتی مانند کمبود نقدینگی، تامین مواد اولیه تولید، رکود بازار داخل و موانع اداری و تبادلات برون‌مرزی و صادرات به دلیل تحریم‌های گسترده آمریکا، دست و پنجه نرم می‌کنند و از این رو نیازمند توجه ویژه و چاره‌اندیشی مسئولان در سطوح کلان و هم‌گرایی بیش‌تر دولت و فعالان بخش صنعت و غیردولتی در این زمینه هستیم.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی کاوه تصریح کرد: در این میان می‌بایست هر چه بیشتر از شکاف میان بخش صنعت و دانشگاه کاست و از ضرورت انجام پژوهش‌های علمی و آموزش مداوم فعالان صنایع در سطوح مختلف آن و پیاده‌سازی مدیریت کیفیت و کاربست استانداردهای ملی و جهانی در گشودن گره‌ها و بهبود شرایط غافل نبود. این مهم با بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی کشور در قالب همکاری صنایع با مراکز آموزش عالی، دانشگاه‌ها و پژوهشگران مطرح به دست خواهد آمد.

وی در خصوص مزیت‌های و اقدامات صورت گرفته در  شهر صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی کاوه در راستای رونق تولید و اشتغال زایی عنوان کرد: نزدیکی به تهران، دسترسی آسان به سایر نقاط کشور بواسطه خطوط ریلی(ایستگاه راه آهن اختصاصی) و جاده‌های ترانزیتی، استقرار در چهار راه ارتباطی شمال به جنوب و غرب به شرق کشور، وجود زیرساخت‌های مطلوب و سایر امکانات باعث شده است که سرمایه گذاران رغبت مناسبی برای حضور در این کانون صنعتی باسابقه داشته باشند.

هاشمی با اشاره به اینکه یکی ازشاخصه‌های رونق و رشد اقتصادی توسعه و ایجاد زیر ساخت‌های لازم است، افزود: مجموعه شهر صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی کاوه با تمام توان و با استفاده از ظرفیت‌های موجود در جهت ایجاد و توسعه زیر ساخت ها گام  های موثری برداشته است.

وی ادامه داد: این منطقه ویژه اقتصادی از سال ۱۳۹۳ با رویکرد توسعه صنعت و صادرات فعالیت خود را  آغاز کرد و در حال حاضر با  ۷۰ هزار متر مربع فضای انبارسرپوشیده و ۱۵ هزار مترمربع انبار روباز جزو بزرگترین مجموعه انبار های سرپوشیده کشور است.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group