جمعه 14 ارديبهشت 1403 | Friday 3 May 2024

تمامی اخبار

همزمان با دهه کرامت نخستین خانه زکات استان مرکزی در زادگاه پدری شهید چمران واقع در روستای چمران از توابع بخش نوبران ساوه افتتاح شد.

رئیس کمیته امداد غرق آباد امروز یکشنبه هشتم تیرماه در این آئین که با حضور نماینده مجلس، فرماندار ساوه و جمعی از مسئولان محلی برگزار شد، گفت: نخستین خانه زکات استان مرکزی با هدف جمع آوری زکات و توزیع آن بین نیازمندان ساکن روستا  با مشارکت شورای زکات و با محوریت دهیاران، امامان جماعت، دهیاران و زکات پردازان فعالیت خود را آغاز کرد.

داود بلاغتی به استقلال کمیته امداد غرق آباد اشاره کرد و افزود: بخش نوبران شامل شهرهای نوبران و غرق آباد دارای ۸۰ روستاست که ۶۸ روستای آن تحت پوشش خدمات کمیته امداد هستند و در ۳۰ روستا شورای زکات تشکیل شده است.

وی با اشاره به تعهد ۹۰۰ میلیون تومانی کمیته امداد غرق آباد برای جمع آوری زکات در سال گذشته، گفت: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته و مشارکت مردم این بخش در امر زکات تمامی تعهد سال گذشته محقق شده و برای سال جاری نیز تعهدی به میزان دو میلیارد تومان هدفگذاری شده است.

تصریح کرد: شوراهای زکات با جمع آوری مبالغ نقدی و کالایی اقدام به توزیع آن در همان روستاها خواهند کرد تا ضمن جلب اعتماد مردم برای کمک، مشکلات نیازمندان روستاها توسط اهالی خودشان مرتفع شود.

بلاغتی تصریح کرد: با فراهم شدن زیرساخت‌های جدید در خانه زکات، امیدواریم شاهد رشد چشمگیر زکات و نهادینه شدن فرهنگ زکات در این منطقه باشیم و بخشی از زکات جمع آوری شده برای رفع نیاز نیازمندان و محرومان و مابقی برای عمران و آبادانی روستاها و در امور عام المنفعه مصرف شود.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: مردم اگر یقین بدانند که زکات آنها در محل واقعی خود هزینه شده و به دست نیازمندان می رسد قطعا مشارکت بالایی در این امر خداپسندانه خواهند داشت.

حجت‌الاسلام محمد سبزی خواستار توانمندسازی محرومان جامعه شد و افزود: از جمله برکات زکات، توانمندسازی مردم است و هرچقدر در این واجب دینی مشارکت داشته باشیم آمار جامعه فقرا را کاهش خواهیم داد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group