دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 | Monday 29 April 2024

تمامی اخبار

امام جمعه ساوه گفت: اندیشه‌های امام راحل رمز اقتدار و ماندگاری نظام اسلامی است.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در نشستی با خبرنگاران که با محوریت بزرگداشت سالروز ارتحال امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: امام خمینی(ره) رمز اقتدار امت اسلامی است و معمار کبیر انقلاب اسلامی نهضتی را در جهان بنا نهاد که مسیر جامعه را از انحطاط به سعادت تغییر داد.

وی افزود: انتظار می‌رود رسانه‌ها همانطور که در شرایط کرونایی خوش درخشیدند در حوزه پاسداشت آیین‌های مذهبی بویژه آیین سالروز ارتحال امام(ره) نیز به انجام وظیفه اطلاع رسانی خود و تبیین اندیشه‌های امام به خوبی عمل کنند.

امام جمعه ساوه بر هم افزایی و هماهنگی برای پاسداشت سالروز ارتحال امام تاکید کرد و افزود: مساجد، دانشگاهها، اصناف، ادارات، آموزش پرورش و ... مکلف به برپایی برنامه‌های بزرگداشت ارتحال امام با رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند.

وی در ادامه به برنامه های پیش بینی شده برای بزرگداشت سالروز ارتحال امام راحل اشاره کرد و گفت: سیاه پوش کردن سردرب کلیه مساجد تکایا و حسینیه ها و ادارات شهرستان ساوه و فضاسازی شهرستان و روستاها، اجرای ویژه برنامه ارتحال در هفت مسجد(محله های مختلف شهر، ایجاد ایستگاه‌های فرهنگی با نغمه‌های عزا در شهر، برگزاری برنامه ویژه بانوان، نخبگان حوزه های علمیه و دانشگاه و آموزش و پرورش، تشکیل جلسه فضای مجازی، تامین محتوا برای فضای مجازی جهت پاسخگویی به شبهات سیاسی فرهنگی، برگزاری جلسات ختم قرآن در مساجد و اجرای ویژه برنامه شهرستانی ارتحال امام در محل امامزاده سید اسحاق (ع) از مهمترین برنامه‌هاست.

حجت الاسلام حسینی در ادامه با تاکید بر تقویت رسالت و  پویایی رسانه‌ها در انعکاس مطالبات مردم گفت: خبرنگاران نباید بلندگوی مسئولان باشند، بلکه باید تریبون نظام و مردم بوده و ضمن رصد ضعف‌ها و کمبودها کارگزاران را وادار به برطرف کردن آن کنند و هرجا نیاز است فریاد سردهند. اصحاب رسانه یقین بدانند که نقد سازنده آنان موجب پیشرفت و توسعه جامعه شود.

وی افزود: اگر رسانه‌ها علاوه بر نقش اطلاع رسانی خود درخصوص وقایع و رویدادها، مطالبات مردم را با نقد سازنده مطرح کنند، به معنای واقعی صدای مردم و زبان گویای آنان خواهند شد.

در ادامه فرماندار ساوه با تاکید بر اینکه اندیشه‌های امام الهی است و هر چقدر از عمر جمهوری اسلامی می گذرد، بیشتر به  عمق اندیشه‌های امام پی می‌بریم، گفت: بازاندیشی درخصوص اندیشه‌های امام در موضوعات مختلف نیاز امروز جامعه بویژه نسل جوان است و بهترین سند هم وصیت نامه سیاسی الهی امام عظیم الشان است.

علی میرزایی با اشاره به اینکه تشنگان حقیقت باید به دنبال درک اندیشه‌های امام باشند و اگر از این اندیشه‌ها دور شویم قطعا زیان خواهیم دید، اظهار کرد: تبیین و تفسیر سیره و اندیشه‌های امام یک ضرورت اجتناب ناپذیر است و باید با مطالعه دقیق و تعمق شخصیت والای بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را به جهانیان بیشتر معرفی کرد.

وی افزود: سالروز ارتحال امام فرصتی برای بازشناساندن اندیشه‌ها و تفکر امام خمینی(ره) به آحاد مختلف جامعه است. نباید اندیشه‌های امام در بین سایر مکاتب مغفول واقع شده و به فراموشی سپرده شود.

فرماندار ساوه در ادامه گفت: بالندگی جامعه و پویایی در توسعه روزافزون مرهون تلاش خبرنگاران است. اخلاق حرفه ای باید در دستور کار رسانه‌ها باشد.

وی به تلاش دشمن و در راس آنها استکبار جهانی علیه نظام اسلامی در حوزه ملی و بین المللی اشاره کرد و افزود: پرهزینه ساختن فعالیت‌های نظامی ایران، برهم زدن اقتصاد ملی، از بین بردن اعتماد و کاهش تاب آوری و بر هم زدن تعادل اقتصادی، تضعیف محور مقاومت، تخریب جایگاه ایران در جهان اسلام و برقراری آشتی بین اعراب و اسراییل، مشروعیت زدایی از فعالیت‌های منطقه ای ایران، همسو کردن اروپا در خصوص حقوق بشر علیه ایران و افزایش تعداد قطعنامه‌های بین المللی علیه ایران از جمله ترفندهای امروزی دشمنان علیه نظام اسلامی است که با هوشیاری مردم و تدابیر رهبری معظم انقلاب توطئه‌های استکبار نقش بر آب می شود.

وی در ادامه گفت: شیوع بیماری کرونا یک آزمون برای سنجش مردم ایران بود و آنها از این امتحان سربلند بیرون آمدند. حرکت جهادی و مردمی ملت ایران در پیشگیری و مقابله با این بیماری بی نظیر بود و دستاوردهای زیادی به همراه داشت. در شهرستان ساوه نیز علاوه بر فعالیت در حوزه پیشگیری و ضدعفونی معابر بالغ بر ۲۱ هزار بسته معیشتی در قالب رزمایش کمک مومنامه بین آحاد مختلف جامعه توزیع شد.

فرماندار ساوه در ادامه گفت: از ابتدای سال‌جاری تا ۲۰ اردیبهشت ماه برای حدود ۸۰۰ نفر اشتغال ایجاد شده است و با وجود مشکلات اقتصادی که در کشور وجود دارد و شیوع بیماری کرونا خوشبختانه آمار تعدیل نیرو در سال گذشته نسبت به سال ۹۷ بسیار کمتر بوده و آمار اشتغال افزایش یافته است.

وی همچنین گفت: به دلیل تکمیل تراز آبی سدالغدیر و فعالیت نیروگاه‌های برقآبی سد، کمبود یا قطعی آب شرب و حتی خاموشی برق در سال‌جاری نخواهیم داشت.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group