چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403 | Wednesday 8 May 2024

تمامی اخبار

امام جمعه ساوه گفت: عیدسعید فطر آغاز بهره ‌گیری از بهره‌ها و توشه‌های معنوی یک ماه روزه داری در ماه رمضان است.

حجت‌الاسلام سیدابراهیم حسینی در خطبه‌های نماز عید سعید فطر در آستان مقدس امامزاده سید اسحاق (ع) ساوه، حق‌مداری را یکی از نشانه‌های تقوا بیان کرد و افزود: انسان‌های با تقوا به جای قبیله‌گرایی، حزب‌گرایی، جناح‌بازی و ... حق‌مداری را پیشه می‌کنند. با تقوا ترین مردم افرادی هستند که حرف حق را بزنند چه به نفع باشد و چه به ضرر انسان، مهم این است که بر مدارحقیقت‌گوئی حرکت کرد.

وی، حق گفتن و پشتیبانی و حمایت از حق را دو چهره حق‌مداری برشمرد و افزود: حقیقت گوئی یعنی صداقت در کلام و رفتار و انسان در عمل به حق گوئی برای آنکه انسان در پیشگاه خدا سربلند باشد، چنین انسانی باید یاور مظلوم و دشمن ستمگر باشد.

امام جمعه ساوه به نشانه‌های انسان‌های با تقوا اشاره کرد و افزود: راستگوئی، امانتداری در رفتار و مسئولیت، دفاع از منافع مردم و نظام اسلامی، زبان مردم بودن، تلاش خالصانه برای حل مشکلات مردم و وفای به عهد از نشانه‌های مهم انسان های با تقواست.

وی در ادامه با تبریک عید سعید فطر، بر مراقبت انسان از نفس در تمام طول سال تاکید کرد و افزود: ماه مبارک رمضان برکات و بهره‌های معنوی زیادی نظیر مناجات سحر، نماز اول وقت، برکات سحر، نظم و انضباط و ... داشت که باید این بهره‌های معنوی متاثر از روزه داری حفظ شود و از دست نرود.

حجت‌الاسلام حسینی در بخش دیگری از سخنان خود به آغاز فعالیت مجلس شورای اسلامی در دوره یازدهم اشاره کرد و افزود: اگر کارگزاران دولت، نمایندگان مجلس، وزرا و تمام مسئولان در حکومت اسلامی بر اساس شاخصه‌های حکومت علوی انتخاب و منصوب شوند، این امر زمینه ساز تشکیل دولت اسلامی خواهد شد و هرگونه اختلاس و فساد از بین خواهد رفت. تشکیل دولت اسلامی در گرو شکل گیری مجلس انقلابی و ضدفساد است.

وی با تاکید بر اینکه دوران رقابت انتخاباتی تمام شده است، گفت: نماینده منتخب، نماینده همه مردم است و باید مدافع حقوق موکلان خود باشد. همه باید دست به دست هم دهیم تا زمینه پیشرفت و توسعه فراهم شود و مردم از خدمات نظام بیشتر از گذشته بهره‌مند شوند.

خطیب نماز عیدسعید فطر در ادامه نمایندگان مجلس را به پرهیز از اختلاف و دعواهای سیاسی دعوت کرد و گفت: امروز مسئله اول کشور اقتصاد و معیشت مردم است. نمایندگان مجلس به فکر گرفتاری مردم باشند و به جای جنگ و دعوا، در مسیر تبعیت از رهبری و حفظ منافع کشور فقط به خدمت واقعی به مردم فکر کنند.

وی در ادامه با اشاره به روز جهانی قدس گفت: مسئله فلسطین مسئله مهم جهان اسلام است و به فضل الهی و حمایت ملت های مسلمان روز به روز شاهد اقتدار و پیروزی های محور مقاومت و خواری و شکست جبهه استکبار هستیم.

امام جمعه ساوه گفت: شیوع بیماری منحوس کرونا موجب نشد تا آرمان‌های دفاع از مردم مظلوم فلسطین تحت الشعاع قرار گیرد بلکه در سراسر جهان ملت های آزادیخواه به انحاء مختلف خشم و انزجار خود را از رژیم کودک کش اسرائیل به نمایش گذاشتند و بار دیگر ثابت کردند که دفاع از فلسطین و قدس شریف یک وظیفه دینی، شرعی، انسانی بوده و قدس،همچنان مسئله اول جهان اسلام است.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group