شنبه 29 ارديبهشت 1403 | Saturday 18 May 2024

تمامی اخبار

در اولین روز از فعالیت صنایع در سال ۹۹ طرح غربالگری کارگران شهر صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی کاوه آغاز شد.

رییس دفتر سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در این طرح که با مشارکت دانشکده علوم پزشکی ساوه و شرکت شهر صنعتی کاوه آغاز شد، پنج اکیپ متشکل از ۱۳ کارشناس آموزش دیده مرکز بهداشت ساوه علائم ابتلا به ویروس کرونا را در افراد شاغل در صنایع مستقر در شهر صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی کاوه بررسی می‌کنند.

سید محمد عطارد افزود: در این طرح طبق چک لیست‌های تدوین شده کلیه اقدامات ضروری جهت پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در کلیه سطوح صنایع مورد بازرسی قرار می‌گیرد و آموزش‌های لازم در خصوص نحوه گندزدایی، فاصله گذاری و کلیه اقدامات پیشگرانه در محیط کار به صاحبان صنایع و کارشناسان بهداشت حرفه‌ای مستقر در صنایع ارائه می‌شود.

وی گفت: در این طرح نحوه غربالگری افراد و ثبت روزانه نتایج در سامانه خوداظهاری وزارت بهداشت آموزش داده می‌شود.

عطارد در ادامه گفت: به همت نیروهای حوزه بهداشت و همراهی داوطلبین، ۹۰ درصد از جمعیت تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی ساوه که نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر هستند از نظر ابتلا به بیماری کووید_۱۹غربالگری شدند که البته ۳۹ درصد غربالگری در روزهای ۱۱و ۱۲ و ۱۳ فروردین انجام شده است.

وی افزود: غربالگری به صورت تلفنی انجام شده و در آن طی تماس با این افراد ضمن ارائه آموزش، علائم ابتلا به بیماری از آنها پرسیده شده و در صورت وجود علائم، مورد جهت پیگیری‌های بعدی راهنمایی می‌شود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group