پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

تمامی اخبار

فرماندار ساوه از کاهش ۴۲ درصدی میزان بستری در روزهای اخیر نسبت به گذشته خبر داد و افزود: میزان غربالگری در ساوه از مرز ۱۷۵ هزار نفر عبور کرده است و در این حوزه به شاخص سبز رسیدیم.

علی میرزایی در جلسه قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی که با حضور استاندار مرکزی در ساوه برگزار شد، اظهار کرد: ساوه به لحاظ مجاورت با کانون های آلوده شیوع کرونا نظیر قم و تهران در شرایط خاصی قرار دارد و وجود طبقات و لایه های اجتماعی و شرایط منحصر به فرد، آمار شیوع بیماری را در این منطقه‌ افزایش داده است.

وی افزود: از ابتدای شیوع بیماری در ساوه تاکنون  ۸۴۷ نفر در مراکز درمانی ساوه پذیرش شدند که از این تعداد نمونه، آزمایش  ۸۲۳ نفر برای بررسی کرونایی بودن انجام شده است. در مجموع تاکنون، نتیجه آزمایش ۳۹۶ نفر مثبت اعلام شده است و در حال حاضر ۳۳ بیمار در بیمارستان شهید مدرس و ۲۸ نفر  در بیمارستان شهید چمران بستری هستند.

وی افزود: محورهای فرعی مسدود و محورهای اصلی تحت کنترل و غربالگری است. افزایش تخت های ویژه، اختصاص بخش ویژه برای زنان باردار و نوزادان، خرید دستگاه اکسیژن ساز، تامین وسایل حفاظت شخصی کادر درمانی از جمله اقدامات لازم برای پیشگیری و تقویت حوزه درمان بوده است.

میرزایی گفت: مراجعه دیررس بیماران و داشتن بیماری های پیش زمینه ای، اصلی ترین علل فوت در ساوه است. نزدیک به ۴۰ درصد مراجعین به مراکز درمانی را  بیماران زمینه ای تشکیل می‌دهند.

به گفته وی، بیشترین نقاط آلودگی در خیابان طالقانی، بهزیستی، بسیج، شهرک فجر، شهرک علوی و مناطق پرتردد شهری بوده است. خوشبختانه آمار مبتلایان در روستاها بسیار محدود بوده است و هم اکنون ورود و خروج به روستاها با غربالگری و ممنوعیت ورود خودروهای غیربومی صورت می گیرد.

میرزایی افزود: دانشکده علوم پزشکی ساوه مستقل و نیازمند توجهی خاصی است. تامین زیرساخت های درمانی و تکمیل بیمارستان در حال احداث و نیز استقلال بودجه ای دانشکده مورد انتظار مردم است.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group