پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

تمامی اخبار

دبیر اجرایی خانه کارگر تشکیلات ساوه و زرندیه گفت: شیفت های طولانی در روزهای کرونایی عامل تهدید سلامت کارگران ساوه و زرندیه است.

داوود میرزایی در گفتگو با ایسنا، ضمن ابراز گلایه از فراموش شدن سلامت جامعه کارگری در روزهای کرونایی اظهار کرد: در روزهای پایانی سال گذشته به جهت عمل به تعهدات و تحویل سفارشات واحدهای تولیدی و صنعتی ساوه و زرندیه کارخانجات فعال بودند ولی مطالبه اصلی جامعه کارگری ضدعفونی و ایمن سازی محیط کار برای تولید بیشتر و جلب رضایت مشتری بود و با وجود تعطیلی مدارس، دانشگاه ها و لغو اجتماعات، کارگران به تعطیلی صنعت و تولید فکر نمی کردند.

وی به جمعیت ۷۰ درصدی کارگری شهرستان ساوه و زرندیه اشاره کرد و افزود: شهر صنعتی کاوه به عنوان بزرگترین شهر صنعتی کشور، کانون تجمعات کارگران این شهرستان است و این نگرانی وجود دارد که اگر تدبیری در راستای اقدامات پیشگیرانه صورت نگیرد قطعا شاهد شیوع این ویروس در بین جامعه کارگری ساوه و زرندیه باشیم.

دبیر اجرایی خانه کارگر تشکیلات ساوه و زرندیه ادامه داد: با آغاز سال جدید، با وجود اینکه کشور به حالت تعطیل درآمده و از پنجم فروردین ماه نیمه تعطیل شده است، اما متاسفانه نه تنها کارخانجات شهرستان های ساوه و زرندیه تعطیل نشد بلکه شیفت های هشت ساعته کارگران به ۱۲ ساعت افزایش یافته است که تهدیدی برای سلامت جامعه کارگری است.

وی بیان کرد: فعالیت ۱۲ ساعته کارگران در محیط کار، استفاده از سرویس‌های عمومی برای جابجایی کارگران از محل کار به منزل، صرف غذا به صورت دسته جمعی در رستوران‌های واحدهای صنعتی و تولیدی و اشتغال گروهی در برخی بخش‌های واحدهای تولیدی، استرس و نگرانی‌های کارگران و خانواده‌های آنان را در ابتلا به بیماری ویروس کرونا تشدید کرده است.

میرزایی تصریح کرد: یقینا با فروکش کردن ویروس کرونا جامعه کارگری هم به لحاظ نیاز اقتصادی و هم تعهد و وجدان کاری بالا جبران مافات کرده و با کار ۱۲ ساعته و اضافه کاری ضرر اقتصادی وارد شده به صنایع را جبران خواهند کرد.

وی بیان کرد: در شرایط کنونی انتظار می رود در راستای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا چنانچه تعطیلی واحدهای صنعتی و تولیدی امکان پذیر نیست با کاهش ساعات کاری کارگران و ایمن سازی محیط کاری اجازه ندهیم سلامت جامعه کارگری به مخاطره بیفتد.

دبیر اجرایی خانه کارگر تشکیلات ساوه و زرندیه با اشاره به یادآوری نامگذاری سال جدید با عنوان جهش تولید اظهار کرد: نامگذاری سال جاری نشانگر دغدغه رهبر معظم انقلاب در حوزه تولید است و تاکید ایشان در چند سال اخیر مبنی بر تقویت و رونق تولید بیانگر آن است که تنها راه نجات کشور از مشکلات اقتصادی جهش و شتاب در تولید است.

وی از دولت خواست تا دغدغه رهبری را در حوزه تولید در اولویت کاری قرار دهند و با فراهم کردن زیرساخت های تولید و حمایت از کارآفرینان و کارگران منویات مقام معظم رهبری محقق شود و با برنامه ریزی صحیح و رفع موانع تولید نیاز کشور در حوزه تولید برطرف شود.

میرزایی با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی سلامت سربازان جبهه اقتصادی از الزامات است، افزود: سلامت جامعه کارگری در شرایط کنونی شیوع بیماری کرونا از اهمیت خاصی برخوردار است و از الزامات و ضروریات جهش تولید در ادامه سال جاری خواهد بود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group