يكشنبه 30 ارديبهشت 1403 | Sunday 19 May 2024

تمامی اخبار

استاندار استان مرکزی گفت: فعالان اقتصادی تحریم های خارجی را به راحتی دور زدند، اما متاسفانه نتوانستند تحریم های داخلی را دور بزنند.

سیدعلی آقازاده امروز چهارشنبه در جلسه رفع موانع و مشکلات سرمایه گذاری خارجی که با حضور معاون وزیر اقتصاد در شهر صنعتی کاوه ساوه برگزار شد، اظهار کرد: مشکل تحریم های داخلی ناشی از نبود هم افزایی بین بخشی در کشور است.

وی با بیان اینکه عدم تسهیل در سرمایه گذاری صنعتی ناشی از نابسامانی قوانین دست و پاگیر است و انگیزه را از مدیران صنایع و سرمایه گذاران گرفته است، افزود: تحریم‌های داخلی بسیار سخت تر از تحریم های خارجی است.

آقازاده گفت: بسیاری از مشکلات صنایع که در حوزه اختیارات استانی بوده در سطح استان مرکزی برطرف شده، اما برخی مشکلات باید در سطح ملی طرح شود و مورد بررسی قرار گیرد.

وی خواستار ساماندهی قوانین و وضع قوانین متناسب با نیاز صنعت در راستای تسهیل امور صنعتگران شد و افزود: صدها میلیارد تومان سرمایه و صدها هزار متر زمین و چندین هزار دستگاه به خاطر معوقات تسهیلات بانکی متوقف شده و فعالیت نمی کنند و سرمایه های بزرگ و ظرفیت های استان در اثر ناهماهنگی، کج سلیقگی و بدسلیقگی برخی مسئولان معطل مانده است.

آقازاده گفت: یک میلیارد و ۵۲۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در استان مرکزی با همه مشکلات موجود انجام شده و این استقبال خوب سرمایه گذاران خارجی را باید قدر بدانیم.

وی قوانین دست و پاگیر را بسیار مشکل ساز دانست و با تاکید بر اینکه بیشتر مشکلات سرمایه گذاران از جنس ضعف قوانین است، گفت: مطالبات صنعتگران که در حوزه اختیارات استانی است حداکثر ظرف 10 روز آینده بررسی و برطرف خواهد شد، اما عمده مشکلات باید از طریق ملی و وزارتخانه ای برطرف شود.

آقازاده با بیان اینکه ساوه کانون صنعت ایران است و افتخار استان مرکزی به شمار می رود، افزود: ساوه بزرگترین شهر صنعتی خاورمیانه را در دل خود جای داده است از این رو نیازمند حمایت برای معرفی برندهای تولیدی شعر صنعتی کاوه است.

وی با بیان اینکه 1.5 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در استان می تواند در یک مسیر هموار تا 10 برابر افزایش یابد افزود: نباید با مشکلات کوچک و پیش پاافتاده چرخ صنعت را از حرکت بازداشت. هیچ راهکاری جز تسهیل مسیر سرمایه گذاری نمی تواند کشور را در جنگ اقتصادی پیروز کند.

وی با تاکید بر پرهیز از نگاه جزیره ای برای دیده شدن منافع سازمان گفت: بسیاری از جلسات استانی برای باز کردن گره های کار دستگاه های اجرایی برای تعامل بیشتر و حمایت از صنعتگران برگزار می شود.

امام جمعه ساوه نیز سرمایه گذاران را مجاهدان اقتصادی ایران دانست و افزود: صنعتگران پیشقراولان جنگ اقتصادی دشمنان علیه ایران هستند.

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی افزود: هر چقدر صنعت در کشور قوی تر شود تحریم ها تاثیر کمتری خواهند داشت.

وی بیان کرد: لازمه قوی شدن صنعت، اتکا به توانمندی داخلی با بهره گیری از توان نیروی انسانی بومی و تقویت مدیریت جهادی و تفکر بسیجی است.

امام جمعه ساوه تصریح کرد: تحقق منویات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی بدین معنا نیست که درب کشور را به روی سرمایه گذاری خارجی ببندیم بلکه معنا و مفهوم آن تقویت سرمایه گذاری خارجی با قطع وابستگی به بیگانگان است.

استاندار استان مرکزی گفت: با توجه به حجم قابل توجه سرمایه‌گذاری خارجی صورت گرفته در استان مرکزی پیش بینی می‌شود که حداقل برای 15 هزار نیروی کار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شود.

سیدعلی آقازاده امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه رفع موانع و مشکلات سرمایه‌گذاری خارجی که در شهر صنعتی کاوه ساوه با حضور معاون وزیر اقتصاد برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با گذشت 41 سال از عمر انقلاب اسلامی بالاترین حجم سرمایه گذاری خارجی در استان مرکزی در سال جاری صورت گرفته است.

وی میزان سرمایه‌گذاری خارجی صورت گرفته در استان مرکزی را رقمی معادل یک میلیارد و 520 میلیون دلار اعلام کرد و افزود: این میزان سرمایه گذاری خارجی صورت گرفته دراستان مرکزی که از سوی وزارت اقتصاد و دارایی اعلام شده در تاریخ انقلاب اسلامی بی سابقه بوده است.

وی سهم شهرستان ساوه از میزان سرمایه گذاری خارجی صورت گرفته در استان مرکزی را 300 میلیون دلار اعلام کرد و افزود: این میزان سرمایه گذاری در شرایطی صورت گرفته است که کشور ما در جنگ اقتصادی با دشمنان بوده و بیشترین فشارهای اقتصادی و تحریم ها علیه نظام اسلامی بوده است.

استاندار مرکزی تصریح کرد: این میزان سرمایه گذاری خارجی نشانگر تلاش انجام شده توسط وزارت اقتصادو دارایی و سرمایه گذاران است. برگزاری جلسات مستمر به تقویت سرمایه گذاری خارجی و ایجاد اشتغال کمک خواهد کرد.

وی به فعالیت 27 سرمایه گذار در شهرستان ساوه که منشاء خارجی دارند اشاره کرد و افزود: برگزاری جلسات هم اندیشی برای حمایت از سرمایه گذاری خارجی موجب حفظ وضعیت موجود و افزایش آن در سالهای آینده خواهد شد.

آقازاده با تاکید بر اینکه توسعه سرمایه گذاری خارجی موجب رهایی از وابستگی به خارج از کشور خواهد شد، افزود: با ابلاغ یک میلیارد و 520 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی از سوی وزارت اقتصاد و دارایی و با نهایی شدن طرح های سرمایه گذاری با انتقال ارز و ساخت و تجهیز واحدهای سرمایه گذاری، پیش بینی می شود که ظرف دو سال آینده حداقل برای 15 هزار نفر اشتغال ثابت و غیرثابت ایجاد شود که نقش مهمی در کاهش نرخ بیکاری استان خواهد داشت.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group