دوشنبه 17 ارديبهشت 1403 | Monday 6 May 2024

تمامی اخبار

معاون وزیر اقتصاد به همراه استاندار مرکزی و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی از دو واحد تولیدی و دانش‌بنیان در شهر صنعتی کاوه بازدید کردند.

سیدعلی‌محمد موسوی که امروز چهارشنبه به منظور شرکت در نشستی با سرمایه‌گذاران خارجی شهرستان ساوه به شهر صنعتی کاوه سفر کرده است، در ابتدا از خط تولید شرکت سرمایه‌گذاری خارجی هنکل پاک‌وش تولید کننده انواع مواد پاک کننده و شوینده و لوازم بهداشتی بازدید کرد و از نزدیک در جریان نحوه تولید و مشکلات و موانع توسعه احتمالی این واحد تولیدی قرار گرفت.

معاون وزیر اقتصاد همچنین از خط تولید شرکت دانش‌بنیان و سرمایه‌گذاری پرسام رابر فارمد( اولین تولیدکننده رابر استاپر در خاورمیانه) با سرمایه گذاری مشترک ایران و کره جنوبی در منطقه ویژه اقتصادی کاوه نیز بازدید کرد و در جریان نوع فعالیت و موانع توسعه احتمالی این شرکت دانش بنیان قرار گرفت.

رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران قرار است پس از حضور در نشستی با سرمایه‌گذاران خارجی شهرستان ساوه به همراه استاندار مرکزی در کنفرانس خبری با اصحاب رسانه شرکت کند.

رییس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران گفت: علیرغم شرایط سخت اقتصادی موجود، ماهانه حدود ۳۰ مجوز طرح سرمایه گذاری در کشور صادر می شود.

سیدعلی محمد موسوی امروز چهارشنبه در جلسه رفع موانع و مشکلات سرمایه گذاری خارجی که در شهر صنعتی کاوه ساوه برگزار شد، اظهار کرد: بخش مهمی از سرمایه گذاری کشور در استان مرکزی انجام شده که ساوه سهم بسیار مهمی در این سرمایه گذاری ها دارد و این مهم نشانگر ظرفیت و مزیت های این خطه از سرزمین ایران اسلامی است.

وی به وجود شرایط مناسب سرمایه گذاری در استان مرکزی با وجود تحریم ها و مشکلات اقتصادی اشاره کرد و افزود: مشکلات نقل و انتقال برای ورود و خروج سرمایه و ثبت سفارش برای تامین مواد اولیه و مشکلات بانکی از موضوعات مهمی است که در وزارت اقتصاد و دارایی در دست بررسی و اتخاذ سازوکار مناسب با مشارکت بانک مرکزی برای حل ریشه ای است. ‌

وی مصوبه مجلس و دستورالعمل دولت را برای تسهیل در امور سرمایه گذاری خارجی مورد تاکید قرار داد و افزود: با صبر و خویشتن داری سرمایه گذاران می‌توانیم مشکلات را با وجود شرایط سختی که دشمنان به کشور تحمیل کرده اند، برطرف کنیم.

موسوی استراتژی سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران را کماکان متمرکز بر جلب و جذب سرمایه گذار عنوان کرد و گفت: ماهانه حدود ۳۰ مجوز سرمایه گذاری در این شرایط سخت صادر می شود.

معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه در یکسال گذشته تمام تلاش ما صیانت از سرمایه گذاری موجود در شرایط سخت و دشوار اقتصادی است و خوشبختانه یک مورد هم خروج سرمایه گذاری از کشور صورت نگرفته است، افزود: پیگیر حل ریشه ای مشکلات هستیم و امیدواریم بتوانیم نقص قوانین را برطرف کرده و با یک مدیریت اقتضایی مشکلات را حل کنیم.

وی افزود: استان مرکزی بعنوان استانی متوازن در بخش های اقتصادی مطرح بوده بطوریکه هم از حیث کشاوررزی و هم از حیث صنعتی در کشور جایگاه مهمی دارد و از سوی دیگر به دلیل قرار گرفتن در مسیر شاهراه مواصلاتی کشور و از حیث برخی خدمات چون صنعت حمل و نقل  نقش مهم و عمده ای در اقتصاد کشور ایفا می کند.

معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه نباید حتی از سرمایه گذاری های کوچک هم بگذریم، تصریح کرد: توسعه سرمایه گذاری، نشان از توانمندی  اقتصاد ایران دارد و برای رونق بیشتر آن به هم افزایی بیشتر نیاز است.

 به گزارش ایسنا، احمد جمالی مدیرکل سرمایه‌گذاری خارجی سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های فنی ایران نیز در خصوص مشکلاتی مالیاتی گفت: بسیاری از مشکلات مالیاتی متاثر از سایر مشکلات است که بار آن بر دوش سازمان مالیاتی کشور افتاده است.

وی افزود: اختلالات موجود در ثبت سفارش نیز با سازوکاری که بانک مرکزی در پیش گرفته برطرف و تسهیل شده است.

 

معاون وزیر اقتصاد گفت: انتقال ارز بزرگترین مشکل سرمایه گذاران خارجی است.

سیدعلی محمد موسوی امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه رفع موانع و مشکلات سرمایه گذاری خارجی که در شهر صنعتی کاوه ساوه برگزار شد، در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به آمار خوب سرمایه گذاری خارجی در استان مرکزی بویژه در شهرستان ساوه اظهار کرد: با وجود تحریم های ظالمانه دشمنان علیه نظام اسلامی خوشبختانه سرمایه گذاری در کشور به دلایل مختلف از وضعیت مطلوبی برخوردار است.

وی به رشد قابل قبول میزان سرمایه گذاری در کشور طی چند سال اخیر اشاره کرد و افزود: به دلیل برخی فشارها که بر برخی کشورهای خارجی وارد شده است نوع و طبیعت سرمایه گذاری در کشور ما متفاوت شده، اما در مجموع، درصد قابل توجهی سرمایه‌گذاری خارجی در کشور صورت گرفته است که بزودی مقام عالی وزارت اقتصاد و دارایی آمار دقیق آنرا اعلام خواهد کرد.

معاون وزیر اقتصاد در ادامه با اشاره به موانع و مشکلات پیش روی سرمایه گذاران خارجی در استان مرکزی، تصریح کرد: موضوع انتقال ارز و موضوعاتی در حوزه گمرکی و مالیاتی از جمله مشکلات و موانع پیش روی سرمایه گذاران خارجی است که در جلسات سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران مطرح و برای برون رفت از آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

 

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی سال ۹۸ را در استان مرکزی یک سال طلایی برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی عنوان کرد.

حسن میرزاخانی امروز چهارشنبه در جلسه رفع موانع و مشکلات سرمایه گذاران خارجی که با حضور معاون وزیر اقتصاد و استاندار مرکزی در شهر صنعتی کاوه ساوه برگزار شد، افزود: میزان سرمایه گذاری خارجی از نظر حجم و تعداد با وجود مشکلات در سه سال اخیر قابل مقایسه با گذشته نبوده است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر ۵۶ مجور سرمایه گذاری خارجی با اعتباری افزون بر سه میلیارد و ۱۴ میلیون دلار در بخش های صنعت، کشاورزی و خدمات در استان مرکزی صادر شده و در سه سال اخیر دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی جذب شده است که از لحاظ حجم و تعداد طرح قابل مقایسه با هیچ مقطعی نیست.

میرزاخانی سال ۹۸ را در استان مرکزی یک سال طلایی برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی عنوان کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 1530 میلیون دلار سرمایه گذاری از کشورهای ترکیه، چین، اتریش، افغانستان و ایرانیان مقیم آمریکا جذب شده که این رقم بالاترین رقم تصویب شده در حوزه طرح های سرمایه گذاری خارجی برای استان در طول یکسال، از ابتدای انقلاب تاکنون است.

در مورد موانع و چالش های پیش رو در این حوزه، گفت: برخی قوانین و مقررات بازدارنده برای فعالیت صنعتگران مشکلاتی ایجاد کرده و همه تلاش‌ها بر این است که سرمایه‌گذاری های موجود را حفظ کنیم.

منوچهر توسطی رییس اتاق بازرگانی اراک نیز در این جلسه گفت: سرمایه گذاری خارجی نیاز ضروری کشور است و وظیفه دولت حمایت از سرمایه گذاری برای ایجاد اشتغال و مقابله با توطئه‌هایی است که بخواهد منافع ملی را خدشه دار و شریان های اقتصادی را ناکارآمد کند.

وی اظهار کرد: موفقیت و رونق تولید و تامین نیازهای تکنولوژیکی در گرو تقویت سرمایه گذاری خارجی و کمک مالی به کشور است.

توسطی با بیان اینکه تفاوت تولید با سایر انواع سرمایه گذاری ها این است که اشتغال پایدار همراه با توسعه اقتصادی اتفاق می افتد و توان مقابله با تحریم ها را دو چندان می کند، گفت: رونق تولید راه برون رفت از تحریم های اقتصادی است و باید از همه ظرفیت ها برای محقق شدن آن بهره برداری کرد.

سعید رضوانی ریس انجمن مدیران صنایع و عضو اتاق بازرگانی نیز گفت: راه‌اندازی اتاق بازرگانی در ساوه، انجمن مدیران صنایع، خانه صنعت و معدن و شورای حل اختلاف صنایع موجب هم افزایی و تسهیل در امور صنایع و سرمایه گذاران شده است.

وی با اشاره به اینکه با گذشت هشت ماه از تغییر رییس اداره امور مالیاتی ساوه هنوز این مجموعه با سرپرست مدیریت می شود، افزود: از آنجا که اختیارات سرپرست محدود است لذا سرمایه گذاران و صنعتگران ساوجی در خصوص امور مالیاتی با مشکلات عدیده ای مواجه هستند و حل بخشی از مشکلات آنها منوط به انتخاب رییس برای امور مالیاتی ساوه است.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group