جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

تمامی اخبار

ایسنا/مرکزی فرماندار ساوه بر لزوم تقویت فرهنگ سپاس از مدیران توام با انتقاد منصفانه تاکید کرد.

علی میرزایی در گفت‌وگو با ایسنا، ساوه را صنعتی‌ترین شهرستان کشور دانست و استراتژی و گفتمان سال جاری در این شهرستان را رونق تولید و اشتغال عنوان کرد و افزود: تحلیل صاحبان صنایع مستقر در بزرگترین شهر صنعتی کشور بیانگر آن است که کارگران و کارفرمایان شاغل در واحدهای تولیدی و صنعتی ساوه به معنای واقعی سربازان جنگ اقتصادی هستند و اهتمام آنان تقویت تولید و رونق اشتغال است.

وی افزود: جامعه کارگری ساوه با درک وضعیت اقتصادی کشور با تمام توان چرخ‌های صنعت و تولید را به حرکت درآورده و با وجود معوقات در دریافت حقوق و مزایا به سختی امرار معاش می‌کنند، اما دست از کار و تلاش برنداشته و برای مقابله با جنگ اقتصادی دشمن مجاهدت می‌کنند.

معاون استاندار مرکزی، ادامه داد: درشرایط کنونی جنگ اقتصادی و تشدید تحریم‌ها، دستگاه‌های اجرایی شهرستان با همه توان و قدرت ریسک‌پذیری بالا، در مدار قانون از صاحبان تولید حمایت کرده و با صنعتگران تا آنجاکه قانون اجازه می‌دهد، مدارا می‌کنند.

وی نادیده گرفتن زحمات سیستم مدیریتی شهرستان را نوعی بی‌انصافی عنوان کرد و افزود: ایرادی به انتقاد منصفانه از عملکرد مدیران وارد نیست اما بی‌انصافی است که فرهنگ سپاس از زحمات و خدمات آن دسته از مدیرانی که با تمام توان خدمت‌رسانی می‌کنند، مغفول واقع شود.

وی، خدمتگزاری در نظام اسلامی را یک وظیفه برای مدیران دانست و گفت: این طور نیست که بخواهم بگویم همه چیز سفید است اما به جرئت می‌گویم که همه چیز سیاه هم نیست.

فرماندار ساوه در ادامه به بیان آمار امیدوارکننده‌ای که نتیجه زحمات مثلث دولت، کارگر و کارفرما در حوزه تولید است اشاره کرد و افزود: با وجود شرایط تحریم، اما با تلاش دولت و خویشتن‌داری جامعه کارگری در هفت ماهه سالجاری هیچ تجمع کارگری اعتراضی در شهرستان صورت نگرفته است.

وی افزود: آمار تعدیل نیروی کار در هفت‌ماهه سال گذشته ۱۷۰۳ نفر بوده، در حالیکه در هفت‌ماهه سالجاری این آمار به ۱۲۶۱ نفر کاهش یافته است. همچنین تعداد مقرری بگیران در همین مدت ۲۰۳۵ نفر بوده که این رقم در سالجاری به ۱۸۲۴ نفر کاهش یافته است.

میرزایی آمار قطع مقرری بیمه بیکاری در هفت‌ماهه سال ۱۳۹۷ را ۱۰۷۵ نفر اعلام کرد و افزود: در هفت‌ماهه سالجاری این آمار به ۱۲۸۴ نفر رسیده است. همچنین آمار معرفی به سازمان تامین اجتماعی جهت برقراری مقرری بیمه بیکاری سال گذشته ۱۴۰۴ نفر و در سالجاری ۱۰۷۴ نفر بوده است.

وی به مقایسه فرصت‌های شغلی ایجاد شده در سال گذشته و سالجاری پرداخت و گفت: فرصت‌های شغلی ایجاد شده در هفت‌ماهه سال گذشته ۱۲۸۷ نفر و در سالجاری ۱۱۸۵ نفر ثبت شده است. تعداد ثبت نام شدگان طی سال گذشته در مراکز کاریابی شهرستان ۳۵۸۴ نفر و در سالجاری ۳۷۸۹ نفر بوده است و آمار جذب نیرو در مراکز تولیدی و صنعتی با معرفی مراکز کاریابی در سال گذشته ۹۱۸ نفر و در سالجاری ۱۰۵۶ نفر بوده است. آمار ماهیانه رصد اشتغال سال گذشته ۸۳۷ نفر و سالجاری ۹۴۰ نفر ثبت شده است.

فرماندار ساوه بیشترین سهم جذب تسهیلات اشتغالزا را از محل تبصره ماده ۱۸ و اشتغال روستایی دانست و افزود: نظارت دقیق برای هزینه کرد تسهیلات اعطایی در مسیر تولید و اشتغال صورت می‌گیرد و تلاش شده است تا دغدغه و نگرانی برای دستگاه قضائی در خصوص انحراف تسهیلات اعطایی وجود نداشته باشد.

وی گفت: تحلیل مناسب و درک بالای صاحبان صنایع موجب بهبود آمار اشتغال و تولید در شهرستان شده است، و بخش خصوصی بسیار دلسوزتر از بخش دولتی در حوزه تولید فعال است و خانواده دولت اهتمام جدی برای پشتیبانی از جامعه کارگری دارد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group