چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403 | Wednesday 8 May 2024

تمامی اخبار

ایسنا/مرکزی امام جمعه ساوه گفت: مردم در جریان اغتشاشات اخیر با بصیرت و تبعیت از فرامین رهبری بهانه به دست دشمن ندادند.

حجت‌الاسلام سیدابراهیم حسینی در جمع راهپیمایان شرکت کننده در راهپیمائی تجدید میثاق با ولایت شهرستان ساوه با تاکید بر اینکه راه اعتراض آشوبگری نیست، اظهار کرد: سهمیه بندی بنزین با نظر سران قوای سه گانه اجرا و مورد حمایت رهبر معظم انقلاب قرار گرفت، اما برخی اختلاف نظرها بین کارشناسان و نخبگان موجب بروز برخی انتقادات و اعتراضات در برخی نقاط کشور شد که با سوء‌استفاده جریان معاند نظام در معدود شهرهایی به آشوب و اغتشاش انجامید.

وی با تاکید بر اینکه راهکار اعتراض، آشوبگری و وارد کردن خسارت به اموال عمومی و بیت‌المال نیست، گفت: اظهارات حکیمانه رهبر معظم انقلاب در حمایت از تصمیم سران قوای سه گانه موجب شد تا امنیت کشور مخدوش نشود و اعتراضات معدودی که در کشور مطرح شد نیز در کمترین زمان ممکن فروکش کند.

وی با تاکید بر طرح اعتراضات و انتقادات مردمی از طریق مجاری قانونی اظهار کرد: یکی از مجاری قانونی بیان مواضع مردمی از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی است و موکلین مردم باید بازتاب دهنده صدای مردم باشند.

امام جمعه ساوه با بیان اینکه اغتشاشات اخیر از سوی معاندان نظام اسلامی سازماندهی شده گفت: وقتی مردم متوجه شدند که عده‌ای آشوبگر قصد دارند از بیان مطالبات آنها سوء استفاده کنند و اعتراض مردمی تبدیل به آشوب و اغتشاش شود، صف خود را از اغتشاشگران و آشوبگران جدا کردند.

وی بر تصمیم‌سازی صحیح، عاقلانه و سنیجده از سوی مسئولان برای پیشگیری از بروز هرگونه اعتراض در کشور تاکید کرد و افزود: نگرانی مردم این است که گرانی بنزین به افزایش نرخ تورم و گرانی سایر کالاها بویژه کالاهای معیشتی و روزمره مردم بینجامد گرچه مسئولین قول دادند که با نظارت کافی مانع از افزایش نرخ کالا شوند.

سخنران راهپیمائی میثاق با ولایت در ساوه تصریح کرد: دولت، مجلس، دستگاه قضائی و همه نهادهای امنیتی و نظارتی باید دقت کامل داشته باشند که مبادا به بهانه گرانی بنزین در حق مردم اجحاف شود.

وی با اشاره به اینکه تشدید اعتراضات و هدایت آشوبگران برای بر هم زدن نظم عمومی از طریق فعالیت شبکه‌های معاند در فضای مجازی شکل گرفت، افزود: ریشه اغتشاشات در کشور به فضای مجازی بر می گردد و متاسفانه مجموعه ارتباطات در کشور با تعلل اقدام به قطعی اینترنت کرد و جلوی افسارگسیختگی و ناامنی هایی که از سوی دشمنان انقلاب برنامه ریزی شده بود دیرتر گرفته شد.

او تصریح کرد: یکی از تاکیدات رهبر معظم انقلاب توسعه شبکه ملی ارتباطات در کشور بود تا اجازه ندهیم امنیت کشور توسط بدخواهان نظام اسلامی از طریق فضای مجازی مخدوش شود.

حجت‌الاسلام حسینی افزود: برخی از آشوب های اخیر به دلیل دستگیری عوامل شبکه مجازی آمدنیوز و پخش اعترافات آنان بود و دشمن به دلیل عصبانیت از این اقدام شجاعانه نظام اسلامی دست به آشوب زد. انتظار ملت ایران از دستگاه‌های امنیتی کشور این است تا با پخش اعترافات عوامل این شبکه و معرفی افرادی که اطلاعات کشور را به منافقین منتقل می کردند فرق خادم با خائن را در کشور تشخیص دهند.

وی مبارزه قاطع با فساد در کشور را نیز موجب صف آرایی برخی در کشور دانست که به تشدید اغتشاشات اخیر کمک کرد و افزود: انتظار مردم از دستگاه قضائی این است که مبارزه با فساد به حاشیه نرود. ریشه بسیاری از اعتراضات مردمی شکل‌گیری فساد و افزایش آمار مفسدین در کشور است.

وی تصریح کرد: ملت ایران بیشتر از گرانی، به فساد و تبعیض در بین وابستگان مسئولین و دانه درشت‌ها اعتراض دارند و خواستار اشد مجازات برای مفسدین و دانه درشت‌ها هستند.

امام جمعه ساوه در ادامه گفت: کسانی که اقدام به آشوب، کشتن انسان های بیگناه، آتش زدن قرآن و تخریب اموال عمومی و بر هم زدن نظم جامعه می‌کنند، حداقل چهار عنوان مجرمانه دارند که مقابله با نظام اسلامی، محاربه، ایجاد رعب و ترس در بین مردم و قتل نفوس بیگناه و تخریب اموال عمومی از عناوین مجرمانه آنان است و حکم آنها براساس قرآن کریم، اعدام است.

وی افزود: در جریانات اخیر برخی القائات در فضای کشور صورت گرفته است مبنی بر اینکه مردم به دلیل وضعیت فعلی کشور در انتخابات حضور حداقلی خواهند داشت که یک سناریوی عوام فریبانه و توطئه‌ای بیش نیست. ملت ایران در انتخابات حضوری تاثیرگذار خواهند داشت و با انتخاب افراد اصلح، پاکدست، ولایتمدار و با تقوا در سرنوشت خویش با هدف ترسیم آینده‌ای بهتر، آگاهانه شرکت می‌کنند و قطعا با کارگزاران شایسته کشور محکوم به پیشرفت است.

وی تصریح کرد: مردم نسبت به گرانی و برخی تصمیماتی که با وضعیت معیشتی مردم بیگانه است معترض هستند اما با وجود این مشکلات پای آرمان‌های نظام اسلامی و رهبری معظم انقلاب ایستاده‌اند و مسئولان بدانند با ولایتمداری، کار جهادی، عدم اتکاء به دشمن، مقاومت و ایستادگی می‌توانند با اتحاد و همبستگی دشمن را در عملی کردن توطئه های خویش ناکام بگذارند.

در پایان این راهپیمایی، قطعنامه‌ای در هفت ماده قرائت شد که بندهای آن با تکبیر حاضران به تایید رسید.

راهپیمایی حمایت از حریم ولایت در شهرهای مامونیه، پرندک، زاویه، خشکرود و رازقان از توابع شهرستان زرندیه و در شهرهای نوبران،‌ غرق آباد و آوه  از توابع شهرستان ساوه برگزار شد.

راهپیمایان با سردادن شعارهایی نظیر مرگ بر امریکا، مرگ بر اسرائیل، ما همه سرباز توئیم خامنه ای،‌ گوش به فرمان توئیم خامنه ای، این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده، مرگ بر آشوبگر ضمن محکوم کردن اغتشاشات اخیر بار دیگر با آرمان‌های نظام و رهبری تجدید پیمان کردند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group