پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

تمامی اخبار

ایسنا/مرکزی کارشناس مسئول امور اداری و استخدامی شهرداری‌های گفت: افزون بر ۸۰ درصد متقاضیان پس از طی فرآیند جذب به استخدام شهرداری‌های اراک و ساوه درخواهند آمد چرا که بیشترین حجم عملیات شهرداری‌ها توسط این دو شهر انجام می‌شود.

علی انصاری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برگزاری آزمون علمی معادل سه برابر ظرفیت سهمیه در نظر گرفته شده داوطلبان استخدام آتش نشانی، اظهار کرد: آزمون علمی با شرکت ۳۵۴ نفر که حد نصاب علمی را کسب کرده و مدارک لازم را ارائه کرده‌اند برگزار شد. پس از برگزاری آزمون ۱۳۵ نفر آتش نشان، راننده، کاردان و کارشناس در سازمان آتش‌نشانی شهرداری‌های استان مرکزی جذب خواهند شد.

وی مفاد آزمون عملی آتش‌نشانان را دارای ۹ مرحله بیان کرد و گفت: ۶ مرحله از این آزمون را آزمون‌های تخصصی ورزشی و سه مرحله نیز آزمون تخصصی آتش‌نشانی و کار با ادوات و تجهیزات آتش‌نشانی نظیر حمل نردبان، کپسول و شلنگ آتش نشانی است.

وی مدت زمان برگزاری آزمون عملی را حدود یک هفته اعلام کرد و افزود: این آزمون از ۱۳ آبان آغاز شد. چهار روز برای آزمون عمومی ورزشی در نظر گرفته شده است و پس از آن نیز آزمون تخصصی آتش نشانی برگزار خواهد شد.

انصاری به بازدید استاندار مرکزی به همراه معاونین عمرانی و برخی مقامات استانی از روند برگزاری این آزمون اشاره کرد و افزود: مجری این آزمون جهاددانشگاهی استان مرکزی است که با نظارت استانداری برگزار می‌شود.

وی افزود: پس از اتمام آزمون عملی و انتخاب برگزیدگان براساس کسب حد نصاب علمی و پس از تشکیل پرونده برای منتخبین، آنها با معرفی به شهرداری‌های مربوطه از طریق هسته گزینش و پس از طی دوره آموزش بدو خدمت به منظور آشنایی و مهارت آموزی شغل آتش نشانی، از طریق شهرداری‌هایی که متقاضی استخدام شدند، جذب خواهند شد.

گفتنی است سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به منظور تأمین نیروی انسانی برای انجام خدمت در امر امداد و نجات در حوزه آتش‌نشانی شهرداری‌های کشور با در نظر گرفتن مقتضیات جغرافیایی، بومی، جمعیتی و ضرورت تأمین نیروی انسانی مورد نیاز ایستگاه‌ها و سازمان‌های آتش نشانی و خدمات ایمنی و همچنین به منظور ایجاد فرصت جذب نیروی انسانی برای انجام وظایف و ماموریت‌های مشاغل مذکور متناسب با نیاز هر شهرداری، مجوز جذب آتش نشان و نیروی اداری را برای استان مرکزی صادر کرده است.

جهاددانشگاهی مجری آزمون استخدامی آتش‌نشانی کشور بوده و آزمون استخدامی مشاغل آتش‌نشانی شهرداری‌های کشور روز جمعه‌ (۱۸ مردادماه) توسط جهاددانشگاهی برگزار شد و داوطلبان در تمامی استان‌های کشور به رقابت پرداختند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group