پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403 | Thursday 2 May 2024

تمامی اخبار

رئیس هیات ورزش بانوان ساوه گفت: ۱۱۸ بانوی ورزشکار ساوجی از ابتدای امسال تاکنون با درخشش در مسابقات کشوری و استانی توانستند عناوین قهرمانی و برتر را کسب کنند.

«سعیده جماعت» روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: ۵۴ بانوی ورزشکار در مسابقات کشوری در رشته‌های کاراته، کیک بوکسینگ، ووشو، تکواندو و والیبال موفق به کسب مقام قهرمانی شدند.
وی ادامه داد: ۲ نفر از بانوان نیز در المپیاد استعدادهای برتر رشته سپک تاکرا به جایگاه نخست کشوری دست یافتند و  زهره امامی از ساوه نیز به عنوان نماینده ملی به مسابقات جهانی تایلند اعزام شد.
جماعت گفت: در ۶ ماهه نخست امسال، ۶۲ نفر از بانوان نیز در سطح مسابقات استانی و در رشته های اسکیت، کونگ فو، بدمینتون، ژیمناستیک و تنیس روی میز به مقام برتر رسیدند.
وی ادامه داد: در این بازه زمانی هشت نفر از بانوان کوهنورد ساوجی توانستند به سومین قله مرتفع ایران (علم کوه )صعود کنند.
جماعت در خصوص موانع موجود برسر راه بانوان ورزشکار ساوجی، گفت: ورزش بانوان شهرستان ساوه با وجود برخورداری از ظرفیت و استعدادهای فراوان از کمبود سرانه فضای ورزشی رنج می برد.
وی اظهار داشت: در حال حاضر در سطح شهرستان پیست مخصوص دوچرخه سواری برای بانوان وجود ندارد و فضایی به منظور فعالیت های حرفه ای آنها در این رشته ورزشی در نظر گرفته نشده است.
جماعت ادامه داد: برای رشته هایی همچون تیراندازی، بدمینتون،بسکتبال سالن تخصصی وجود ندارد و هر سالن ورزشی مورد استفاده چندین رشته قرار می گیرد که همین موضوع انجام فعالیت های حرفه ای را با مشکل روبرو می‌کند.
وی کمبود مربی را از دیگر نواقص موجود در ورزش بانوان دانست و بیان کرد: مربی هایی که دارای کارت مربی گری باشند در برخی رشته ها از جمله اسکیت، وزنه برداری، بدمینتون انگشت شمارند.

شهرستان ساوه هفت هزار ورزشکار مرد و چهار هزار ورزشکار زن دارد و سرانه فضاهای ورزشی این شهرستان ۶۹ سانتیمتر است. 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group