جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

تمامی اخبار

امام جمعه ساوه گفت: تکریم ارباب رجوع و قانون مداری از مهمترین مصادیق معروفات اداری است.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، حجت الاسلام سیدابراهیم حسینی در همایش شوراهای امر به معروف و نهی از منکر ادارات شهرستان ساوه که همزمان با فرا رسیدن هفته اول ماه محرم که به عنوان هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است، به برخی معروفات و‌ منکرات اداری اشاره کرد و افزود: همه ما در بازخوانی معروف و منکر از نظر آیات قرآن کریم و روایات اسلامی وظیفه شرعی و قانونی داریم.

وی تکریم ارباب رجوع و قانون مداری را از مهمترین شاخص های یک مدیر و کارمند در حکومت اسلامی و از مصادیق برجسته معروفات بیان کرد و افزود: اقامه نماز جماعت در دستگاههای اداری با حضور مسئول اداره و ترغیب کارکنان، انجام صحیح وظایف اداری و رعایت حجاب از دیگر مصادیق معروفات در نظام اداری است.

امام جمعه ساوه همچنین به منکرات اداری نیز اشاره کرد و افزود: سرگردانی ارباب رجوع، تحقیر و‌ توهین به مردم، ایجاد یاس و ناامیدی در مردم در رفتار و گفتار، بی عدالتی و تبعیض، عزل و نصب‌های با انگیزه‌های حزبی و سیاسی و بدون توجه به شایسته سالاری، استفاده از امکانات اداری و بیت المال برای تبلیغات انتخاباتی از جمله مصادیق منکرات اداری است.

وی با تاکید مجدد بر عدم در اختیار گذاشتن امکانات بیت المال له یا علیه شخص یا جریان خاصی در انتخابات پیش رو، اظهار کرد: اجازه بدهیم مردم درست انتخاب کنند و خودشان در تعیین سرنوشت خویش شرکت داشته باشند، نباید ذهنیت منفی در بین مردم ایجاد کرد. هرگونه شائبه حمایت از فرد یا جناح خاصی تخلف قانونی است و علاوه بر آن همه مراقب باشید آخرت خود را خراب نکنید.

حجت الاسلام حسینی در ادامه توسل به امام حسین(ع) را موجب الگو گیری از مکتب آن بزرگوار دانست و افزود: مهمترین درس اباعبدالله الحسین (ع) ایستادگی در برابر کفار است. از این رو مذاکره با جبهه کفر مشروعیت ندارد و غلط بوده و بر خلاف منش و سیره سید و سالار شهیدان است.

وی در ادامه تصریح کرد: سینه زنی و عزاداری باید با فهم بیشتر و اقتدای دقیق تر به سیدالشهداء باشد . رهرو واقعی امام حسین(ع) تحول گراست و نباید سکوت پیشه کند.

به گزارش ایسنا، فرمانده سپاه ناحیه ساوه نیز با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران ریشه در نهضت امام حسین (ع) دارد، به ترسیم فرآیند پنج گانه از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی برای انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: پیروزی انقلاب، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن اسلامی، فرآیند پنج گانه حرکت انقلاب اسلامی است و باید برای تشکیل دولت اسلامی گام اساسی برداشت.

سرهنگ پاسدار حجت الله دستجانی با تاکید بر اینکه بالاترین معروف به تعبیر رهبری حفظ نظام است و بالاترین ارزش به شمار می رود، افزود: دشمنان نظام به دنبال ضربه زدن به نظام با ترفندهای گوناگون هستند. اگر حافظ انقلاب و دستاوردهای آن نباشیم هیچ تضمینی از سوی خدا برای حفظ این انقلاب نیست.

وی در ادامه گفت: هفته اول محرم به عنوان هفته امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است و روز اول نیز به عنوان امر به معروف و نهی از منکر مدیران و مسئولان نام نهاده شده است.

وی با اشاره به اینکه معنویت باید از قله به بدنه سرازیر شود و مدیران در راس این قله هستند، افزود: تشکیل هیات اندیشه ورز در محیط اداری از تأکیدات رهبری است تا تکریم ارباب رجوع محقق شده و با از بین رفتن ریشه‌های فساد، در تمامی سطوح و بدنه کشور، عدالت‌ورزی شکل بگیرد.

سرهنگ دستجانی بیان کرد: دغدغه دین وجه تمایز نظام اداری حکومت اسلامی با نظام اداری در سایر حکومت هاست و کارمند در حکومت اسلامی باید برای دین و انقلاب دغدغه‌ داشته باشد. باید تلاش کرد نظام اسلامی را از ریل دینداری خارج نکنیم. مسئولیت پذیری و دغدغه مند بودن در دین منجر به انجام صحیح وظایف خواهد شد که خود، معروف بزرگی است.

وی با تاکید بر اینکه ناامیدی مردم نسبت به نظام و ناکارآمد جلوه دادن نظام برنامه دشمن برای انزوای نظام اسلامی است ، افزود: هرکجا گناه بیشتر شد بیانگر آن است که امر به معروف و نهی از منکر ترک شده است و این آسیب زاست.

فرمانده سپاه ساوه گفت: بازگو کردن مصادیق معروف و منکر در قالب تشکیل هیات‌های اندیشه ورز مطالبه جدی ستاد احیای این فریضه مهم دینی است. هر چقدر تأثیرگذارتر باشید توطئه دشمنان بیشتر با شکست مواجه می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه اجتماعی و دینی است ، افزود: مسئولین با احیای این دستور الهی به مقابله با فساد اهتمام داشته باشند. دشمن با نفوذ در دستگاههای تصمیم سازی و تصمیم گیری به دنبال فساد اداری، مالی و اخلاقی است تا نظام اسلامی را گرفتار آسیب های گوناگون کرده و در منجلاب و سیم خاردار نفس فرو ببرد. مدیران از ظن مالی و اخلاقی دوری کرده و اجازه عملی کردن توطئه‌های دشمنان را ندهند.

 

فرماندار ساوه گفت : امر به معروف و نهی از منکر از مهمترین مبانی تفکر سیاسی اسلام است

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، علی میرزایی در همایش شوراهای امر به معروف و نهی از منکر ادارات شهرستان ساوه که همزمان با فرا رسیدن هفته اول ماه محرم که به عنوان هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است، اظهار کرد: احیای امر به معروف و نهی از منکر به عنوان هدف اصلی قیام امام حسین (ع) و در ادامه آن قیام امام راحل در شکل گیری انقلاب اسلامی است.

وی از احیای امر به به معروف و نهی از منکر به عنوان اساسی ترین ابزار اجتماعی و سیاسی برای حفظ و بقای اسلام یاد کرد و افزود: برای تحقق این فریضه باید از تمامی زیرساخت‌ها و مولفه‌های لازم بهره برد.

معاون استاندار و فرماندار ساوه با تاکید بر اینکه عاملین در فریضه امر به معروف و نهی از منکر باید شناخت دقیق و صحیح از اوامر و نواهی داشته باشند ، اظهار کرد: شناسایی مولفه‌های امر به معروف و نهی از منکر باید همراه با آموزش آمران و ناهیان صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه نباید در احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر از ابزار سخت افزاری استفاده کرد، گفت: مهمترین و کارآمدترین ابزار در احیای این فریضه زبان نرم و قلب مطمئن است و نباید برای احیای این مهم برخورد سلبی کرد.

میرزایی با تاکید بر اینکه یک آمر به معروف و ناهی از منکر از بینش و وقار کامل برخوردار بوده و اسلام شناس واقعی باشد، تصریح کرد: برخورداری یک آمر به معروف از این شاخص ها موجب خواهد شد تا مفسده ایجاد نشود. باید مراتب امر به معروف و نهی از منکر را بطور کامل رعایت کرد تا مفسده انگیز نشود.

وی خواستار برخورد علمی با کارآمدترین شیوه‌های کنترل اجتماعی که همانا امر به معروف و نهی منکر است شد و افزود: احیای این فریضه باید با تعلیم و تربیت صورت گیرد تا بتواند نقش تادیبی را به خوبی ایفا کند.

وی با تاکید بر اینکه مراکزی در کشور وجود دارد که همواره مورد هدف و تهدید دشمن است و باید به گونه ای تدبیر و برنامه ریزی کرد تا این کانون ها و مراکز از هجمه دشمنان در سایه عمل به این دستور الهی از گزندهای احتمالی مصون بماند.

معاون استاندار مرکزی با اشاره به منش و سیره امام خمینی (ره) در احیای این دستور الهی گفت: سراسر گفتار و رفتار امام راحل در راستای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر بود و ما به عنوان پیروان امام باید از رفتار و منش امام الگو برداری کنیم.

وی افزود: توصیه به حفظ نظام، پشتیبانی از انقلاب و ولی فقیه، حفظ حجاب، انجام واجبات و‌ترک محرمات از جمله توصیه های امام و رهبری است که باید همگان از آن تبعیت کنند.

میرزایی با اشاره به فرا رسیدن ایام عزای سید و سالار شهیدان بر لزوم پرهیز از خرافات و بدعت‌ها در عزاداری تاکید کرد و افزود: در سوگواری و عزاداری بر امام حسین (ع) خرافه گویی نکرده و دین را تفسیر درست کنیم و از پیوست های نامربوط به دین اجتناب شود.اجازه ندهیم با ترویج خرافات بهانه به دست دشمنان اسلام داده شود و به مذهب تشیع آسیب وارد شود.

در این مراسم از علیرضا حسینی، رئیس تامین اجتماعی شعبه یک ساوه، ابراهیم فراشیانی مدیر آموزش و پرورش ساوه و سید محمد خادمی معاون شرکت آب و فاضلاب ساوه به عنوان مسئولان برگزیده شورای امر به معروف و نهی از منکر ادارات ساوه با اهدای لوح تقدیر قدردانی شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group