جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

تمامی اخبار

سی و یکمین جشنواره تئاتر استان مرکزی با معرفی برترین ها در شهرستان ساوه به کار خود پایان داد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، در این جشنواره بیانیه هیات داوران قرائت و از نفرات و گروه های برتر در ابعاد مختلف جشنواره تقدیر به عمل آمد.

براساس اعلام هیات داوران :

در بخش موسیقی از افق ایرجی با اهدا سپاس نامه و جایزه نقدی بخاطر نمایش مکبثک از اراک تقدیر به عمل آمد و این بخش انتخاب برتر ندارد.

در بخش طراحی صحنه از سید محمد محمدی با اهدا سپاس نامه و جایزه نقدی بخاطر نمایش در انتهای شب تقدیر به عمل آمد، در این بخش تندیس جشنواره و جایزه نقدی به عبدالرصا فتحی به خاطر نمایش قند خون از شهرستان دلیجان تعلق گرفت.

در بخش بازیگری زن از فرزانه محمدنیا از دلیجان تقدیر به عمل آمدو در این بخش تندیس جشنواره و جایزه نقدی به زینب جدیدی به عنوان بازیگر برتر تعلق گرفت.

در بخش بازیگران مرد از فرامرز مسعودی، شایان سلطانی،پوریا رضایی،حمیدرضا رجبی، شهرام سلطانی تقدیر به عمل آمد، همچنین در این بخش از پوریا رضایی به عنوان بازیگر برتر تقدیر به عمل آمد. در این بخش تندیس جشنواره و سپاس نامه به حمیدرضا رجبی تعلق گرفت.

در بخش نویسندگی از افق ایرجی در نمایش مکبثک، شهرام سلطانی در نمایش گراز و امیر زاوش در نمایش آنجا که عشق، تقدیر به عمل آمد.

در بخش کارگردانی از افق ایرجی تقدیر به عمل آمد و در این بخش تندیس و جایزه نقدی به عبدالرضا فتحی به عنوان کارگردان برتر تعلق گرفت.

هیات داوران این جشنواره،گروه نمایش قند خون به کارگردانی عبدالرضا فتحی از دلیجان و مکبثک به کارگردانی افق ایرجی را برای حضور درجشنواره بین المللی فجر معرفی کردند.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد استان مرکزی گفت: تئاتر یکی از کانون‌های ارتقای سبد فرهنگی جامعه است.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، حجت الاسلام عباس دانشی در آئین اختتامیه سی ویکمین جشنواره تئاتر استان مرکزی که به میزبانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوه بر ضرورت همکاری بین بخشی برای رونق هنر تئاتر تاکید کرد و افزود: تئاتر می‌تواند هویت بخش و هویت ساز باشد به گونه ای که به این هنر به عنوان مادر سایر هنرها توجه شود.

وی از مقوله تئاتر به عنوان مقوله‌ای یاد کرد که نقش مهمی در تأمین امنیت روانی جامعه دارد و افزود: در واقع تئاتر یکی از کانون‌های ارتقای سبد فرهنگی جامعه است. جامعه زمانی می تواند از سلامت اخلاقی برخوردار باشد که در آن الگوهای مصرف تعریف مشخصی داشته باشد.

دانشی فاصله گرفتن جامعه از فرهنگ و محصولات فرهنگی را آسیب زا دانست و اظهار کرد: تئاتر هنر خالصی است که می‌تواند در مصرف فرهنگی موثر باشد. یعنی جامعه ایرانی تئاتر را در سبد فرهنگی خود قرار داده است.

وی با تاکید بر اینکه باید تئاتر را به عنوان یک هنر ماندگار در سطح جامعه تقویت کرد، افزود: گفتمان تئاتر باید گفتمان اجتماعی باشد. یعنی کاهش دهنده آسیب‌های اجتماعی بوده و روابط قومی و قومیتی را تقویت کند و به عنوان عنصر وحدت بخش ملی ایفای نقش کند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در ادامه با اشاره به اینکه اگر سینما توانسته است با یک اثر میلیون‌ها مخاطب در جهان جذب کند زیرساخت آن از نمایش‌های خیابانی و از صحنه تئاتر شروع شده است، افزود: تئاثر نقشی برجسته و نافذ در حوزه هنر و جذب مخاطب دارد.

وی به ظرفیت‌های مطلوب استان مرکزی درحوزه هنرتئاتر اشاره کرد و افزود: این استان علاوه بر درخشیدن در جشنواره‌های استانی در فستیوال‌های هنری در سطح کشور نیز حائز رتبه‌های برتر است. گرچه با محدودیت منابع مالی مواجه هستیم اما تلاش خواهیم کرد که کمبودها را برطرف کنیم.

وی در ادامه برگزاری سومین جشنواره تئاتر استان مرکزی در شهرستان ساوه را نشانگر ظرفیت‌های این شهر دانست و افزود: ظرفیت های تئاتر شهرستان ساوه مطلوب‌تر از مرکز استان است به همین منظور براساس تفاهم‌نامه وزارت ارشاد با شهرداری قرار بر این شد پردیس سینمایی ساوه اوایل سال 99 به بهره برداری برسد و سالن سلمان ساوجی که در حال حاضر سالن سینمای ساوه است به برنامه‌ها و اجرای تئاتر اختصاص داده شود.

فرماندار ساوه گفت: هنر تئاتر توانسته پیوند ناگسستنی با ابعاد گوناگون زندگی انسان‌ها را ایجاد کند.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، علی میرزایی در آئین اختتامیه سی ویکمین جشنواره تئاتر استان مرکزی که به میزبانی اداره فرهنگ وارشاد اسلامی ساوه برگزار شد اظهار کرد: جایگاه هنر در دین مبین اسلام جایگاه والایی است و فعالیت در این عرصه به عنوان ابزاری مهم در ارتقاء فرهنگی جامعه به شمار می‌رود.

وی افزود: آثار زیبا و هنری زمانی معنا و مفهوم خواهد یافت که در راستای تعالیم الهی و تفکر اسلامی و فرهنگ حسینی باشد. براین اساس هنری ماندگار است که در راستای حفظ و احیای ارزش‌های اسلامی گام بردارد.

فرماندار ساوه از هنر تئاتر به عنوان یکی از کامل‌ترین هنرها یاد کرد و افزود: دامنه گسترده و فراگیر تئاتر توانسته سایر هنرها را بهم پیوند دهد و این هنر پیوند ناگسستنی با همه ابعاد زندگی انسانها دارد.

وی ادامه داد: متاسفانه تاکنون موفق نشدیم تاریخچه تئاتر را با توجه به قدمتی که از اعصار گذشته تا دوره انقلاب اسلامی دارد به خوبی معرفی کنیم و این هنر همواره با کم لطفی مواجه شده است ولی خانواده تئاتر با مقاومت توانسته عمومیت پیدا کند به گونه‌ای که توانسته در سنین مختلف مخاطب داشته باشد.

میرزایی با تاکید بر اینکه در جامعه اسلامی، فرهنگ و عرصه هنر از جایگاه ویژه ای برخوردار است، اظهار کرد: از طریق هنر است که می‌توان فرهنگ اصیل و سبک زندگی اسلامی را در جامعه بسط و گسترش و مخاطبان این حوزه را افزایش داد.

وی به ظرفیت شهرستان ساوه در حوزه هنر بویژه هنر تئاتر اشاره کرد و افزود: در همین خصوص براساس تفاهم نامه وزارت ارشاد و شهرداری ساوه ساخت پردیس سینمایی در شهرستان ساوه که شامل سالن سینما است در ساوه به زودی عملیاتی خواهد شد.

به گزارش ایسنا 26 اثر به دبیرخانه سی ویکمین جشنواره تئاتر استان مرکزی به میزبانی ساوه از شهرهای اراک، ساوه، دلیجان و خمین ارسال شد که پس از بازبینی و داوری 10 اثر پذیرفته شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group