پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

تمامی اخبار

فرماندار ساوه گفت: این شهرستان به دلیل مزیت های بالای اقتصادی مستعد سرمایه گذاری خارجی و توسعه روابط با کشورهای گوناگون است.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، علی میرزایی در جریان بازدید جمعی از سفرا و رایزنان اقتصادی سفارت خانه‌های خارجی مقیم تهران از شرکت نیکسان تولید کننده انواع یخچال ساید و فریزر گفت: شهرستان ساوه آمادگی خود را برای تقویت مناسبات تجاری و اقتصادی با سرمایه گذاران خارجی اعلام می‌کند.

وی به مزیت‌های اقتصادی ساوه اشاره کرد و افزود: قرار گرفتن این شهرستان در کریدور شرق به غرب و شاهراه مواصلاتی کشور توانسته است این منطقه را به یک نقطه مستعد سرمایه گذاری تبدیل کند.

معاون استاندار و فرماندار ساوه در ادامه گفت: ساوه در عرصه کشاورزی یکی از نقاط استراتژیک در تولید انواع محصولات باغی و زراعی است و سهم بالایی در تولیدات کشاورزی را به خود اختصاص داده است. همچنین بسیاری از مراکز دانشگاهی در این شهرستان مستقر هستند.

وی با بیان اینکه یکی از شاخصه‌های برتر ساوه استقرار صنایع بزرگ و مادر است، گفت: شهر صنعتی کاوه به عنوان بزرگترین شهر صنعتی کشور با حدود ۶۰۰ واحد صنعتی و تولیدی در این منطقه مستقر است و غالب صنعتگران فعال و همچنین طرح توسعه این شهر صنعتی در دستور کار است.

میرزایی به استقرار گمرک و منطقه ویژه اقتصادی در این شهرستان اشاره کرد و افزود: چندین طرح سرمایه گذاری خارجی در ساوه مستقر است و راه اندازی شهرک صنعتی سرمایه گذاری خارجی در این شهرستان نشان از توانمندی بالای اقتصادی آن دارد.

وی وجود اراضی مستعد، نیروی کار ارزان، نزدیکی به پایتخت، مشوق های دولتی از سرمایه گذاری و ... را بستر‌ساز حضور تجار، بازرگانان و سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری دانست.

وی در ادامه با اشاره به تحریم‌های ظالمانه که علیه نظام اسلامی صورت گرفته است، گفت: تحریم‌ها برای کشور ما یک فرصت است و زمینه رسیدن به خودکفایی را برای کشور ما فراهم کرده است.

معاون استاندار و فرماندار ساوه در ادامه با تاکید بر اینکه تحریم‌ها بسیاری از استعدادهای نهفته کشور را شکوفا کرد، افزود: با وجود اینکه در واردات بسیاری از داروها کشور ما در تحریم است اما با تلاش متخصصان داخلی هم اکنون ۹۷ درصد داروی مورد نیاز در داخل کشور تولید می شود.

به گزارش ایسنا، رئیس انجمن مدیران صنایع و مدیر عامل شرکت نیکسان نیز به موقعیت استراتژیک مناسب شهرستان ساوه در حوزه صنعتی و تولیدی اشاره کرد و افزود: این شهرستان برند کشور در حوزه صنعت بشمار می رود.

سعید رضوانی با اشاره به ظرفیت بالای توسعه ای و صادراتی واحدهای تولیدی و صنعتی ساوه گفت: برگزاری جلسات مشترک با سفرا و رایزنان اقتصادی منجر به انعقاد قراردادهای تجاری و توسعه روابط اقتصادی خواهد شد.

وی در ادامه به سابقه ۲۵ ساله شرکت نیکسان اشاره کرد و با اشاره به تولید انواع یخچال و فریزر گفت: این شرکت با تبدیل کردن تحریم ها به فرصت به سرعت در حال توسعه است.

رضوانی بیان کرد: تولیدات این شرکت به ویژه یخچال ساید علاوه بر کیفیت بالا و رقابت با تولیدات خارجی 20 درصد ارزان تر از مشابه خارجی به بازار عرضه می شود.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group