پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

تمامی اخبار

فرماندار ساوه گفت: اهداف انسانی و عام المنفعه جمعیت هلال احمر ریشه در تعالیم الهی و دینی دارد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، علی میرزایی در جشن غدیر و تجلیل از دادرسان برتر جمعیت هلال احمر ساوه در سطح کشور، اظهار کرد: هلال احمریکی از نهادهای قابل اعتماد مردم است. با وجود اینکه نهادی جهانی و شعاع آن جهانی است ولی بصورت محلی نیز امروز حضوری پر رنگ دارد.

وی بیان کرد: هیچ نهاد غیر دولتی همچون هلال احمر دیده نشده است که فارغ از نژاد و مذهب در جهت اهداف انسانی و نوعدوستی به مردم خدمت کند و مردم در تمامی شرایط به ویژه در هنگام بروز بلایا از خدمات آن بهره‌مند می شوند.

وی ادامه داد: جمعیت هلال احمر یک نهاد مقدس بوده و اهداف و برنامه‌های آن با مضامین دینی دارد، هرچند نگاه ما به هلال احمر حضور در برنامه‌های امداد ونجات است ولی در عرصه‌های دیگر نیز همراه مردم است.

فرماندارساوه تصریح کرد: انتظار می‌رود با توجه به اینکه جمعیت هلال احمر بیشتر جوانان هستند، برنامه‌های بهتری با هدف تعالی و توانمند سازی جوانان در طول سال بصورت مستمر اجرا شود.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت عید غدیر اظهار کرد: درس‌های غدیر بصیرت و ارائه شناخت به جامعه بشری بود، غدیر تنها یک واقعه تاریخی، یک روایت و یک پدیده ثبت شده نیست بلکه یک روز بزرگ برای جهان اسلام است.

میرزایی افزود: اصحاب زیادی اطراف پیامبر بودند ولی تنها کسی که در همه عرصه‌ها یاور پیامبر بود، امیرالمومنین(ع) بودند که در دفاع از اسلام و همراهی رسول مکرم اسلام (ص) همواره ثابت قدم بودند.

وی تصریح کرد: یک شیعه واقعی در همه ادوار تاریخی باید هوشیار و نسبت به وقایع زمان خود بیدار باشد به عبارتی یک شیعه واقعی باید زمان شناس و هوشیار نسبت به پیرامون خود باشد.

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان ساوه نیز گفت: جمعیت هلال احمر به عنوان مردمی ترین نهاد کشور توانسته است با اعتماد و پشتیبانی مردمی و نیز برخوردار از نیروهای داوطلب به عنوان بازوان قوی حمایتی در تحقق ماموریت های خود به نحو احسن انجام وظیفه کند.

سیدلقمان حسینی افزود: توانمندسازی مردم در هنگام وقوع بلایا آمادگی را برای مدیریت حوادث دوچندان می‌کند از این رو سیاست هلال احمر آموزش و توانمندسازی آحاد مختلف مردم در طول سال است.

وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح دادرس جمعیت هلال احمر ساوه با همکاری اداره آموزش و پرورش اظهار کرد: هر تیم دادرس متشکل از ۱۴ نفر است که بعد از آزمون درون‌ مدرسه تیم هر مدرسه به مرحله شهرستانی راه پیدا کرد و بعد از انجام رقابت در مرحله شهرستانی یک تیم از دختران و یک تیم از پسران منتخب و به عنوان نماینده شهرستان به مرحله استانی راه پیدا کردند و در نهایت رتبه اول پسران و مقام دوم دختران به شهرستان ساوه رسید.

حسینی افزود: با اعزام تیم دادرس ساوه به مرحله کشور خوشبختانه این تیم توانست رتبه دوم کشور را کسب و افتخاری دیگر برای شهرستان ساوه خلق کند.

در این مراسم از دادرسان برتر جمعیت هلال احمر ساوه با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group