پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

تمامی اخبار

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دقایقی پیش وارد ساوه شد و مورد استقبال مسئولان استانی و شهرستان قرار گرفت.  

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، در سفر محمدجواد آذری جهرمی پروژه‌های زیرساختی مخابرات این شهرستان افتتاح خواهد شد. برگزاری نشست شورای هماهنگی ICT استان با حضور مسئولان استانی و شهرستانی از دیگر برنامه‌های سفر جهرمی به شهرستان ساوه است.
 جهرمی در ادامه ساوه را به مقصد تفرش و اراک ترک خواهد کرد. دیدار با نماینده تفرش، فراهان و آشتیان در فرمانداری تفرش، تشکیل جلسه شورای اداری استان در استانداری مرکزی، افتتاح نمادین پروژه‌های حوزه ICT استان در اراک و  دیدار با ایثارگر حوزهICT ارتباطات و فناوری اطلاعات در تفرش از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای سفر مقام عالی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به استان مرکزی است.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی خواستار توسعه شبکه‌های مخابراتی در روستاهای حوزه انتخابیه خود شد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، محمدرضا منصوری در نشست شورای هماهنگی ICT استان با حضور آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در فرمانداری ساوه بیان کرد: گرچه در برخی حوزه‌های زیرساختی ارتباطی کشور نقص وجود دارد، اما تحریم‌ها بیشترین تاثیر خود را به حوزه ارتباطات وارد کرده است.

وی با بیان اینکه شهرستان‌های ساوه و زرندیه از نظر وسعت دو شهر نخست استان مرکزی هستند و ه دلیل مزیت‌های اقتصادی نرخ جمعیت این دو منطقه‌ رو به افزایش است، بر لزوم تغییر نگاه روزمرگی استان به این دو شهرستان تاکید کرد و گفت: با توجه به برخورداری شهرستان ساوه از عنوان فرمانداری ویژه باید نگاه ویژه و خاص را در اختیار داشته باشد.

منصوری تصریح کرد: باوجود ویژه بودن فرمانداری ساوه و زرندیه، اما ضعف ساختار اداری وزارت ارتباطات در شهرستان‌ها مشهود است. زیر ساخت فیبر نوری وجود دارد، اما بودجه لازم جهت ارتقای سخت افزایش تخصیص نیافته است.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش در جهت رفع برخی محرومیت ها در در این دو شهرستان، گفت: در روستاهای ساوه و زرندیه محدودیت‌های زیادی در حوزه سخت‌افزاری ارتباطی وجود دارد.

به گزارش ایسنا؛ در ادامه این جلسه فرماندار ساوه بیان کرد: به دلیل وجود عرصه‌های کشاورزی، صنعتی و دانشگاهی نرخ رشد جمعیت در ساوه بیش از دیگر نقاط استان مرکزی است، اما به دلیل عدم وجود زیرساخت‌های زیربنایی از برخی امکانات ارتباطی و مخابراتی محروم است.

علی میرزایی با اشار به عدم توسعه آنتن‌دهی تلفن‌های همراه و وجود نقاط کور در شهرستان، گفت: سرریز جمعیتی به ساوه موجب ایجاد کارگاه‌های زودبازده شده و همین امر ضرورت پوشش حداکثری تلفن همراه در محورهای مواصلاتی و در هنگام بروز حوادث ارتباط با اورژانس و دستگاه‌های امدادی را نشان می‌دهد.

وی تعداد شماره تلفن ثابت و همراه در شهرستان را به ترتیب 110 هزار و 350 هزار خط دانست و خواستار ارتقای اداره ارتباطات ساوه شد.

فرماندار ساوه بیان کرد: به دلیل انبوه‌سازی و آپارتمان‌سازی در ساوه که ناشی از افزایش نرخ جمعیت است، توپوگرافی شهر تغییر یافته که این شرایط نیازمند توسعه و تقویت شبکه ارتباطی و مخابراتی است.

استاندار مرکزی خواستار تاسیس اداره ارتباطات و فناوری اطلاعات شهرستان ساوه شد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، سید علی آقازاده در نشست شورای هماهنگی ICT استان مرکزی با حضور آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در فرمانداری ساوه با اشاره به اینکه سفر وزیر ارتباطات به استان قطعا منشأ تحولات خوبی در حوزه ارتباطی و مخابراتی خواهد شد، گفت: ساوه و زرندیه یک مجموعه کامل و دو بال توسعه استان مرکزی به شمار می‌روند و باید مشکلات زیرساختی آن در راستای توسعه متوازن برطرف شود.

وی با بیان اینکه در جلسه شورای اداری استان مشکلات و موارد حوزه ارتباطی مطرح و تصمیم‌گیری خواهد شد، ضعف زیرساخت‌های ارتباطی ساوه و زرندیه را از جمله دغدغه‌های جدی مردم دانست.

استاندار مرکزی تصریح کرد: صنعت مستقر در این دو شهرستان به عنوان مزیت برتر نیازمند امکانات زیرساختی همچون آب، برق و مخابرات است و باید برای توسعه صنعت و اقتصاد در این مناطق زیرساخت‌های مورد نیاز تامین شود تا مشکلی در سرمایه‌گذاری سرمایه گذاران بروز نکند.

وی با تاکید بر اینکه ارتقای اداره مخابرات ساوه به مدیریت شهرستان از جمله ضرورت‌هاست تا نیازهای مخابراتی با تفویض اختیار کامل در سطح شهرستان انجام شود، افزود: تاسیس اداره ارتباطات و فناوری ارتباطات در ساوه نیز از جمله درخواست‌های مدیریت استان و مطالبات مردم است.

آقازاده اظهار کرد: ساوه و زرندیه از محورهای پرتردد کشور قلمداد می‌شود و باید خطوط مخابراتی در این محورها توسعه یابد به طوری که مشکلات ارتباطی در محورها و نقاط کور رفع شود.

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه سیاست دولت مهاجرت معکوس به روستاهاست، گفت: با انتقال تجهیزات مخابراتی و ارتباطی و تامین زیرساخت‌های لازم زمینه تحقق اهداف والای دولت فراهم می‌شود. باید بستر استفاده کامل از خدمات ارتباطی در روستاها ایجاد شود که این امر قطعا ماندگاری در روستاها و عدم مهاجرت به شهرها را رقم می‌زند.

به گزارش ایسنا، در این جلسه مدیرکل   ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مرکزی  با اشاره به پوشش ضعیف ارتباطی در برخی محورهای مواصلاتی به دلیل همجواری این نقاط با حوزه استحفاظی استان‌های دیگر همچون هشت کیلومتر در اتوبان ساوه-سلفچگان، افزود: در منطقه نوبران یک جاده فرعی پرتردد وجود دارد که مشکلاتی در این محور وجود دارد، همچنین در نوبران بستر انتقال مناسب وجود ندارد.

لادن مهدوی بیان کرد: محور زرندیه- اخترآباد نیز مرز سه استان مرکزی، البرز و قزوین است و تامین زیرساخت ارتباطی نیازمند تعامل سه‌جانبه است

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اعتبارات وزارتخانه برای توسعه شبکه ملی اطلاعات، برنامه‌های فضائی، ایجاد پیام‌رسان، اصلاح و توسعه مخابراتی و ارتباطی، اجرای فیبر نوری و ... پاسخگو نیست

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، محمد‌جواد آذری جهرمی  در نشست شورای هماهنگی  ICT  استان مرکزی در فرمانداری ساوه اظهار کرد: شرکت مخابرات ایران موظف است ظرف سه ماه آینده نسبت به برقراری ارتباط تلفنی شهرک‌های مسکونی احداث شده در نقاط مختلف ساوه برای حدود پنج هزار خانوار ساکن اقدام کند و این روند از طریق ثبت‌نام با فراخوان فرمانداری و اجرای فرآیند توسط مخابرات شهرستان صورت گیرد.

وی به پوشش مخابراتی محورهای مواصلاتی شهری و روستایی ساوه و زرندیه نیز اشاره کرد و افزود: احداث یک سایت همراه اول و یک سایت ایرانسل برای بهبود پوشش مخابراتی از دیگر موضوعاتی است که باید در کمترین زمان ممکن عملیاتی و با افزایش ارتفاع سایت‌های موجود باید مشکلات مخابراتی شهری ساوه نیز تا مهرماه 98 برطرف شود، همچنین باید پوشش جاده‌ای هشت کیلومتر از محور اتوبان ساوه سلفچگان، در این مدت عملیاتی و منطقه از نقطه کور خارج شود.

وزیر ارتباطات همچنین خواستار تملک اراضی و تامین برق برای احداث دو سایت به منظور پوشش مخابراتی مسیر تفرش به نوبران و زرندیه به اختر آباد به وسعت 15 کیلومتر از سوی استاندار مرکزی شد و افزود: اعتبار اجرای پوشش مخابراتی به میزان حدود سه میلیارد تومان برای خرید تجهیزات این دو محور نیز از طریق وزارت ارتباطات تامین خواهد شد.

وی با اشاره به محدودیت منابع اعتباری گفت: با وجود کمبود اعتبارات، اما تلاش خواهیم کرد که مسیر 56 کیلومتری بخش نوبران مجهز به فیبر نوری شود و باید این اقدام تا پایان سال 1398 اجرایی شود.

وی از سفر دوم خود به استان مرکزی در مهرماه سال جاری خبر داد و افزود: تا مهرماه مدیران مربوطه فرصت دارند که اقدامات صورت گرفته در خصوص مصوبات این جلسه را مطرح و نیازهای ارتباطی و زیرساختی پوشش مخابراتی را جمع‌بندی کنند تا تصمیمات لازم به ویژه برای محورهای روستایی اتخاذ شود.

آذری جهرمی به شرایط فعلی کشور اشاره کرد و افزود: مجلس شورای اسلامی برای وزارت ارتباطات 4200 میلیارد تومان بودجه تصویب کرده است، اما در سال گذشته تنها 1300 میلیارد تومان جذب شد که از این میزان 500 میلیارد تومان هزینه جاری و 800 میلیارد تومان آن اعتبارات تملک دارایی است که این میزان برای توسعه شبکه ملی اطلاعات، برنامه‌های فضائی، ایجاد پیام‌رسان، اصلاح و توسعه مخابراتی و ارتباطی، اجرای فیبر نوری و ... پاسخگو نیست.

وی با تاکید بر اینکه 70 درصد هزینه‌های بخش ارتباطی کشور با ارز تامین می‌شود، افزود: 100 درصد درآمدهای بخش ارتباطی کشور ریالی است و نوسانات ارزی شوک سنگین به حوزه ارتباطی وارد کرد. وزارت ارتباطات در این راستا با کنترل هزینه اجازه نداد تا میزان پرداختی از جیب مردم افزایش یابد که این شیوه با منطق اقتصادی کشور سازگار نیست.

وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه بروکراسی اداری ظلم به مردم است، افزود: در راستای اجرای مصوبه دولت مبنی بر چابک‌سازی دولت در دو سال اخیر دو هزار نفر نیروی انسانی از این وزارتخانه بازنشسته شدند و هیچ نیروی انسانی جدیدی جذب مجموعه نشد.

وی در ادامه دسترسی شبکه ملی در مناطق کمتر برخوردار را مورد تاکید قرار داد و افزود: برخی سیاست‌های اقتصادی مانع از اجرای تمامی پروژه‌های مخابراتی و زیرساختی شده است و امیدواریم با بهبود شرایط و تخصیص کامل اعتبارات مصوب مجلس، ضمن برطرف کردن مشکلات این حوزه، در شهرستان ساوه نیز اداره مستقل ارتباطات و فناوری اطلاعات راه‌اندازی شود.

آذری جهرمی اولویت اساسی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را برطرف کردن مشکلات حوزه روستایی دانست و افزود: قطعا با بهبود وضعیت اقتصادی مشکلات این حوزه را نیز برطرف خواهیم کرد و تا مهرماه سالجاری نیز مشکلات روستاهای ساوه و زرندیه را با اولویت بالا رفع می ‌ کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به صنعتی بودن استان مرکزی و حجم بالای جمعیتی اظهار کرد: برخورداری از نقاط گردشگری بالا در این استان و صنعتی بودن آن از مزیت‌های مهم استان مرکزی، اما به رغم این ظرفیت‌ها از وضعیت دیتای مناسبی برخوردار نیست.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ماهواره ناهید یک ظرف روزهای آینده آماده تحویل به وزارت دفاع است و پرتاب آن توسط این وزارتخانه برنامه‌ریزی خواهد شد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، محمد‌جواد آذری جهرمی در حاشیه افتتاح   پروژه‌های زیرساختی مخابرات شهرستان ساوه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ماهواره ناهید1 یک ماهواره مخابراتی است که در مدار 250 کیلومتری زمین قرار می‌گیرد و طول ماندگاری آن در فضا می‌تواند حدود 2.5 ماه باشد.

وی افزود: این ماهواره علاوه بر ماموریت مخابراتی، یکی از توانمندی‌ها و تکنولوژی‌های توسعه یافته توسط مهندسین ایرانی را مورد آزمایش قرار می ‌ دهد.

وی در توضیح بیشتر این توانمندی و تکنولوژی بدست آمده توسط مهندسین ایرانی گفت: این ماهواره از سلول‌های خورشیدی متحرکی برخوردار است و در طول عملیات و مدت استقرار خود در فضا، سلول‌های خورشیدی که بر روی ماهواره نصب است را باز و بسته خواهد کرد که یک دستاورد بزرگ برای کشور محسوب می‌شود.

آذری جهرمی به تصویربرداری دوربین نصب شده بر روی این ماهواره اشاره کرد و افزود: دایر کردن ارتباطات مخابراتی از مزیت‌های این ماهواره است که با انجام تست‌های نهایی آماده پرتاب است و زمان پرتاب آن از طریق وزارت دفاع اعلام می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه هدف خود از سفر به استان مرکزی را بررسی آخرین وضعیت زیرساخت‌های ارتباطی و بررسی روند اجرای پروژه‌های مخابراتی دانست و افزود: در جریان سفر به ساوه یک مسیر ترانزیتی مهم با استفاده از تجهیزات ایرانی و سیستمی که از پایه در داخل کشور توسط متخصصین جوان ایرانی طراحی شده است، افتتاح شد.

وی گفت: این طرح بخشی از طرح ملی تامین زیرساخت‌های مخابراتی کشور است که بیش از 20 میلیارد ریال اعتبار برای آن هزینه شده است. این طرح مخابراتی 9.6 ترابیت ظرفیت با 96 کانال صد گیگ است که با راه‌اندازی این مسیر ظرفیت شبکه ملی اطلاعات از مسیر تهران به اصفهان تقویت می‌شود.

آذری جهرمی افزود: اجرا و بهره‌برداری این پروژه با اتکاء به توانمندی داخلی و بهره‌گیری از نیروی انسانی جوان و متخصص کشورمان صورت گرفته است و کشور را از تجهیزات خارجی بی‌نیاز کرده است.

وی به تخصیص 21 میلیارد تومان طی یک سال اخیر برای اجرای پروژه‌های مخابراتی در ساوه و زرندیه اشاره کرد و افزود: با اجرای این پروژه‌ها شاهد توسعه قابل توجهی در این منطقه هستیم، البته باید یک سری اقداماتی به دلیل رشد جمعیتی در حوزه تلفن ثابت و همراه صورت گیرد.

وی با اشاره به شتاب رشد مسکن مهر و وجود 10 هزار خانوار در شهرک‌های مسکونی و مسکن مهر ساوه گفت: با توجه به رشد جمعیت بالا این شهرستان باید اقدامات مهمی در حوزه توسعه تلفن ثابت انجام شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عدم توسعه ارتباطات روستایی و جاده‌ای را از دیگر نواقص این دو شهرستان عنوان کرد و افزود: مقرر شد این مشکلات در سه ماه آینده بر طرف شود.

آذری جهرمی به اجرای طرح نوآفرین این وزارتخانه اشاره کرد و گفت: تاکنون بیش از 1300 مجموعه شرکت‌های رشد یافته، سرمایه‌گذار و نیز علاقمندان به حوزه کارآفرینی در طرح نوآفرین این وزارتخانه شرکت کردند. سه مرحله اعلام مشوق در طول سه هفته‌ای که این طرح راه‌اندازی شده، انجام گرفت و طرح به خوبی در حال اجراست.

وزیر ارتباطات ادامه داد: برنامه‌های اشتغال را ظرف هفته‌های آینده به صورت عملیاتی اعلام و نحوه شکل‌گیری آن بیان خواهد شد. در حال حاضر هماهنگی شرکت‌ها و نهادها در دستور کار است که پیشرفت قابل توجهی داشته و به نظر می‌رسد بتوانیم به هدف 68 هزار شغل تا پایان سال دست یابیم.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group