جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

تمامی اخبار

رئیس دادگستری شهرستان ساوه گفت: دستگاه قضائی با همراهی و همکاری رسانه‌ها پرچمدار احیای حقوق عامه است.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، هادی ملکی در آئین گرامیداشت روز خبرنگار به تاثیرگذاری رسانه‌ها در افکار عمومی اشاره کرد و افزود: خبرنگاران چشم مردم هستند و مطمئن باشند که هر چه بنویسند، دیده و شنیده می‌شود. چنانچه نقدی دلسوزانه و فارغ از تخریب توسط خبرنگاران صورت گرفت و مخاطب خبر آن را ندید و نشنید، در نهایت آرامش و با همان سعه صدر و از سر دلسوزی افکار عمومی را حساس کرده و مطالبه گری خود را تقویت کنید.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت افکار عمومی با خبرنگاران و رسانه‌هاست، تصریح کرد: حساسیت افکار عمومی سرعت پیگیری مطالبات مردمی را شتابان خواهد کرد.

رئیس دادگستری ساوه افزود: رسالت خبرنگاران نجات جامعه است و باید مشکلات و دردهای پنهان جامعه را رصد و با انتقال آن به مسئولین ضمن کسب رضایت الهی به دنبال ارتقای رضایتمندی مردم باشند. شناسایی خواسته‌های مردم و بازگو کردن دردهای جامعه از الزامات توسعه و وظایف اصلی خبرنگاران است.

وی در ادامه احیای حقوق عامه را از وظایف دستگاه قضایی دانست و افزود: رسانه‌ها در انتقال مطالبات مردم و در یاری رساندن به رسالت دستگاه قضایی به منظور احیای حقوق عامه اهتمام جدی داشته باشند.

وی ادامه داد: رسانه ها در بیان مشکلات به دنبال منافع شخصی نبوده و همواره منافع مردم و نظام را مد نظر قرار دهند. بررسی دقیق و جامع موضوعی که قرار است رسانه‌ای شود از دیگر موضوعاتی است که باید توسط خبرنگاران در اولویت کاری باشد.

ملکی خواستار پیگیری مشکلات مردم تا حصول نتیجه در راستای تحقق رسالت خبری خبرنگاران شد و افزود: رعایت انصاف در بیان انتقادات با تاکید بر ظرفیت سنجی، نگاه جامع و پرهیز از جناح محوری یک اصل در کار خبری است. همچنین در انعکاس وقایع و رویدادها تمامی جوانب در نظر گرفته شود و نگاه جناحی را برای سرکوب یک شخص و یا جناح خاصی بکار نبریم.

وی مطالبه گری را یک تکلیف مهم برای خبرنگاران دانست و افزود: مطالبه گری منجر به پاسخگو بودن مدیران خواهد شد و همراهی بیشتر سیستم مدیریتی برای حل مشکلات مردم را در پی خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، فرمانده سپاه ناحیه ساوه نیز گفت: خبررسانی و آگاهی بخشی در دین مبین اسلام تأکید فراوانی شده است .

سرهنگ پاسدار حجت الله دستجانی افزود: قلم به عنوان ابزار خبرنگار، واژه مقدسی است و وظیفه خبرنگار انتقال دغدغه جامعه به حاکمیت است.

وی با تاکید بر اینکه خبرنگاران در گام دوم انقلاب نقش بسزایی دارند، تصریح کرد: دغدغه امروز جامعه ما سبک زندگی اسلامی است و خبرنگاران در اصلاح آن تاثیر گزارند و تحقق آن منجر به اصلاح و برطرف کردن بسیاری از مشکلات خواهد شد .

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساوه نیز گفت: خبرنگاران انعکاس دهنده مشکلات مردمی هستند و اصحاب رسانه این شهرستان به خوبی مطالبات مردم را پیگیر و صادقانه در راستای حل مشکلات گام بر می‌دارند.

حسین محمودی فر افزود: در شهرستان ساوه 11 نشریه، سه نمایندگی جراید کثیرالانتشار، پنج پایگاه خبری، یک کانال خبری و 6 دفتر نمایندگی خبرگزاری‌ها فعالیت دارند و به عنوان یک ابزار فرهنگی تاثیرگذار به ایفای نقش می‌پردازند.

وی در ادامه خواستار توزیع عادلانه آگهی‌های دولتی برای بقای نشریات و مطبوعات شد و افزود: احداث دکه‌های مطبوعاتی از نیازهای ضروری شهرستان است.

در این آئین با اهدای لوح تقدیر از سوی رئیس دادگستری و هدایایی از زحمات خبرنگاران تجلیل شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group