جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

تمامی اخبار

رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: خبرنگاران سفیران و بازوان توانمند نظام سلامت هستند که در راستای ارتقای شاخص های سلامت جامعه تلاش می‌کنند.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، دکتر عباس نیک روش در نشستی با خبرنگاران ضمن گرامیداشت فرا رسیدن 17 مردادماه روز خبرنگار از اصحاب رسانه به عنوان صاحبان فکر و اندیشه و نیز دغدغه مندان جامعه اشاره کرد و افزود: پرداختن به حوزه خبر نیاز ضروری جامعه است و تاثیر رسانه بر افکار عمومی  از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

وی در ادامه به اجرای موفق طرح بسیج ملی کنترل فشار خون در ساوه و زرندیه اشاره کرد و افزود: قرار بود 83 هزار نفر در اجرای این طرح غربالگری شوند که این آمار به بیش از 111 هزار نفر رسید و خوشبختانه دانشکده علوم پزشکی ساوه توانست به آمار 34 درصد فراتر از اهداف پیش بینی شده دست یابد.

نیک روش در ادامه به پرونده الکترونیک سلامت اشاره کرد و افزود: ساماندهی ارائه خدمت به مردم از اهداف این طرح است که کمک بزرگی به نظام ارجاع خواهد کرد و بیماران از خدمات مطلوبتری برخوردار خواهند شد.

وی در ادامه گفت: تامین داروی بیماران خاص  به مراتب با اهمیت تر از سایر حوزه هاست و در این راستا خدمات مطلوبی ارائه شده است. همچنین تحولات خوبی در حوزه درمان زرندیه صورت گرفته است و به دنبال افزایش تعداد تخت‌های بستری بیمارستان امام رضا(ع) زرندیه و ارتقای هتلینگ هستیم.

به گزارش ایسنا، معاون درمان دانشکده علوم پزشکی ساوه نیز به راه اندازی بیمارستان امام رضا علیه السلام اشاره کرد و افزود : با بهره برداری از این بیمارستان یک فضای درمانی مناسب و برخوردار از هتلینگ قابل قبول و مطلوب برای مردم زرندیه فراهم شده است. در صورت استقبال مردم و اشغال تخت‌های بستری اهداف توسعه‌ای برای این مرکز درمانی پیش بینی شده است.

وی افزود: کلینیک بیماران غیرواگیر مانند دیابت، فشارخون، و ... در راستای حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج در بیمارستان شهید مدرس ساوه برای درمان و ارائه خدمات درمانی به منظور کاهش پرداخت از جیب مردم راه اندازی شده است.

دکتر محنتی به شناسایی نیاز بیماران در راستای سطح بندی ارائه خدمات درمانی اشاره کرد و افزود: ارائه خدمات درمانی در سطوح مختلف با معرفی از سوی انجمن‌ها و برطرف کردن مطالبات بیماران از جمله اولویت‌های حوزه درمان است.

معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ساوه نیز به همکاری رسانه ها در اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون اشاره کرد و افزود: طبق برنامه مقرر شده بود که 50 درصد جمعیت بالای 30 سال در این طرح غربالگری شوند که خوشبختانه این درصد در دانشکده ساوه از برنامه پیش بینی شده جلوتر شد.

دکتر نعمت اله عزیزی به بروز برخی بیماری‌های عفونی در فصل تابستان اشاره کرد و افزود: تلاش مجموعه بهداشتی دانشکده ارتقای سطح سلامت مردم با تامین زیرساخت‌های حوزه بهداشتی در ابعاد گوناگون است.

وی به سنجش سلامت دانش آموزان با همکاری اداره آموزش و پرورش ساوه اشاره کرد و گفت: روزانه افزون بر هزار نفر در شهرستان از خدمات حوزه بهداشتی دانشکده بهره مند می شوند و به طور میانگین بین چهار الی پنج هزار خدمت روزانه در حوزه بهداشتی به ثبت می‌رسد و هدف ما ارائه خدمات حداکثری در حوزه تغذیه، بهداشت روان، دانش آموزان، مادران باردار، دندانپزشکی و ... است.

معاون توسعه و مدیریت منابع دانشکده علوم پزشکی ساوه نیز به احداث بیمارستان 250 تختخوابی ساوه به عنوان مهمترین رویداد حوزه سلامت این شهرستان اشاره کرد و افزود: کلنگ زنی پروژه انجام شده و با توجه به تخصیص اعتبار مستقل در بودجه سال 1398 عملیات اجرایی آن بزودی آغاز می‌شود.

دکتر حبیب الله رضایی افزود: احداث پردیس دانشگاهی دانشکده علوم پزشکی نیز با مشارکت خیرین در دستور کار قرار دارد و امیدواریم با اختصاص ردیف مستقل در بودجه شاهد تسریع در اجرای این طرح باشیم. علوم پزشکی ساوه علاوه بر تامین زیرساخت های درمانی نیازمند تامین فضاهای آموزشی مطابق با استانداردهای روز و مورد نیاز دانشجویان است.

قائم مقام ریاست دانشکده علوم پزشکی ساوه نیز به مشارکت نقدی 10 میلیارد تومانی طی یکسال گذشته از سوی خیران در حوزه درمان اشاره کرد  و افزود: احداث مرکز جامع سلامت پرندک و خانه‌های بهداشت در ساوه و زرندیه و مرکز فوریت های پزشکی زاویه و خشکرود از جمله مهمترین طرح های اجرایی در ماههای اخیر بوده است.

مرتضی صبوحی افزود: برای اجرای پروژه پردیس دانشگاهی نیز  امسال بالغ بر چهار میلیارد تومان از سوی خیر نیکوکار آقای عسگریان اختصاص داده اند تا بخشی از طرح در سالجاری به بهره‌برداری برسد.

به گزارش ایسنا، مدیر غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی ساوه نیز به راه اندازی آزمایشگاه مواد غذایی در ساوه اشاره کرد و افزود: با راه اندازی این آزمایشگاه پایش سلامت مواد غذایی در سطح شهرستان صورت می‌گیرد.

دکتر رضا نظری به فعالیت حدود 120 شرکت مواد غذایی در سطح شهرستان اشاره کرد و افزود: اخیرا بالغ بر 30 تن موادغذایی غیر قابل مصرف و غیر بهداشتی در سطح شهرستان جمع آوری و معدوم شده است. همچنین از فروشندگان لوازم آرایشی قاچاق و غیر بهداشتی، اقلامی به ارزش ۲۰۰ میلیون تومان معدوم سازی شده است.

وی نظارت به عطاری‌ها و معرفی ۲۲ عطاری متخلف به مراجع قضایی اشاره کرد و تامین داروی بیماران خاص را از دیگر اقدامات این حوزه برشمرد و افزود: نظارت بر داروخانه‌ها و نیز  افزایش تعداد داروخانه در نقاط مختلف شهر از جمله اقدامات صورت گرفته است.   این داروخانه‌ها در خیابان‌های طالقانی، شهرک علوی و آزادی راه اندازی می‌شوند.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرمانداری ساوه نیز گفت: خبرنگاران راویان رویدادها و خدماتی هستند که از سوی حاکمیت به مردم ارائه می‌شود.

رضا شالیان مقدم افزود: مدیران باید خدمات خود را به خوبی به مردم ارائه دهند تا موجب تقویت اعتماد عمومی و ارتقای سطح رضایتمندی مردم شود.

در این مراسم با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از خبرنگاران شهرستان‌های ساوه و زرندیه قدردانی شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group