شنبه 8 ارديبهشت 1403 | Saturday 27 April 2024

تمامی اخبار

نماینده ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: هزينه پروژه ها نبايد بالاتر از استانداردها شود تا بتوان اهداف برنامه را محقق كرد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، محمدرضا منصوری در کمیته برنامه ریزی شهرستان ساوه با اشاره به ضرورت مدیریت در برنامه  ریزی اعتبارات تخصیص داده شده به دستگاه ها اظهار کرد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد بسیار مهم است و هزینه تمام شده و خروجی کار نیز بسیار حائز اهمیت است این  در حالي است كه در بودجه ريزي مبتني بر هزينه به هزينه ي تمام شده امور كمتر فكر مي شود.

وی افزود: هزينه عمليات نبايد بالاتر از استانداردها شود تا بتوان اهداف برنامه را محقق كرد. نه تنها كارشناسان بودجه‌ي هر اداره بلكه خود مديران هم بايد نحوه‌ي بودجه ريزي را مد نظر داشته باشند.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس تصریح کرد: تهیه و جمع آوری آمار و اطلاعات مربوط به پروژه ها می تواند در جذب اعتبارات و انجام پروژه های مفید در شهرستان نقش بسیار زیادی داشته باشند .

علی میرزایی فرماندار ساوه نیز در این جلسه به رشد 27 درصدی اعتبارات شهرستان در سالجاری نسبت به سال گذشته اشاره کرد و افزود: همه مدیران شهرستان باید اهتمام جدی را برای جذب اعتبارات داشته باشند.

وی افزود: مدیران باید علاوه بر سهم اعتبارات شهرستان برای اجرای پروژه های حیاتی و ضروری از اعتبارات ملی نیز جذب کنند تا سهم اعتبارات ملی در سطح شهرستان کاملا محسوس باشد.

معاون استاندار و فرماندار ساوه با تاکید بر احصای نیازهای روستاها با نظر دهیاران و تلاش برای اجرای پروژه ها متناسب با نیازسنجی صورت گرفته، گفت: ماموریتی به بخشداران شهرستان داده شده است تا اجرای پروژه ها با نظر روستائیان صورت گیرد و از اجرای پروژه هایی که بازدهی خوبی برای مردم ندارد پرهیز شود.

وی اختصاص اعتبارات را از شاخص های توسعه ای برشمرد و افزود: در سالجاری 51.5 میلیارد تومان اعتبار برای شهرستان ساوه در نظر گرفته شده که افزایش چشمگیری داشته است.

به گزارش ایسنا رئیس گروه امور علمی فرهنگی سازمان مدیریت برنامه ریزی استان مرکزی نیز گفت: اعتبارات استان مرکزی نسبت به سال گذشته 11درصد افزایش یافته ولی اعتبارات شهرستان ساوه نسبت به سال گذشته رشد چشمگیری داشته به گونه‌ای که سهم اعتبارات شهرستان ساوه نسبت به سال گذشته حدود 27 درصد افزایش یافته و این میزان افزایش ناشی از قانون متوازن است.

علی اکبر اسلامی سهم استان از اعتبارات تملک دارائی کشور را 20 درصد اعلام کرد و افزود: 80 درصد اعتبارات تملک دارایی در اختیار دستگاه‌های ملی و وزارتخانه هاست و باید مدیران شهرستان و استانی در جهت جذب سهم خود از اعتبارات تملک دارایی کشور از دستگاه های ملی و وزارتخانه اهتمام داشته باشند.

وی تاکید کرد: براساس مصوبه شورای برنامه ریزی استان اولویت اجرا مربوط به پروژه‌های بالای   70درصد پیشرفت فیزیکی است در صورتیکه پروژه‌ بالای 70 درصد پیشرفت فیزیکی وجود نداشته باشد، پروژه های بالای 50درصد در اولویت هستند.

اسلامی ادامه داد: براساس قانون متوازن امسال به همان میزان که اعتبار ملی به پروژه استانی اختصاص داده می‌شود به همان میزان هم اعتبار استانی باید به آن اختصاص یابد. به عنوان مثال اگر به پروژه‌ای 30درصد اعتبار ملی اختصاص داده شد همزمان باید 30 درصد هم استانی تخصیص داده شود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group