جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

تمامی اخبار

امام جمعه ساوه گفت:رفتار نامناسب مدیران با مردم زمینه ساز بروز نافرمانی مدنی است.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، حجت الاسلام سیدابراهیم حسینی در جلسه شورای اداری شهرستان ساوه بر التزام به حاکمیت قانون تأکید کرد و خواستار برخورد مناسب با مردم و تکریم ارباب رجوع شد و افزود: برپایی میزخدمت در نماز جمعه علاوه بر اهتمام تکریم به مردم یکی از راهکارهای تسریع در برطرف کردن مطالبات مردمی و راهکاری برای سنجش رفتاری و نارضایتی مردم از مدیران است.

وی احترام به قانون را یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی دانست و افزود: نباید به گونه‌ای با مردم رفتار کرد که شاهد بروز نارضایتی در بین آحاد مردم و نتیجتاً زمینه ساز نافرمانی مدنی و اغتشاش در جامعه باشیم.

امام جمعه ساوه به برخی نارضایتی‌های که از سوی عده‌ای از مدیران در حل مشکلات مردم در سطح شهر وجود دارد اشاره کرد و افزود: ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در ادارات موجب خواهد شد تا اعتماد عمومی تقویت شود. از این رو باید به این فریضه در سطح شهرستان بیشتر پرداخته شود.

وی در ادامه به موضوع انتخابات اشاره کرد و گفت: جمهوریت شاخصه‌هایی دارد که یکی از شاخصه‌های آن انتخاب مسئولین نظام توسط مردم است و چون مردم تصمیم گیر در سرنوشت خویش هستند موضوع حق الناس پیش خواهد آمد و همه ما در خصوص حق الناس مسئول و پاسخگو هستیم.

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: در پروسه انتخابات حاکمیت قانون یک اصل است و نباید امکانات اداری در خدمت شخص یا جناح خاصی قرار گیرد. با پرهیز از در اختیار قرار دادن امکانات بیت المال به افراد اجازه دهیم مردم خودشان برای سرنوشت خویش تصمیم بگیرند و در فرآیند برگزاری انتخابات پایبند به قانون باشیم.

وی در ادامه با تاکید بر حضور حداکثری مدیران و مردم در نماز جمعه اظهار کرد: نماز جمعه نماز حاکمیت است و سنگر نماز جمعه سنگر انسجام و اتحاد ملت و تریبون آن تریبون نظام و مردم است. از این رو حضور پرشور مردم زمینه ساز تقویت انسجام ملی و موجب یاس و ناامیدی دشمنان به سبب حضور مردم در صحنه است.

وی همچنین به تشکیل ستاد مردمی مناسبت‌ها و ضرورت‌ها در سطح شهرستان اشاره کرد و گفت: بزرگداشت عبدالله اکبر عید سعید غدیر خم نخستین فعالیت مردمی این ستاد در سطح شهرستان خواهد بود.

حجت الاسلام حسینی خواستار بزرگداشت پرشور غدیر همانند حماسه اربعین حسینی و شور حسینی شد و افزود: اطعام مردم و پذیرایی جشن غدیر باید با پیوست فرهنگی در دستور کار قرار گیرد.

وی خواستار برپایی جشن‌های پرشور در مساجد هیئات، اماکن عمومی شد و افزود: همه مردم به ویژه موکب‌های حسینی و سمن ها باید به میدان بیایند و جشن غدیر را با شور بیشتری برگزار کنیم.

به گزارش ایسنا، امام جمعه آوه نیز به جمعیت پنج هزار نفری این شهر اشاره کرد و گفت: آوه قطب دامداری و کشاورزی استان با استقرار بزرگترین شهرک گلخانه‌ای کشور در این منطقه است.

حجت الاسلام محمدجواد نیکوئی ماهانی به سرانه بسیار پایین فرهنگی، کتابخانه‌ای، ورزشی، رفاهی و بهداشتی درمانی شهر آوه اشاره کرد و افزود: این شهر از بسیاری از شاخص‌های اصلی شهری با وجود گذشت پنج سال از عمر از ارتقای آوه به شهر محروم است.

وی به ظرفیت میراث فرهنگی و آثار تاریخی آوه به عنوان شهر متمدن و تاریخی اشاره کرد و افزود: این ظرفیت میتواند زمینه‌ساز ایجاد اشتغال در شهر آوه شود که متاسفانه مغفول مانده است.

امام جمعه آوه به مشکلات امنیتی این شهر نیز اشاره کرد و خواستار ارتقای ضریب امنیتی این شهر شد و افزود: ساماندهی مدارس شهر آوه و تامین زیرساخت‌های آموزشی در راستای توسعه آموزشی ضروری است.

وی به اقامه نماز جمعه به مدت چهار سال در این شهر اشاره کرد و افزود: نماز جمعه محور اتحاد این شهر و فضایی برای طرح مطالبات و حل مشکلات شده است و بسیاری از مشکلات با هم اندیشی و طرح در این سنگر عبادی سیاسی برطرف و راهکارهای لازم برای برون رفت آن اتخاذ می‌شود.

در این جلسه حجت الاسلام معین شرافتی دبیر ستاد بزرگداشت غدیر ساوه به بیان گزارش و برنامه‌های پیش بینی شده در دهه ولایت پرداخت.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group