پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

تمامی اخبار

فرماندار ساوه گفت: سلامت و امنیت زائرین عتبات عالیات مهمترین اصل و موضوعی مهم در حماسه پیاده روی اربعین حسینی است.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، علی میرزایی در جلسه ستاد اربعین شهرستان ساوه با تأکید بر شناسایی نقاط ضعف و قوت برگزاری این مراسم، خواستار برطرف کردن کاستی ها برای تامین حداکثری سلامت و امنیت زائرین شد.

وی با اشاره به ترویج فرهنگ اربعین عنوان کرد: با توجه به بیشتر شدن حجم زائرین که نشان دهنده وحدت و انسجام مسلمین جهان است این ستاد وظیفه مدیریت و خدمت رسانی را دارد.

معاون استاندار مرکزی و فرماندار ساوه، گفت: با شناسایی نقاط ضعف و قوت سالهای قبل، چالش‌ها را به حداقل برسانیم. ایجاد زمینه‌های لازم برای سلامت زائران با انجام اموری مانند کنترل فنی وسیله نقلیه و اطمینان از سلامت غذایی که برای زائران پخت می‌شود، ضروری است.

وی با اشاره به تشکیل کمیته های هماهنگی این ستاد در شهرستان ساوه افزود: کمیته‌های ۱۴ گانه باید هر کدام شرح وظایف خود را به درستی انجام دهند و از موازی کاری و تداخل در امور همدیگر بپرهیزند.

به گزارش ایسنا، امام جمعه ساوه نیز گفت: اربعین از مولفه‌های قدرت نرم جمهوری اسلامی است.

حجت الاسلام سیدابراهیم حسینی با بیان اینکه پیوند بین ایران و عراق ناگسستنی است، افزود: باید عملکرد سالهای گذشته در آیین اربعین و اعزام زوار را آسیب شناسی و نقاط ضعف را برطرف کنیم.

وی تاکید کرد: ارتباط، هماهنگی و هم افزایی میان موکب ها نیز بسیار ضروری است. باید از روند اعزام، فعالیت‌ها و خدمات اطلاع رسانی شفاف و کامل صورت گیرد.

امام جمعه ساوه افزود: عملکردها باید به گونه‌ای باشد که ضمن حفظ اخلاص به افزایش رقابت سازنده و بهبود خدمات به زائران از سوی موکب‌ها منجر شود.

همچنین زمانی نژاد از ستاد اربعین استان مرکزی با اشاره به اینکه پیش بینی می شود امسال تا سه و نیم میلیون زائر در اربعین به زیارت عتبات مشرف شوند، گفت: علاوه بر کمک مردم عراق برای پخت ۲۵۰ میلیون پرس غذا، به کم مردم کشور نیز نیاز است.

وی با بیان اینکه هدف از این کار نمایش اتحاد و انسجام میان ایران و عراق است، افزود: امسال موکب مستقل نداریم و با موکب‌های عراق به صورت ترکیبی به زوار خدمات ارائه می‌شود.

زمانی نژاد با اشاره به اینکه خدمات ساوه به عنوان شهردار معین در سالهای قبل قابل تمجید است، افزود: 12 موکب استان در ایام اربعین در کشور عراق مشارکت دارند و مراحل مجوز و پروانه تعدادی دیگر در حال انجام است.

وی بر لزوم هماهنگی عوامل انتطامی، اورژانس و سایر ارگان‌های دست اندرکار مراسم اربعین برای خدمات دهی رایگان به مردم استان و نیز زائران عبوری از استان مرکزی و ساوه تاکید کرد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group