پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

تمامی اخبار

مدیر امور بهره برداری از سد الغدیر ساوه گفت: متاسفانه طی ۵ ماه گذشته ۵ نفر بر اثر شنا در دریاچه سد و نقاط پائین دستی آن جان خود را از دست داده ‌ اند.

سید جلال شاهرخ در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی، بر لزوم خودداری از شنا در دریاچه این سد و نقاط پائین دستی آن تاکید کرد.

وی از تمامی شهروندان ساوجی خواست که با توجه به افزایش گرما و وجود آب در دریاچه سد ساوه، همچنین جاری بودن آب در رودخانه پایاب سد و شبکه آبیاری، بطور جدی از شنا کردن در این اماکن خودداری کنند و خانواده ‌ ها نیز به این موضوع حساسیت بالایی داشته باشند.

گفتنی است، پنجشنبه هفته گذشته سوم مردادماه مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی نیز در جلسه ساماندهی حفاظت فیزیکی و پیشگیری از غرق‌شدگی در سدهای استان مرکزی گفته بود که با توجه به اهمیت موضوع غرق‌شدگی در سدها، بندها و رودخانه‌های استان، بارندگی بسیار خوب و آبگیری تاسیسات و استان فصل گرما مراجعه مردم به بندها و سدها و تبع آن آمار غرق‌شدگی بالا رفته است.

عزت الله آمره‌ای تصریح کرده بود: متاسفانه شمار غرق‌شدگی استان در سال جاری به 18 نفر رسیده است، اما برداشت عمومی این است که غرق‌شدگی مربوط به افرادی که به فنون شنا مسلح نیستند، می‌شود در حالی که سه عامل در غرق شدگی وجود دارد که یکی از آنها لایه‌بندی حرارتی آب در سدهاست. در لایه‌های پایینی دمای آب پایین است و باعث انقباض عضلات شناگر و غرق‌شدگی می‌شود، همچنین گل و لای انباشت شده و فشار آب در لایه‌های پایینی نیز در غرق‌شدگی موثر است.

وی با اشاره به اینکه 1400 سد و بند در استان مرکزی وجود دارد، توصیه کرد که حتما شناگران از شنا کردن در این تاسیسات اجتناب کنند و قطعا هشدارهای لازم در این راستا باید از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی منتشر شود تا با اطلاع‌رسانی مناسب تعداد غرق‌شدگی‌ها به حداقل برسد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group