جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

تمامی اخبار

امام جمعه موقت تهران گفت : برای حل مشکلات مردم بویژه پابرهنگان باید تلاش شود .

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، حجت الاسلام کاظم صدیقی در یادواره ۴۵ شهید منطقه کارگر ساوه اظهار کرد: شهید دارای مراتب و منزلتی فوق عقول بشری است و از مرز طبیعت، مقام و صور مادی فراتر رفته است. شهید جلوه خداست و رنگ و بوی الهی دارد و آدرس آن را خدای تعالی در آیه شریفه عندربهم یرزقون داده است .

وی بیان کرد: جایی سراغ نداریم که شهید شاهد نباشد و روایت داریم که شهید در گذشته و آینده احاطه وجودی دارد و این چیزی نیست که بخواهیم آن را ارزیابی کنیم .

وی تصریح کرد: کسانی که در راه خدا به قتل رسیدند در واقع در راه دل و برای اجرای فرمان خدا و دفاع از ناموس الهی که دین و ولایت است و برای صیانت جامعه از تهاجم دشمنان و استقلال کشور جهاد کرده و به مقام شهید دست یافتند که بالاترین و والاترین مقام است.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با تاکید بر پاسداشت مقام شهید گفت: پاسداشت شهید یعنی طوری زندگی کنیم که خلاف رضایت الهی و مجاهدان خدا نباشد. اولین امتیاز شهید این است که برای رضای خدا جهاد کرده است و ما جاماندگان قافله شهدا نیز باید یاد بگیریم که در راه دین خدا و نه برای دنیای خود حرکت کنیم تا سعادتمند شویم.

وی با تاکید بر اینکه مشکلات ما نتیجه گناهان ماست، افزود: دروغگویی، حسد، کلاهبرداری، بی توجهی به فقرا و بندگی نکردن خدا موجب خواهد شد انسان در مسیر شیطان قرار گیرد، در این صورت در تنگنای دنیا و‌ خسران الهی قرار می گیرد و عاقبت بخیر نخواهد شد.

وی تاکید کرد: ما جاماندگان از قافله شهدا روز به روز عمر خود را از دست می‌دهیم اما شهدا عمر خود را از دست نمی‌دهند و با اولین قطره خون نزد خدا روزی می خورند .

حجت الاسلام صدیقی با تأکید بر اینکه توبه راهکار بازگشت به خدای تعالی است، گفت: ازدیاد گناهان مشکلات اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی را تشدید می‌کند. توبه در مجلس شهدا تأثیرگزارتر است چرا که شهدا مقربان درگاه الهی هستند .

وی با تاکید بر اینکه دلهای شهدا را خدای تعالی تسخیر کرده است، افزود: راه زندگی شهدا براساس هدایت الهی مشخص شده است و هر کس دل در گرو خدا داشته باشد قلب و‌ جان خویش را اصلاح کرده و به مقام شهادت نائل خواهد آمد .

وی تصریح کرد: شهید ذوب در خدا شده و با عنایت الهی وارد بهشت خواهد شد چرا که شهید به نفس مطمئنه دست یافته است .

امام جمعه موقت تهران در ادامه افتخارات نظامی ملت ایران در خنثی سازی توطئه‌های دشمنان بویژه سرنگونی پهپاد آمریکایی را نتیجه صلابت نظام اسلامی دانست که به برکت خون مطهر شهدا بدست آمده است و افزود: این قدرت بازدارندگی و اقتدار کشور در تمامی معادلات بین المللی تأثیرگزار است .

وی در ادامه با تاکید بر اینکه قشر ضعیف و پابرهنگان ولی نعمتان انقلاب هستند، بیان کرد: امروز پابرهنگان در چرخ زندگی تلف می شوند و مسئولان به جای اینکه به مشکلات قشر مستضعف برسند به انتظار بیگانگان نشسته اند و اقتصاد کشور را رها کرده اند.

وی با تاکید بر اینکه مردم قدر فرهنگ دینی، ارزش ها و قدر شهدا را می دانند ، افزود: مردم همه کاره و پشتوانه انقلاب اسلامی هستند و بدون توقع برای انقلاب، پرفایده هستند از این رو برای حل مشکلات این مردم بویژه پابرهنگان باید تلاش شود.

به گزارش ایسنا، امام جمعه ساوه نیز دور شدن از خدای تعالی را زمینه ساز بروز آسیب های اجتماعی دانست و افزود: بزرگداشت یاد و خاطره شهدا موجب تقویت معنویت و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خواهد شد .

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی افزود: یادواره شهدا کمترین کاری است که در قبال شهدای عزیز انجام می شود چرا که شهدا بر گردن همه ما حق دارند .

در این مراسم که با حضور مردم شهیدپرور ساوه برگزار شد، به دلیل فرا رسیدن سالروز عملیات مرصاد از جمعی از جانبازان و خانواده های معظم شهدای عملیاد مرصاد با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group