جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

تمامی اخبار

امام جمعه ساوه گفت: عید سعید غدیر خم به عنوان عیدالله اکبر بزرگترین عید مسلمانان است و باید در یک دهه برگزار شود.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، حجت الاسلام سیدابراهیم حسینی در جلسه بزرگداشت غدیر و دهه ولایت شهرستان ساوه با اشاره به تشکیل ستاد مردمی مناسبت‌ها و ضرورت‌ها اظهار کرد: این ستاد مردمی قرار است علاوه بر کمک رسانی مردمی در هنگام حوادث و بلایا نظیر سیل و زلزله به صورت مردمی و خودجوش اقدام به بزرگداشت مناسبت‌های مذهبی و شعائر الهی کند.

وی بیان کرد: فعالیت این ستاد مردمی در حوزه مناسبت‌های مذهبی با بزرگداشت عید سعید غدیر خم آغاز می شود و باید از همه توان و ظرفیت مردمی با ارائه طرح‌های ابتکاری و ابداعی استفاده شود.

امام جمعه ساوه، عید غدیر خم را بزرگترین عید ادیان الهی دانست و افزود: باید از همه ظرفیت‌ها و امکانات برای بزرگداشت واقعه غدیر و نیز تبیین پیام غدیر استفاده کرد.

وی تاکید کرد: جامعه امروزی بویژه نسل جوان نیازمند تبیین ویژگی های عدالتخواهی و آزادی خواهی مولای متقیان حضرت علی (ع) است و با بزرگداشت غدیر در واقع مسیر نبوت و ولایت به خوبی برای نسل جوان تبیین خواهد شد.

حجت الاسلام حسینی، برگزاری نشست‌های تخصصی با هدف تبیین واقعه غدیر، برپایی جشن های گوناگون با اجرای برنامه های متنوع، اطعام مردم، پرده خوانی واقعه غدیر و ... را از جمله برنامه های پیشنهادی برشمرد و افزود: ولایت از ارکان و پایه های دین است و غدیر شالوده و اساس تفکر شیعی است و پاسداشت غدیر به منزله پاسداشت تفکر شیعی است از این رو باید با توان حداکثری آئین‌های گرامیداشت غدیر را برگزار کرد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group