جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

تمامی اخبار

مدیرکل  راه و شهرسازی استان مرکزی از مردم خواست تا برای تشکیل پرونده و ثبت‌نام صدور سند مالکیت در عرصه‌های تصرفی اقدام کنند.


به گزارش نارستان، مهندس مرزبان در جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری ساوه گفت: این شهر دارای ۱۷ سکونتگاه غیررسمی است که ۲۲ درصد از جمعیت آن در این سکونت گاه ها زندگی می‌کنند.
وی با بیان اینکه مردم درسکونت گاههای غیررسمی از بسیاری از مزایا و خدمات محروم هستند، افزود: یکی از وظایف مهم  راه و شهرسازی و شهرداری تلاش در جهت ارتقای سطح کیفی زندگی شهروندان در این مناطق است.
مرزبان ادامه داد: در بحث بازآفرینی شهری در ساوه به همت شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر گام‌های خوبی در جهت ساماندهی این سکونت گاهها به ویژه جذب سهمیه قیر برداشته شده است اما کافی نیست لذا همه باید دست به دست هم داده تا بتوانیم این سکونت گاهها  را احیا کنیم.
وی تصریح کرد: دولت با اجرای طرح بازآفرینی شهری فرصت خوبی را برای حمایت از سکونتگاه های غیر رسمی ایجاد نموده است که پرداخت 40 میلیون وام برای ساخت هر واحد در بافت فرسوده و پرداخت ۱۵ میلیون  ودیعه اسکان موقت بخشی از این خدمات است.
 مدیرکل راه و شهرسازی همچنین به مالکان ساخت و سازهای انجام شده در اراضی ملی شهر نیز این مژده را داد که مالکان آن می‌توانند با مراجعه به اداره راه و شهرسازی و تشکیل پرونده  با طی مراحل قانونی  نسبت به اخذ سند مالکیت خود اقدام کنند.
وی ابراز داشت: دستورالعمل هیئت‌مدیره ملی زمین و مسکن در خصوص صدور اسناد در عرصه‌های تصرفی شامل اراضی می‌شود که در محدوده مالکیت دولت در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر واقع شده است  و طبق دستورالعمل در صورت قرار گرفتن ملک در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری یا سکونت‌گاه‌های غیررسمی باشد.
مرزبان افزود:  امیدواریم تا ۲۲ بهمن‌ماه بتوانیم مقادیری از اسناد این املاک را برای نخستین بار صادر و به مالکان آن واگذار کنیم.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group