شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

تمامی اخبار

احمد حاج امینی  در جلسه  بازآفرینی پایدار شهری ساوه گفت: یکی از معضلات کنونی در سطح استان و ساوه معضل مسکن و شهرسازی است که دامنگیر اقشار مختلف به ویژه جوانان و اقشار آسیب پذیر شده است.



وی افزود: امروز مسکن دغدغه اساسی و جدی مردم شده و در ساوه به دلیل شرایط خاص این موضوع جدی تر از سایر شهرها است که علت آن مهاجرت از اقصی نقاط کشور و رشد جمعیت بالای آن است.

حاج امینی با بیان اینکه ساوه نیازمند تامین مسکن برای افزایش جمعیت می باشد، گفت: متاسفانه  در گذشته تمهیدات لازم در  این خصوص در نظر گرفته نشده است به طوری که شهر ساوه امروز در بسیاری از بخش های مسکن و شهرسازی با مشکلاتی مواجه می باشد که منشأ آن رشد جمعیت و مهاجرپذیری و  انجام نشدن اقدامات اصولی در این حوزه در گذشته است.

وی ادامه داد:  نابسامانی ساخت و سازها و ایجاد ۲۴ نقطه حاشیه نشین در شهر حاصل این کم توجهی است که امروز ساماندهی این نقاط کار بسیار سنگینی است و اگر حمایت سایر دستگاه ها و استان و  اعتبارات ملی نباشد نخواهیم توانست به اهداف مورد نظر در بحث ساماندهی این مناطق دست یابیم.

حاج امینی  با بیان اینکه افزایش حجم ترافیک شهری یکی از پیامدهای رشد بی رویه جمعیت ساوه  است، افزود:  شورای اسلامی شهر در دوره پنجم اقداماتی را جهت ساماندهی این وضعیت آغاز کرده است اما کافی نبوده است زیرا ساوه نیازمند کارهای زیادی در این خصوص است تا بتوانیم مشکلات را به حداقل برسانیم و این خواسته همه مردم ساوه می باشد.

 حاج امینی افزود: معضل زمین های ملی در سکونتگاه های غیر رسمی که توسط افراد نیازمند به مسکن ساخته شده است سال ها لاینحل مانده و این موضوع باید حل و فصل شود.

وی افزود: ساوه  در میان شهرهای استان و کشور به دلیل شرایط خاص باید متفاوت دیده شود شورای اسلامی شهر و شهرداری آمادگی خود را برای همکاری با سایر دستگاه ها جهت اجرای مطلوب طرح بازآفرینی شهری و ساماندهی سکونتگاه‌های غیر مجاز در ساوه اعلام می دارند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group