شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

تمامی اخبار

مهندس حسینی شهردار ساوه در جلسه  بازآفرینی پایدار شهری در ساوه گفت: یکی از کارهای غیرممکن در این شهر احداث کمربندی ها بود که در دوره پنجم این مهم با همت، همدلی و همراهی اعضای شورای اسلامی شهر به نتیجه رسید.



وی ادامه داد: کار بزرگ دیگر در دوره پنجم احداث شهرک صنوف مزاحم بود که  نحوه واگذاری آن با موانعی همراه شده  و امیدواریم که با همکاری راه و شهرسازی و رفع مشکلات آن تا پایان دوره پنجم این نیاز شهر ساوه رفع شود.

مهندس حسینی اظهار داشت: به دلیل مهاجر پذیری بالا، جمعیت ساوه از ۷۵ هزار نفر در سال‌های ۷۰ تا ۷۵ هم اینک  به بیش از ۲۳۰ هزار نفر افزایش یافته و به دلیل مهیا نبودن مسکن مورد نیاز اغلب این افراد به حاشیه شهر پناه برده اند.

وی خاطرنشان ساخت: نبود مدیریت صحیح در بخش مسکن موجب گردیده که سالانه ۲۵ تا ۳۰ میلیارد تومان صرف ساخت و ساز غیر مجاز و  آلونک سازی در سکونتگاه های غیر رسمی و حاشیه شهر ساوه شود و اغلب این متقاضیان مسکن گرفتار دلالان و سودجویان می شوند.

مهندس حسینی تصریح کرد: از سوی دیگر به دلیل مدیریت حوزه مسکن توسط افراد سودجو و دلالان، امروز شاهد افزایش بی رویه قیمت مسکن در شهر ساوه هستیم به طوری که خرید مسکن برای اقشار متوسط و کم درآمد به یک امر غیرممکن تبدیل شده و اگر امروز درست تصمیم نگیریم باز هم شاهد ایجاد سکونتگاه های غیر رسمی در شهر ساوه خواهیم بود.

 وی ابراز داشت : شهرداری متولی مسکن نیست اما بر اساس قانون باید تدابیر لازم را در جهت توزیع مسکن به کار گیرد. با توجه به شرایط ویژه شهر ساوه و رشد این شهر سال به سال این وضعیت در آن تشدید خواهد شد.

 مهندس حسینی به اقدام بزرگ شهرداری جهت احداث کمربندی شمال با هدف کنترل ترافیک شهر اشاره کرد و افزود: این کمربندی به طول ۱۶ کیلومتر اجرا خواهد شد که فاز اول آن به طول ۶ کیلومتر در هفته دولت مورد بهره برداری خواهد گرفت اما برای تکمیل این میزان کمربندی نیازمند ۲ هزار تن قیر به مبلغ ۸ میلیارد تومان هستیم و با بهره برداری از آن راه دسترسی ۷۵ هزار نفر از ساکنان شمال شهر تامین خواهد شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group