سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 | Tuesday 23 April 2024

تمامی اخبار

ایرنا - مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) ساوه گفت: ۹ هزار نفر معادل ۱۰ درصد مجموع مددجویان در سه ماه نخست امسال به جمعیت زیرپوشش این نهاد حمایتی افزوده شد.

«عباس محمدی هزاوه» روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: افزایش ۲۰ درصدی مشترکان و حامیان و به همین میزان افزایش درآمدها از برنامه های در دستور کار کمیته امداد مام خمینی (ره) شهرستان ساوه است.

وی گفت: واگذاری ۵۰ درصد از صندوق های صدقات خانگی به معتمدان، شوراها و مراکز نیکوکاری محلات نیز در حال انجام است و با اجرای این طرح، کمیته امداد دیگر دخالتی در تخلیه و هزینه کرد منابع این صندوق ها نمی کند بلکه افردی که مسئولیت آنها را خواهند پذیرفت، نسبت به نحوه هزینه این درآمدها در هر محله با توجه به نیازها اقدام کنند.

به گفته این مسئول، در راستای برون سپاری فعالیت ها و افزایش مشارکت های مردمی نیز قرار است که در قالب ایجاد ۲۰ مرکز نیکوکاری، فعالیت های مشارکتی و حمایتی تا پایان امسال واگذار شود.

وی افزود: درآمدهای کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان ساوه در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۵۳۴ درصد از ۱۲ میلیارد و ۶۱۴ میلیون ریال به ۸۰ میلیارد ریال افزایش یافت.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان ساوه گفت: درآمدهای حاصل از فطریه نیز ۱۷۷ درصد رشد داشت و در زمینه اطعام ایتام نیز ۹۲۸ درصد شاخص رشد حاصل شد.

محمدی هزاوه گفت: چهار مرکز نیکوکاری فعال در ساوه نیز در سه ماه نخست امسال یک هزار و ۴۴۰ درصد درآمد داشتند؛ همچنین در زمینه طرح محسنین ۱۸۹ و در اجرای طرح اکرام ایتام نیز ۳۷ درصد نسبت به دوره مشابه سال قبل رشد حاصل شد.

وی اظهار داشت: از محل منابع امدادی امسال نیز ۲۸ فقره وام اعطا و برای توانمندسازی مددجویان نیز نسبت به کاریابی و ایجاد اشتغال آنها با ارائه آموزش و اعطای تسهیلات فعالیت های قابل توجهی انجام شده است.

مقاوم سازی مسکن مددجویان با کمک بنیاد مسکن، بسیج سازندگی و فرمانداری نیز راهبرد دیگر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان ساوه است.

وی، واگذاری ۲ هزار و ۵۰۰ کارت درمان مددجویان تحت پوشش به بیمه سلامت را از دیگر فعالیت های این نهاد حمایتی در شهرستان ساوه برشمرد و گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) در زمینه امور درمانی دیگر مسئولیتی ندارد و این مساله در راستای اجرای سیاست های کشوری می باشد.

محمدی یادآوری کرد: در روزهای دوشنبه هر هفته طبق هماهنگی انجام شده با بسیج وکلا، یکی از افراد وکیل با حضور در کمیته امداد به صورت رایگان به مددجویان مشاوره حقوقی ارائه می کند.

حدود چهار هزار و ۷۰۰ خانوار ساوجی از جمعیت ۲۸۵ هزار نفری این شهرستان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group