پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

تمامی اخبار

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه از پایان یافتن اردوی جهادی دانشجویان بسیجی در منطقه نوبران خبر داد.

جواد نیکوکار در گفتگو با خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی، با اشاره به برگزاری اردوی جهادی قرارگاه شهید حسن باقری ویژه گروه   ‌   های جهادی بسیج دانشگاه   ‌   های شهرستان ساوه در روستای باغچه غاز شهر نوبران اظهار کرد: این گروه جهادی با جمعیتی بالغ بر ۶۰ نفر، از تاریخ 20 الی 28 تیرماه در عرصه   ‌   های فعالیتی عمرانی، فرهنگی، آموزشی و بهداشت و درمان در روستا مشغول اقدامات جهادگرانه بودند.

وی به اقدامات عمرانی قرارگاه، اشاره کرد و افزود: این اقدامات شامل تکمیل دو واحد مسکونی روستاییان است که پس از مدت زمان پنج سال، به دست جهادگران تکمیل  شد. از دیگر اقدامات عمرانی می   ‌   توان به مرمت و بازسازی بافتهای فرسوده   ‌   روستا اشاره کرد، همچنین قسمت   ‌   هایی از روستا که بر اثر سیل آسیب دیده بود، تخریب و آوار برداری شد تا واحدهای جدید نیز احداث شود.

نیکوکار ادامه داد: در بخش پزشکی و بهداشتی نیز با توجه به حضور دانشجویان بسیجی رشته پزشکی، با تشکیل یک گروه متخصص، تمام روستاییان در حوزه   ‌   های فشار خون، قند خون و سلامت دهان و دهان معاینه شدند و در حوزه سبک زندگی سالم آموزش دیده   ‌   اند و نتیجه معاینات، به سازمان های ذیربط ارائه خواهد شد.

وی گفت: در بخش کارهای فرهنگی با وجود یک تیم روانشناسی، به روستاییان در حوزه   ‌   های مختلف مشاوره داده شد و کودکان نیز به روش پخش انیمیشن و بازی کردن مورد مطالعه روانشناسی تعامل قرار گرفتند، همچنین با برگزاری کلاس   ‌   های آموزشی مختلف اعم از کلاس کامپیوتر، خیاطی، زبان، نمد و دکوپاژ به بانوان و کودکان روستا آموزش داده شد.

رئیس دانشگاه آزاد ساوه اظهار کرد: در بخشی دیگر از فعالیت   ‌   های فرهنگی، جهادگران با برگزاری نماز جماعت، روح تازه   ‌   ای به مسجد روستا دمیدند، همچنین با استفاده از حضور روحانیون، برای کودکان، کلاس   ‌   هایی با محوریت آموزه   ‌   های دینی، معرفتی و اخلاقی نیز برگزار شد.

وی در ادامه گفت: روستای باغچه غاز نوبران به عنوان روستای پایلوت اجرای طرح جهادی بسیج دانشجویی ساوه انتخاب شده است و قرار است در مراحل بعدی برنامه های فرهنگی به ویژه در ماه محرم انجام شود.

وی افزود: با مطالبه   ‌   گری   ‌   های این جهادگران، چند تن از مسئولان از جمله فرماندار شهرستان نیز به روستا عزیمت کردند و با دانشجویان گفتگو داشتند و از نزدیک از فعالیت   ‌   های این جهادگران بازید کردند و دانشجویان نیز به بیان مشکلات روستا پرداختند.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group